سخنگوی وزارت کشور نیز که ظاهرا وظیفه اطلاع رسانی درباره این تصمیم را بر عهده داشته نیز تا کنون در این باره سکوت پیشه کرده و مشخص نکرده که مکانیسم تصمیم گیری در این جلسه چگونه بوده است و این سکوت بر ابهام ها افزوده است.
کد خبر: ۴۱۱۱۵۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۴ 20 April 2017
از عصر امروز که جلسه ای به ریاست وزیر کشور دولت برگزار و در آن تصمیم گرفته شده مناظرات کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری به صورت ضبط شده پخش شود، جنب و جوشی در میان کاندیداها و طرفداران آنان ایجاد شده و همه مدعی هستند که خواهان پخش زنده مناظرات هستند و هر یک دیگری را متهم می کنند که آنان برای لغو پخش زنده مذاکرات اعمال فشار کرده اند.

به گزارش «تابناک» در جلسه ای که عصر امروز در این ارتباط تشکیل شده است، هم برخی از مقامات دولتی از جمله وزیر کشور و مقامات ستاد انتخابات وزارت کشور حضور داشته اند و هم برخی دیگر همچون دادستان کل کشور، رییس صدا و سیما، نماینده شورای نگهبان و نماینده ناظر بر صدا و سیما. تا کنون هم مشخص نشده است که این تصمیم با اجماع و اتفاق آرا اخذ شده است و یا با رای گیری با رای اکثریت نسبی یا مطلق اعضای حاضر در جلسه.

بر اساس این گزارش آنچه روشن است اینکه از ساعتی پیش اغلب کاندیداها و طرفدارانشان از این تصمیم اعلام نارضایتی کرده اند و به انحاء مختلف، اعلام کرده اند که آنان آماده حضور در مناظرات زنده تلویزیونی هستند.

سخنگوی وزارت کشور نیز که ظاهرا وظیفه اطلاع رسانی درباره این تصمیم را بر عهده داشته نیز تا کنون در این باره سکوت پیشه کرده و مشخص نکرده که مکانیسم تصمیم گیری در این جلسه چگونه بوده است و این سکوت بر ابهام ها افزوده است. چرا که از یک سو دولتی ها مدعی اند افراد شرکت کننده در این جلسه، بیشتر از طرفداران جناح مقابل بوده اند و از سوی دیگر اصولگراها هم مدعی هستند که مخالفت با پخش زنده مناظرات به نفع دولت مستقر است و دولت می تواند با طفره رفتن از پخش زنده از پاسخ گویی چهار ساله اقدامات خود، شانه خالی کند.

اما آنچه بیش از همه در این برهه اهمیت دارد، اطلاع رسانی دقیق و شفاف درباره تصمیمات اخذ شده است. نهادهای تصمیم گیر در این روزها بیش ار هر زمان دیگری لازم است با اطلاع رسانی دقیق، بهانه ها را از بهانه جویان بگیرند و فضا را اجازه ندهند که غبار آلوده شود. در همین چند ساعت گذشته، طرفداران کاندیداها به انحا مختلف کاندیداهی رقیب را در باره این تصمیم متهم کرده اند و دلایلی را هم از خود جعل کرده اند. در حالی که با اطلاع رسانی دقیق و به موقع می توان از ایجاد چنین فضای پر ابهامی جلوگیری کرد. به راحنی می توان مکانیسم تصمیم گیری در این جلسه را به اطلاع مردم رساند تا کاندیداها نتوانند از این فضای پر ابهام علیه رقیب، سوء استفاده کنند.



اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
قران نفس احمدی نژاد اومد همشو روحشون رفت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
حتماً روحانی منظورته؟ روحانی خودش معترض هست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار