پس از گذشت 12 روز از فرصت یک ماهه هنوز فرودگاه یاسوج بسته است و گویا موضوع کمی پیچیده تر شده و علت آن از بحث توسعه و تعمیر باند به موضوع بدهکار بودن فرودگاه یاسوج به شرکت هواپیمایی آسمان ، تغییر پیدا کرده است!
کد خبر: ۳۳۵۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷ 28 November 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد،در حالی که اوایل آبان ماه قرار شد برای توسعه ی باند پروازی ، فرودگاه یاسوج به مدت یک ماه بسته شود، اکنون پس از گذشت 12 روز از فرصت یک ماهه هنوز فرودگاه یاسوج بسته است و گویا موضوع کمی پیچیده تر شده و علت آن از بحث توسعه و تعمیر باند به موضوع بدهکار بودن فرودگاه یاسوج به شرکت هواپیمایی آسمان ، تغییر پیدا کرده است!

در این زمینه احتمال این می رود که متاسفانه ، مسئولان واقعیت را نگفته باشند و حتی تعویق تعمیر باند فرودگاه یاسوج در زمان قبل از سفر رئیس جمهور هم بنا به درخواست و رایزنی هایی جهت به تعویق افتادن مشکل بدهکاری این فرودگاه به هواپیمایی آسمان بوده باشد.
به گفته معاون عمرانی استاندار، حتی در سفر هیات دولت نیز پیشنهاد استاندار برای بخشش یا پرداخت بدهی استانداری به شرکت هواپیمایی آسمان توسط رئیس جمهور مورد قبول واقع نشده است.
ادامه تعطیلی فرودگاه به علت برودت هوا است
مدیر فرودگاه یاسوج گفت: پروازهای فرودگاه یاسوج که از روز نخست آبان سال جاری به دلیل اجرای طرح توسعه باند پروازی به مدت 25 روز لغو شده بود اکنون و با گذشت12 روز از موعد مقرر، همچنان ادامه دارد.
علی محسنیان افزود: طرح توسعه باند فرودگاه یاسوج اکنون به دلیل برودت و شرایط نامساعد جوی تعطیل است.
تعهدی که استانداری داده است!
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد هم با بیان اینکه تعطیلی و لغو پروازهای این روزهای فرودگاه یاسوج به دلیل اجرای طرح عمرانی نیست گفت: علت تعطیلی و لغو پروازها و بلاتکلیفی مردم که گویا کمتر مورد اهتمام متولیان امر قرار گرفته مربوط به مطالبات معوق شرکت هواپیمایی آسمان است.

پژمان نیک اقبالی با تشریح موضوع بدهی معوقات مجموعه استانداری کهگیلویه و بویراحمد به شرکت هواپیمایی آسمان افزود: تعداد پروازهای این شرکت در فرودگاه یاسوج تا قبل از آغاز دولت تدبیر و امید یک تا 2 پرواز در هفته بود که نگرانی شهروندان را در پی داشت،اما  با رایزنی های مکرر و تلاش مسئولان اجرایی استان شمار پروازهای رفت و برگشت از یک مورد به هفت پرواز در هفته افزایش یافت.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: قراردادهایی که بین شرکت هواپیمایی آسمان، استانداری و شرکت فرودگاه یاسوج انجام شد بر اساس شرایط و امتیازهای متقابل بود.
نیک اقبالی گفت: یکی مفاد قراردادها این بود که به جای امتیاز افزایش پروازهای یاسوج توسط شرکت هواپیمایی آسمان، برخی پروازهای خارجی به این شرکت اعطا شود و مبلغ بلیط اصفهان با هواپیمای «ای. تی. آر» نیز برای این شرکت افزایش پیدا کرد.

وی افزود: استانداری کهگیلویه وبویراحمد نیز متعهد شده بود که هزینه تعدادی از صندلی های خالی چنانچه توسط مسافران تکمیل نشود را تا رسیدن به وضعیت مناسب به شرکت آسمان پرداخت کند.

نیک اقبالی گفت: وضعیت مسافران فرودگاه یاسوج به گونه ای بود که در مقطعی استانداری به طور رسمی به شرکت هواپیمایی آسمان اعلام کرد با توجه به اینکه وضعیت پروازها تکمیل شده دیگر نیازی به حمایت استانداری نیست.
وی شرایط خاص اقتصادی حاکم بر کشور را یادآورشد و افزود: میزان مطالبات اعلام شده توسط شرکت هواپیمایی آسمان از مجموعه استانداری کهگیلویه وبویراحمد حدود 10 میلیارد ریال برآورد شده است.با این حساب شرکت اسمان هواپیمای خود را برداشته و درب فرودگاه را قفل زده و رفته و مسئولین استانی کاسه گدایی برداشته تا بلکه کسی دلش به رحم بیاید و یک میلیارد ناقابل را به استانداری هدیه کند!
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار