کد خبر: ۳۳۴۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰ 26 November 2016
رئیس دادگستری کهگیلویه گفت: با اجرای طرح ابلاغیه الکترونیکی اوراق قضایی به صورت الکترونیک به شاکیان در کهگیلویه ابلاغ میشود.
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ رئیس دادگستری شهرستان کهگیلویه در نشست با رسانه ها با اعلام این خبر گفت:براساس ماده 155 و655 قانون دادرسی مصوب سال 92 ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی به صورت الکترونیک به طرفهای دعوی ابلاغ می شود.

کرمی افزود: براساس این طرح افراد شاکی و متقاضی دعوی پس از مراجعه به دادگستری شهرستان به سامانه سنا ارجاع داده شده و نام نویسی میشوند.

وی به همراه داشتن اوراق هویت از جمله شناسنامه،کارت ملی، کدپستی،شماره خط تلفن به همراه یک دستگاه تلفن برای نام نویسی در سامانه سنا را ضروری دانست و گفت: پس از نام نویسی در این سامانه و ایجاد حساب کاربری ابلاغیه به صورت پیامک برای افراد ارسال میشود.

کرمی با بیان اینکه تاکنون هزارو 100 نفر از مراجعه کنندگان به دادگستری شهرستان در سامانه سنا نام نویسی شده اند گفت: خدمت رسانی آسان،کاهش اطاله ی دادرسی،کاهش هزینه ها، تسریع در روند پرونده ها،کاهش زمان دادرسی پرونده ها، احترام به حریم خصوصی افراد، جلوگیری از هرگونه سوء استفاده در امر ابلاغ سنتی،جلوگیری از رفت و آمد مردم،دریافت اوراق قضایی بدون مراجعه حضوری و کاهش نیروی انسانی را از مزایای این طرح عنوان کرد.

وی از راه اندازی دفتر خدمات قضایی در شهرستان کهگیلویه در آینده نزدیک هم خبرداد وافزود: پس از راه اندازی این دفتر تمام مراحل سامانه سنا و حتی طرح شکایت علاوه بر دادگستری در این دفتر خدمات قضایی نیز به مردم ارائه می شود.

کرمی گفت:براساس این طرح ابلاغیه ها به صورت پیامک برای مردم ارسال که در صورت دریافت پیامک ابلاغیه قانونی محسوب میشود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار