کد خبر: ۳۳۶۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۴ 30 November 2016
به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، روز گذشته مصر از طریق رسانه های رسمی خود از زبان "سعد الزنط" کارشناس استراتژیک این کشور هشدارهایی به کشورهای حاشیه خلیج فارس داد و گفت: رفتارهای شما با همدیگر مانند «کید و فریب زنان» است.
الزنط در ادامه گفت: اقداماتی که عربستان در یمن انجام می دهد به سود کشورهای حاشیه خلیج فارس نیست و به ایران کمک می کند تا بر تمام منطقه مسلط شود.
او در ادامه مطلب مدعی شد: کشورهای حاشیه خلیج فارس باید هشیار باشند؛ زیرا ایران می‌خواهد وارد عربستان شود و به دنبال ایجاد پایگاه دریایی در یمن و سوریه است.
در پی این هشدار مصر به کشورهای حاشیه خلیج فارس، محمد بن نایف ولیعهد عربستان سعودی که منصب وزارت این کشور را نیز بر عهده دارد، به گنده گویی علیه ایران پرداخت.
به نوشته الشرق الاوسط، محمد بن نایف در نشست وزرای کشور «شورای همکاری» که در ریاض برگزار شد، تأکید کرد کشورهای عضو این شورا توانایی مقابله با چالش‌های امنیتی را دارند.
الشرق الاوسط افزود: «بن نایف در افتتاحیه سی‌وپنجمین نشست وزرای کشور شورای همکاری گفت: "جهان شاهد انحراف‌های ایدوئولوژیک، جنگ‌های طائفه‌ای و پدیده‌های تروریستی است که برخی سازمان‌ها و کشورهایی که همه می دانیم کدام کشورها هستند، در پشت پرده این مسائل قرار دارند."»
ولیعهد سعودی افزود: " توان و خطر "آن‌هایی" که می‌خواهند امنیت کشورهای عربی را بر هم بزنند هرچقدر هم که باشد در برابر صلابت و پاسخ قدرتمند ما ناچیز خواهد بود."
خاطر نشان می شود که عربستان بارها از زبان وزیر خارجه این کشور ایران را به ایجاد تنش های طائفه ای و حمایت از تروریسم و هدف قرار دان امنیت ملی این کشورها متهم کرده است.
این اظهارات بن نایف در حالی صورت ایراد می شود که عربستان بعد از حزب الله، تلاش می کند انصارالله را نیز به بهانه حمایت ایران از آنها در فهرست گروه های تروریستی کشورهای شورای همکاری درج کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار