طی چند سال گذشته تا کنون شهردار چرام ، اقدام به تهیه و نصب تندیس هایی نموده است که فی الواقع نمی تواند کار بدی باشد .اما در این بین برخی مسائل وجود دارد که باعث بوجود آمدن برخی اعتراضات ، گلایه ها و واکنش هایی در سطح جامعه شده است.
کد خبر: ۴۰۷۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۸ 15 April 2017
نصب تندیس در شهرها می تواند یک حرکت فرهنگی بسیار خود در جهت آشنا کردن مردم با برخی آداب و فرهنگ هایی باشد که در ایجاد آن تندیس مورد نظر سازندگان آن باشد.
طی چند سال گذشته تا کنون شهردار چرام ، اقدام به تهیه و نصب تندیس هایی نموده است که فی الواقع نمی تواند کار بدی باشد .هر شخصی از هر سمتی وارد شهر چرام شود هنگام ورود و خروج یا گشت در شهر با تندیس هایی روبه رو می شود که چهره ای خاص به این شهر می دهد.

اما در این بین برخی مسائل وجود دارد که باعث بوجود آمدن برخی اعتراضات ، گلایه ها و واکنش هایی در سطح جامعه شده است. دلایل این اعتراضات هم متفاوت است. برخی اعتراضات مربوط به اولویت بندی مسائل است و برخی به سوژه تندیس و برخی موارد دیگر که در شبکه های اجتماعی منتشر می شود.
در خصوص آخرین تندیس که قرار است در شهر چرام نصب شود ، گویا  تندیس مرحوم بهمن بیگی ، پدر آموزش و پرورش عشایر کشور مورد نظر است که چندان به مذاق برخی چرامی ها خوش نیامده است.
برخی معتقدند با وجود مشکلات عدیده ی سطح شهر ، اقدام به نصب تندیس نمی تواند گزینه انتخابی خوبی برای شهردار و شورای شهر باشد چرا که اولویت با برطرف نمودن مشکلات معابر می باشد.
ردیف بودجه ای مشخصی وجود دارد
 کرامت الله ارکیان در پاسخ به سئوال تابناک کهگیلویه و بویراحمد مبنی بر اینکه آیا در این خصوص شورای شهر اولویت بندی نموده و آیا نظارتی بر کارهای شهردار دارد ؟ گفت : در خصوص اینکه نظارت بر کار شهردار داریم یا نه ؟ بله نظارت داریم اما معتقدم می توانیستیم در این زمینه بهتر عمل کنیم و اما در خصوص اولویت بندی باید بگویم در خصوص حقوق کارگران با کارهای عمرانی ، دو مقوله جدا از هم و با ردیف بودجه ای خاص خود مواجهیم که نمی توان مثلا از بودجه عمرانی برداشت و به پرداخت حقوق کارگران اقدام کرد. اما در خصوص اولویت بندی کارهای عمرانی هم لازم است که توضیح دهم : بحث معابر و تندیس ها در جلسات شورا به تفکیک برنامه ریزی شده و هر کدام بودجه ی مشخصی را به خود اختصاص داده است ولی می بینیم که برخی از این مصوبات سریعتر به نتیجه رسیده و برخی دیرتر.
 
 به شهر تندیس ها خوش آمدید + تصاویر
 
ارکیان در ادامه افزود : مثلا همه ی تندیس ها در یک بازه زمانی تصویب شده اند اما برخی دیرتر آماده شده اند و برخی زودتر . در خصوص معابر و یا چمن های پارک های ورودی و سطح شهر هم اقدامات بنابه دلایل و مشکلاتی که وجود داشت با تاخیر آغاز شده است در صورتیکه ردیف بودجه ای هر کدام از این کارها از قبل مشخص شده بود.
اولین معلم استان که از چرام است مناسب تر بود
اما برخی دیگر از معترضین در زمینه ی دیگری به اینگونه تندیس ها ایراد گرفته اند . مثلا در زمان تندیس فرشته در ورودی شهر چرام ، امام جمعه قبل معترض بود و  در ایده ی نصب تدیس بهمن بیگی هم امام جمعه موقت مواردی را در اعتراض به نصب این تندیس مطرح کرده اس و گویا آن ها معتقدند که الگوهای بهتری وجود داشته است که می شد از آن ها استفاده کرد.
امام جمعه موقت چرام در جلسه هفتگی حدیث كسا با اشاره به ایده نصب تندیس بهمن بیگی توسط شهرداری چرام اظهار کرد: از زحمات شهردار چرام طی این چند سال تقدیر می كنیم ولی به نصب تندیس بهمن بیگی در چرام اعتراض و انتقاد داریم و اگر نصب گردد،موضع خواهیم گرفت.
 
به شهر تندیس ها خوش آمدید + تصاویر 

وی افزود:ما الگوهای بسیار بزرگتری از بهمن بیگی داریم وعلاوه بر شهدای بزرگواری كه در شهرستان چرام داریم ،اولین معلم استان هم از شهرستان ما بوده است و به جای تندیس بهمن بیگی از این الگوها می توان استفاده کرد.
اما در این بین برای مردم عادی شهر هم قابل پذیرش نیست در حالی که معابر سطح شهر ، دارای ایرادات فراوانی است ، هزینه های زیادی صرف تندیس های شهر شود.
و البته یک انتقاد دیگر هم در بحث تندیس ها و هزینه های آن مطرح است و آن هم وجود یکی از هنرمندان شهر است که خود با داشتن کارگاه تندیس سازی ، لزومی به خرید این تندیس ها با قیمت های گزاف که بعضا دارای حواشیی هم شده است ، نبود.
حال باید منتظر ماند و دید نهایتا موضوع نصب تندیس بهمن بیگی در شهر چرام به کجا ختم می شود!
گوشه ای از معابر شهر چرام
 
به شهر تندیس ها خوش آمدید + تصاویر 
 
به شهر تندیس ها خوش آمدید + تصاویر 
 
به شهر تندیس ها خوش آمدید + تصاویر 
به شهر تندیس ها خوش آمدید + تصاویر
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
چرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
کافی بود بهمن بیگی آخوند باشه امام جمعه با اشتیاق حمایت میکرد. افسوس افسوس ک برای چرام باید .....تصمیم بگیره.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
نصب تندیس متنایب با فرهنگ ورسوم ملی ومذهبی خوب است ولی در صورتی که در وسط شهر مشکلاتی نباشد که عدم اولویت بندی شهردار وشورا موجب بوجود آمدن مشکلات بهداشتی و بیماریهایی در نتیجه جدولهای فاضلاب بن بست و وگرد وغبار ناشی از خیابانهای نیمه کاره رها شده است. گویا شهردار محترم به ظاهر سازیهایی که در دید باشد وبه ذوق رهگذران ومسافران خوشایند باشد اهمیت می دهد نه سلامتی و رفاه مردم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار