رئیس شورای اداری چرام : نظام سلطه بسیار سریع و رندانه شعار دهاتی را رواج دادند و کلاه نمدی ما را، سنت ما را با همین شعار گرفتند.
کد خبر: ۳۶۹۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۴ 30 January 2017
امروز به عنوان اولین روز و افتتاحیه هفته ی فرهنگ و هنر چرام بود تا فرهنگ و هنر دوستان این شهرستان برنامه های خاص خود برای گرامیداشت این هفته را آغاز نمایند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، افتتاحیه هفته فرهنگ و هنر چرام با سخنرانی امام جمعه و فرماندار این شهرستان همراه بود .
حجت الاسلام افشار در این خصوص ضمن مناسب دانستن معرفی فرهنگ و هنر شهرستان چرام گفت : بهتر بود که مناطق محروم و همچنین مناطقی که سرشار از فرهنگ دینی است،مد نظر قرار میگرفت و با نمایش فرهنگ های روستاهایمان که در منابع تاریخی ذکر شده اند،فرهنگی غنی و سنتی شهرستانمان را به نمایش بگذاریم.
امام جمعه چرام  با بیان اینکه هنر،هنری باید باشد که در محوریت فرهنگ دینی و اسلامی قرار بگیرد ، افزود : بهتر بود کسانی را که در گذشته ی شهرستان چرام مردم را روشن می کردند،به دیگران می شناختیم.
افشار در پایان سخنانش به آثار ثبت شده توسط افراد چرامی اشاره کرد و گفت: هرچند برای اولین بار این هفته در چرام برگزار می شود اما بهتر بود آثاری را که برخی از افراد چرامی در کشور به ثبت رسانده بودند، به نمایش بگذاریم تا دیگران با چنین آثاری آشنا شوند.
 
 کمبود زیرساخت های هنری در چرام
فرماندار چرام گفت: چرام در حوزه موسیقی، هنر، شعر و ... حرف برای گفتن زیاد دارد، اما متأسفانه زیرساخت فراهم نیست.
ابراهیم فتاح‌پور عصر امروز در آیین افتتاحی هفته فرهنگ و هنر چرام، تقارن هفته فرهنگ و هنر این شهرستان را با سالروز انقلاب اسلامی به فال نیک گرفت و اظهار کرد: مهمترین چیزی که یک کشور می‌تواند داشته باشد بحث فرهنگ است که اگر به درازای تاریخ ایران برگردیم و به نوع سکونت، پوشش، زبان، طراحی و معماری توجه کنیم می‌بینیم که فرهنگ در کشور ما ریشه‌دار است.
فرماندار چرام با بیان اینکه هرجای ایرانی ورود پیدا کرده به احترامش بلند شدند، عنوان داشت: هنر از بطن جامعه برمی‌خیزد و هنرمندان زبان گویای جامعه بوده که اهل تعارف نیستند.
وی با اشاره به این مطلب که مهمترین و بهترین احترام در دولت تدبیر و امید برای فرهنگ و هنر قائل شد، امروز را متعلق به هنرمندان دانست و ابراز کرد: هنرمندان در دولت تدبیر و امید اهمیت و جایگاه ویژه‌ای دارند.
این مسئول به قدمت تاریخی شهرستان چرام گریزی داشت و با اظهار تاسف از اینکه فرهنگ و هنر ما رو به فرسایش است، خاطرنشان کرد: فرهنگ ما تغییر کرده و این تغییر بر همه جامعه روشن است که می‌توان به ارتباطات ضعیف و نوع پوشش اشاره داشت.
فتاح‌پور با بیان اینکه جامعه شناسی در شعرهای شاعران چرام به خوبی مشهود است، تصریح کرد: چرام در حوزه موسیقی، هنر، شعر و.. حرف برای گفتن زیاد دارد ولی متاسفانه زیرساخت فراهم نیست.
فارس از قول رئیس شورای اداری چرام، نوشت: نظام سلطه بسیار سریع و رندانه شعار دهاتی را رواج دادند و کلاه نمدی ما را، سنت ما را با همین شعار گرفتند.
وی، افزود: به یکباره متوجه شدیم همه چیز ما دارد به یغما می‌رود بنابراین باید کمک کنیم تا برگردیم به همان ادبیات نابی که در اشعار موسی عباسی(شاعر چرامی) هست و در این راستا هفته فرهنگ چرام می‌تواند تلنگری بزند به همه ما که به هویت و ملیت خود برگردیم.
 برگزاری همایش حماسه سرای چرام د 15 بهمن
 مدیر ارشاد اسلامی چرام در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری چرام، با اشاره به برنامه های این هفته گفت:با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته،روز دوشنبه افتتاح این هفته باشکوه خواهد بود و در این هفته رونمایی از آثار نویسندگان چرامی،برگزاری شب شعر توسط شاعران، اجرای تئاتر و موسیقی زنده را خواهیم داشت.
سعیدخردمند در ادامه این گفت وگو به رونمایی دو اثر هنرمند چرامی اشاره کرد و افزود: ما در این هفته از دو کتاب (ایل بانو) و( بلالون) که توسط هنرمند چرامی آقای سید قربان موسوی بوده است،رونمایی خواهیم کرد.
وی در پایان با اشاره به حماسه سرایان و شاعران چرامی بیان کرد:انشالله در روزجمعه 15بهمن همایش حماسه سرای چرام مرحوم شیخ علیمراد تنهایی را برگزار می کنیم که به نوعی نماد شهرستان چرام در عرصه ی خوانندگی به حساب می آید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار