به هر دلیل نام استان ما شده کهگیلویه و بویراحمد، هیچ گاه طرف بحث تغییر نام نبوده و نه هستم. هیچ‌گاه به خودم اجازه نمی‌دهم که قیم مردم باشم، و به هیچ کس هم اجازه نمی‌دانم که کسی بخواهد قیم مردم باشد.
کد خبر: ۳۳۶۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰ 29 November 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه و بیوراحمد ، همایش یاوران وقف در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد تا در این همایش سخنران ویژه از برخی نکات مهم در خصوص راهکارهای جدید وقفی در استان پرده بردارد.

این جلسه که حضور تاجگردون به عنوان میهمان ویژه ی آن انتظار وجود حاشیه هایی را می داد، با سخنان مهم و جالب این نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد، همراه بود.
این روزها جو رسانه ای استان مملو از یادداشت هایی شده بود که متاسفانه برخی از آن ها چنان تند و توهین آمیز و مملو از تهدید بود که اگر دوراندیشی برخی ها مانند تاجگردون و استاندار در موضع گیری ها نبود ، شاید به تنش هایی هم کشیده می شد!
اما سخنان امروز تاجگردون هم در موضوع تخصصی همایش وقف و هم گریز وی به صحبت های اخیر منتقدانش نشان داد که چه تفاوتی میان وی و منتقدانش وجود دارد!
 
تفاوت فاحش تاجگردون و منتقدان/خود را قیم مردم نمی دانم، به کسی هم اجازه نمی دهم خود را قیم مردم بداند+ فیلم و تصاویر 
پیشنهاد مهم تاجگردون در مورد وقف در خدمت توسعه استان
غلامرضا تاجگردون در سخنانش به سهم 8 تا 10 درصدی ، موقوفات در دارایی های کشور اشاره کرد و گفت: در استان هایی مانند کهگیلویه و بویراحمد، افرادی مانند مرحوم نمازی وجود ندارند که با احداث بیمارستانی ، به همنوعان و نسل های پس از خود کمک کنند اما ، ما می توانیم با انتشار اوراق وقفی که علما هم آن را تایید کرده اند ، برخی مشکلات ، استان را حل کنیم.
تاجگردون در ادامه به موضوع پیشرفت اعتبارات استان اشاره کرد و گفت:برخلاف گذشته الان که به جدول توزیع منابع استانها نگاه می کنیم می بینیم که وضعیت استان بسیار بهتر شده است.
وی بیان کرد: در استان عقب ماندگی داریم و کم هم نیست اما اکنون نگرانی ما پول نیست بلکه همدلی و وحدت برای توسعه استان است.
تاجگردون اظهار کرد: جامعه و انسان است که می تواند زمینه استفاده بهتر از اعتبارات استان را مهیا کند و نباید به گونه ای باشد که مدیریت و کارکرد سیاسی و اجتماعی منجر شود که نتوانیم از مواهب خودمان استفاده کنیم.
وی به جلسات مکرر با وزارت نیرو برای افزایش تخصیص آب استان اشاره کرد و گفت: آینده ما در کنار این رودخانه ها و تخصیص آب شکل می گیرد.
نماینده گچساران و باشت در مجلس با بیان اینکه نگران توسعه نیستیم اما نگران وحدت و همدلی جامعه هستیم، گفت: وحدت و همدلی است که موجب تعالی جامعه می شود.
تاجگردون تصریح کرد: به عنوان نماینده کهگیلویه و بویراحمد عنوان می کنم که باید روشهایی را برای افزایش همگرایی در استان انتخاب کنیم.
تفاوت فاحش تاجگردون و منتقدان
با توجه به حاشیه های بوجود آمده در چند هفته ی اخیر در خصوص تغییر نام استان و هجمه های زیادی که متوجه غلام رضا تاجگردون شده بود ، وی در بخش پایانی صححبت هایش به این موضوع پرداخت تا نشان دهد که سطح فکری وی چه تفاوت فاحشی با منتقدانش که به قول خودش بدون دلیل و داشتن یک سند در خصوص موافق بودن وی با تغییر نام استان ، به وی حمله ور شده اند و انواع و اقسام تهدید و تخریب ها را صورت داده اند، دارد.
تاجگردون در بخش دوم صحبت هایش گفت:من نگران جامعه هستم، هر گاه حرف وحدت در یک نقطه است، نمی‌گویم کار خطرناک اتفاق می‌افتد، اما آسیب‌های اجتماعی بیشتر می‌شود، با کارکردهای اجتماعی و مدیریتی نباید آسیب‌های اجتماعی را بیشتر کرد.
با روش‌های سنتی نمی‌توان به جامعه انگیزه داد. تمام تلاش نمایندگان در این دوره این بوده که روش‌های انتخاب کنیم که اصل همگرایی در آن وجود داشته باشد.
هر گاه با یک غده چرکین روبرو هستیم، باید با حرف نو و گفتمان نو مسئله غده را حل کرد. اصالت ما به تاریخ است. اگر ما ایرانیان بگویم، کوروش، زدودن دین است. اگر بگویم کوروش پادشاه عدالت گستر بوده کفر است، اما اگر رفت پای مقبره کوروش سجده کرد، این کفر است.
به هر دلیل نام استان ما شده کهگیلویه و بویراحمد، هیچ گاه طرف بحث تغییر نام نبوده و نه هستم. هیچ‌گاه به خودم اجازه نمی‌دهم که قیم مردم باشم، و به هیچ کس هم اجازه نمی‌دانم که کسی بخواهد قیم مردم باشد.
بویراحمدی اصیل هستیم، اما نباید ما پای نام خودمان سجده نکنیم، بگذارید در دانشگاه‌ها پیرامون این مسائل حرف زده شود.
من صریح و شفاف عرض می‌کنم، چرا نباید حرف بزنیم، من تعجب می‌کنم، برخی عزیزان نخوانده حرف می‌زنم، دو نامه اخیراً در خصوص تغییر نام را در خارج از کشور بودم.
ایران زمانی ایران است که بتواند با فرهنگ و هنرش و همه چیزش بتواند حرفش را بزند.
در قرن ۲۱ به گوشی که نمی‌شنود، سیلی نمی‌زند، به دهن که نمی‌خواهد ساکت شود، سنگ نمی‌زنند، می‌نشینند و حرف بزنیم.
من گفتم، اسم استان را نگذارید دنا، که بعد سمیرم بگویند، دنا متعلق به ما است، نگذارید زاگرس که بعد دیگران بگویند زاگرس متعلق به ما است. این بحث را یه روز دیگر تمام کنید و بگذارید کنار.
من «واو» هستم، اما به آن احترام بگذارید، اما آقایان هدایت‌خواه، موحد، بزرگواری، زارعی و … ما تاکنون هیچ بی‌احترامی به کهگیلویه و بویراحمد نکردیم، اما به من حق بدهید، که از این «واو» دفاع کنیم. من می‌گویم به این واو احترام بگذارید، آیا این حرف خلاف شرع است، برخی نخوانده در این باره حرف زدند.
بخشی از صحبت های تاجگردون
دانلود 
دانلود
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
خوب میگی تاجگردون ولی قلدر مابانه هم حرف نزن چون قلدران توزباله ها جا دارن همانطوریکه اول مودبانه حرف زدی بزن بند اخر را اشتباه رفتی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار