مهمترین خبرهای استان
مهمترین خبرهایی که در میان سایت ها و خبرگزاری های استان تیتر شده اند بصورت یکجا در این بسته خبری انتشار یافته است.
کد خبر: ۳۳۷۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰ 03 December 2016
تعدد خبرها و منابع انتشار این خبرها گاها باعث می شود که مخاطبان نتوانند به آنچه در پی آن هستند دست یابند و کمبود وقت یکی از دلایلی است که مخاطبان را در پیگیری اخبار مردد می کند.
تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سعی دارد مهمترین خبرهای استان را در فواصل زمانی ، در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.
مرگ امدادگر کهگیلویه و بویراحمدی در حین ماموریت
مدیرعامل هلال اجمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: امدادگر کهگیلویه و بویراحمد در حین مأموریت جان خود را از دست داد.
جهانبین اظهار کرد:  «محمد جامکی» امدادگر کهگیلویه و بویراحمد در حین ماموریت به دلیل واژگونی خودرو جان خود را از دست داد.
«جامکی» که سال‌ها در جاده‌های استان به عنوان نجاتگر و امدادگر به شهروندان خدمت رسانی می‌کرد روز پنجشنبه ۱۱ آذرماه ۹۵ در حین مأموریت جان خود را از دست داد.
میزان بارش ها در مناطق مختلف استان
بنا به آن چه که تاکنون هواشناسی استان اعلام کرده میران بارندگی در مناطق مختلف استان متفاوت بوده است.
در حالی که در یاسوج مرکز استان تا ساعت 18 روز جمعه 12 آذرماه 38.2 میلی‌متر بارندگی گزارش شده در همین زمان و طی این مدت در جاورده یکی از مناطق بخش چاروسا تاکنون 116 میلی‌متر بارندگی گزارش شده که طغیان رودخانه قلعه‌رئیسی را به همراه داشته است.
همچنین تاکنون بنا به گزارش‌های رسیده در قلعه‌رئیسی 108 میلی‌متر، در لنده 88، در آبدهگاه 40 میلی‌متر در باشت 19، در چرام 50 و در شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا 51.4 میلی‌متر بارندگی از سوی هواشناسی گزارش شده است.
در همین مدت و در این بازه زمانی در لیکک 63.3 میلی‌متر، در امامزاده جعفر 11.4، در دهدشت 52.7 و در شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران 21.9 میلی‌متر بارندگی را شاهد بوده‌ایم.
راه ارتباطی 30 روستای دیشموک قطع شد
بخشدار دیشموک از توابع شهرستان کهگیلویه گفت: به علت بارش باران راه ارتباطی 30 روستا با مرکز دیشموک قطع شده است.
حسن امیریان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: به علت رانش کوه و سیلاب خسارات زیادی به روستاهای "دلی"، "پاتاوه رودسمه" و "دشتک" وارد شده است.
وی بیان کرد: به علت رانش کوه حدود 50 خانه در این سه روستا تخریب شد و موقتاً خانوارهای آسیب دیده را به محل دیگری اسکان داده ایم.
بخشدار دیشموک هم چنین از قطع راه های ارتباطی "آجم"، "رود ریش"، "شرونگ جرنگ"، "سرگچ"، "پای پره رودسمه" با مرکز بخش دیشموک خبر داد.
امیریان اضافه کرد: جاده ارتباطی دیشموک با شهرستان باغملک و تنگ چویل هم اکنون قطع شده است.
وی خاطرنشان کرد: معابر شهری دیشموک از جمله ورودی خوزستان به علت رانش زمین، عبور و مرور به سختی صورت می گیرد.
بخشدار دیشموک تصریح کرد: به علت سقوط پایه های برق آسیب زیادی به شبکه های برق این بخش وارد شده و در برخی روستاهای آن از جمله "اسفندان"، "درغک" و "دلی" برق قطع شده است.
امیریان عنوان کرد: به علت نبود امکانات در دیشموک ( لودر، گریدر) راه های روستایی 30 روستا قطع و برخی از آنها دارند از بین می روند.
اجرای برنامه های متنوع فرهنگی در هفته شورای عمومی
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد فرماندار شهرستان کهگیلویه در نشست شورای فرهنگ عمومی این اجرای برنامه های متوع فرهنگی در هفته شورای عمومیشهرستان گفت: از 21 تا 27 آذرماه به عنوان هفته شورای عمومی کهگیلویه نامگذاری شده که در این هفته برنامه های متنوع فرهنگی و هنری در شهرستان برگزار می شود.
اقای پوزش متولی برگزاری این برنامه ها را اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه دانست و افزود : با برنامه ریزی های انجام شده دیگر ادارات ؛ نهادهای و دستگاه های اجرایی شهرستان برای هرچه بهتر برگزار کردن برنامه های هفته فرهنگ عمومی شهرستان همکاری خواهند کرد.
وی برگزاری برنامه های متنوع قرانی از جمله کتابت قرآن اجرای نمایش خیابانی، تئاتر نمایشی،  هنرهای تجسمی برپایی نمایشگاه عکس و فیلم و اجرای موسیقی زنده سنتی را از جمله برنامه های پیش بینی شده هفته شورای فرهنگ عمومی شهرستان کهگیلویه عنوان کرد و گفت : این برنامه هادر میدان مرکزی شهر د هدشت، کارونسرای بافت قدیم و مجتمع فرهنگی و هنری اداره ارشاد شهرستان برگزار می شود.
پوزش افزود : نظیر این برنامه های در مراکز بخش های شهرستان هم اجرا می شود .
 
پیگیری آب شرب شهر دیشموک بی‌نتیجه ماند
امام جمعه موقت شهر دیشموک گفت: پیگیری آب شرب شهر دیشموک بی‌نتیجه مانده است.
وی در خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه از باقی مشکلات بخش دیشموک خواهیم گذشت، گفت: در خصوص معضل آب شرب شهر دیشموک هر چه توان داشتیم به کار گرفته و چند بار عرض کردیم ولی داد و فریاد ما به جایی نرسید، حرف ما نشنیده گرفته شد و پاسخی دریافت نکردیم.
امام جمعه موقت دیشموک بیان کرد: هر چند مسؤولان شهر تلاش خود را در این خصوص انجام داده‌اند ولی کاری که از دستشان برمی‌آید این است که هر ۱۵ روز مسؤولان استانی را دعوت کرده تا مشکلات مردم را از نزدیک ببینند و مسائل را لمس کنند تا این که وقتی پیگیری مشکل مردم را از آنها می‌خواهیم، نگویند ما شاکی می‌شویم؛ آیا شما هم شاهد دارید که مشکل مردم این است!
عبدالپور با بیان اینکه شاهد ما همین مردم هستند که با این مشکلات دست و پنجه نرم میکنند، خاطرنشان کرد: به مسؤولان توصیه می‌کنیم که حضوری با مردم و جوانان بنشینند و مشکلات را بررسی و ریشه یابی کنند.
وی خطاب به مسؤولان گفت: ظرف مدت همین چندروز مسؤولان را به این منطقه بیاورید و مشکلات، به ویژه آب شرب شهر را حل کنید و مبادا این قضیه به فراموشی سپرده شود که فراموشی پیگیری توسط مسؤولان، باز هم اعتراض شدید مردم را به دنبال خواهد داشت./فارس
آماده باش دستگاه های خدمات رسان
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد،مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از آماده باش این اداره برای خدمات رسانی بهتر به مردم خبر داد و گفت: با توجه به بارش های اخیر همه راهداران در نقاط مختلف استان در حال خدمات رسانی به مردم هستند و هم اکنون ترافیک در محورهای مواصلاتی به صورت روان در جریان است.
خوان پایه افزود: 23 راهدار خانه و بیش از 200 راهدار با 150 خودرو و ماشین آلات راهداری در حال اجرای عملیات راهداری در محورهای مواصلاتی استان هستند.
جهانبین رئیس جمعیت هلال احمر استان هم از آمادگی کامل این سازمان برای خدمات رسانی مطلوب به مردم خبر داد و گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر استان نیز با تمام توان خودرویی و نیروی انسانی در محورهای مواصلاتی کار امداد، اسکان و پذیرایی از مسافران در جاده مانده را انجام می دهند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان هم با بیان اینکه 270 نیروی عملیاتی ستادی در 35 پایگاه امداد جاده ای و شهری کار خدمت رسانی به مردم را انجام می دهند گفت:تاکنون  49 ماموریت امدادی به ویژه در زمینه تصادفات جاده ای توسط این مرکز پوشش داده شد.
پوران فرد با اشاره به اینکه در روز های اخیر کارکنان فوریت های پزشکی 79 مصدوم را مداوا کردند گفت:برخی از مصدوم ها در محل تصادف درمان و برخی هم برای ادامه درمان به بیمارستانهای استان اعزام شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار