بسته خبری تابناک کهگیلویه وبویراحمد به ارائه خبرهایی در حوزه های مختلف می پردازد. در این بسته خبری به برخی خبرهای بین المللی از جمله:« بیانیه جان کری در مورد درگذشت فیدل کاسترو»،«نماینده پارلمان مصر، امیر قطر را به مرگ تهدید کرد» و ..پرداخته می شود.
کد خبر: ۳۳۵۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ 27 November 2016
تحولات در عرصه بین المللی در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که در عرصه رسانه های مختلف مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور سیاست رسانه ای خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند.
بسته ویژه خبری «تابناک کهگیلویه و بویراحمد»، جایی است که مهمترین خبرهای روز دنیا را ‌برای مخاطبان آماده می‌کند.
واکنش ترامپ به درخواست بازشماری آرا
دونالد ترامپ -- رئیس جمهور منتخب آمریکا -- گفت: درخواست حزب سبر آمریکا برای بازشماری آرای انتخابات ریاست جمهوری در چند ایالت آمریکا، موضوعی مضحک است.

ترامپ با انتشار بیانیه ای در روز شنبه اعلام کرد: این موضوعی مضحک است. مردم حرف خود را زده اند و انتخابات دیگر تمام شده است.

گفتنی است، ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون در روز شنبه از درخواست جیل استین، رئیس حزب سبز آمریکا برای بازشماری آراء در چند ایالت آمریکا حمایت کرد./باشگاه خبرنگاران جوان
 یمنی ها پایگاه سری سعودی را هدف قرار دادند
یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن شامگاه شنبه یک موشک بالستیک را به پایگاه نظامی «اللموه» عربستان در عسیر شلیک کرد.
یک منبع نظامی اعلام کرد که یگان موشکی نیروهای یمنی یک موشک بالستیک از نوع «قاهر۱» را به سمت این پایگاه نظامی سعودی در منطقه «خمیس مشیط» شلیک کرده و موشک با دقت به هدف اصابت کرد.
این منبع تاکید کرد که پایگاه نظامی که شامگاه شنبه مورد هدف قرار گرفت اخیرا به صورت سری در راستای ادامه عملیات تجاوزگرانه سعودی ها علیه یمن احداث شده بود.
شلیک این موشک بالستیک در واکنش به جنایات مستمر سعودی ها علیه مردم یمن صورت می گیرد.
 بیانیه جان کری در مورد درگذشت فیدل کاسترو
به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا، در بیانیه جان کری آمده است: ما مراتب تسلیت خود را به مردم کوبا به خاطر درگذشت فیدل کاسترو ابراز می داریم. برای بیش از نیم قرن وی نقش مهمی در زندگی آنها ایفا کرد و امور جهانی و منطقه ای را تحت تاثیر خود قرار داد.
وی افزود: همزمان با اینکه کشورهای ما به طرف روند عادی‌سازی و احیای روابط فرهنگی، دیپلماتیک و اقتصادی آسیب دیده ناشی از گذشته پرتلاطم حرکت می کنند ما امیدواریم که در سایه دوستی تاریخ را به  فراموشی نسپاریم اما آینده ای بهتر و جدید را برای مردم کشورهایمان رقم بزنیم.
نماینده پارلمان مصر، امیر قطر را به مرگ تهدید کرد
مصطفی بکری نماینده پارلمان مصر در یک برنامه تلویزیونی و در اعتراض به فیلم مستندی که از شبکه قطری الجزیره پخش شد، تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر را به مرگ تهدید کرد.
 مصطفی بکری خطاب به امیر قطر افزود: چگونه می خوابی در حالی که خون مردم عرب به خاطر پول های کثیف تو، توطئه ها و شبکه خیانت کار الجزیره تو در همه جا ریخته می شود.
وی با تهدید مجدد امیر قطر گفت: مردم مصر تو را نخواهند بخشید و در صورت آمدن به مصر شمار زیادی از مردم تو را در زیر پاهایشان له خواهند کرد.
مصطفی بکری از دستگاه قضایی مصر خواست تا امیر قطر را به خاطر پخش چنین فیلم های ضد مصری تحت پیگرد قضایی قرار داده و از پلیس بین الملل خواست تا وی را تحویل مصر دهد.
این نماینده مصر مدعی شد که امیر قطر از شبکه الجزیره خواسته است تا با ساخت چنین برنامه ای وجهه ارتش مصر را مخدوش سازد و در اظهاری توهین آمیز گفت که لنگه کفش سربازان و افسران ارتش مصر بر سر امیر خائن قطر.
وی همچنین به خاطر سکوت سامح شکری وزیر امور خارجه مصر در خصوص این بی احترامی شبکه قطری الجزیره از وی انتقاد کرد.
شبکه الجزیره به تازگی فیلمی به نام «یک روز از زندگی یک جنگجو» منتشر کرد که در آن زندگی سرباز مصری در یکی از پادگان های آموزشی این کشور به تصویر کشیده شده است که حاوی تصاویری مستند از رفتار افسران ارتش مصر با سربازان بویژه نیروهای ویژه است.
وزارت دفاع مصر در واکنش به پخش این فیلم آن را خلاف واقع دانسته است.
مصر این فیلم را خطرناک توصیف و تصریح کرد که بخش هایی از این فیلم، از آرشیو ارتش لو رفته و به همین دلیل نوعی جاسوسی است./ایرنا
دومین گفتگوی تلفنی اردوغان و پوتین در 24 ساعت گذشته
به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، منابع وابسته به کاخ کرملین خبر دادند، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در گفتگویی تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترک خود درباره مسائل سوریه گفتگو کرد.
در بیانیه ای که کاخ کرملین در این زمینه صادر کرد، آمده است: روسای جمهور روسیه و ترکیه در این گفتگوی تلفنی دیدگاهشان را درباره سوریه تشریح کردند.
پوتین و اردوغان در دو تماسی که در کمتر از بیست و چهار ساعت با یکدیگر داشتند برای تقویت هماهنگی و همکاری میان وزارتخانه های خارجه ، دفاع و اطلاعات دو کشور توافق کردند./باشگاه خبرنگاران جوان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار