کد خبر: ۳۶۰۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۱ 15 January 2017
معاون پرورشی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بر نهادینه کردن فرهنگ نماز به عنوان باور و ارزش در مدارس تاکید کرد.

سید بهاءالدین ملک‌حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، اظهار کرد: نماز به عنوان رکن اساسی زندگی باید در اولویت قرار گرفته شود.

معاون پرورشی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مدرسه خانه دوم و محل تربیت دانش‌آموزان هستند، افزود: مسوولان مدارس نقش زیادی در تربیت و انتقال ارزش‌ها دارند.

ملک‌حسینی بر نهادینه کردن فرهنگ نماز به عنوان باور و ارزش در مدارس تاکید کرد و افزود: باید تلاش کرده و این فرهنگ را میان نسل جدید به عنوان یک باور فراگیر و همگانی کنیم.

وی نماز را یکی از فرهنگ‌های مهم و مورد توجه برای نسل آینده عنوان کرد و بیان داشت: باید سعی کنیم این فرهنگ را در مهدهای کودک، پیش دبستانی‌ها و مدارس نهادینه کنیم.

این مسوول فرهنگ‌سازی و آشنایی دانش‌آموزان با باورها و ارزش‌های مورد نیاز را از موارد ضروری و موثر در نهادینه شدن آن فرهنگ دانست و بیان کرد: اگر فرهنگ‌سازی موضوعی را از سنین پایین آغاز کنیم در ماندگاری آن موضوع اثرگذارتر است.

ملک‌حسینی با بیان اینکه باید تمهیدات لازم برای نهادینه شدن فرهنگ نماز در مدارس اندیشیده شود، گفت: در حال حاضر به همت آموزش و پرورش نماز در مدارس اقامه می‌شود.

معاون پرورشی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به حضور حدود 300 روحانی امام جماعت در مدارس استان اشاره کرد و گفت: نماز ظهر و عصر با حضور این روحانیون در مدارس اقامه می‌شود.

وی با اشاره به اجرای «طرح مبین» در مدارس استان، گفت: این طرح نیز با مشارکت ستاد اقامه نماز و آموزش و پرورش با هدف مدیریت برنامه‌ریزی یاوران نماز در مدارس اجرا می‌شود.

ملک‌حسینی، نماز را عنصر بازدارنده و موثر در پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و بیان داشت: اگر این فرهنگ در میان دانش‌آموزان نهادینه و فراگیر شود نسل آینده با خطرات کمتری در جامعه مواجه خواهند شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار