کد خبر: ۳۱۳۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷ 19 October 2016
مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای کهگیلویه وبویراحمد گفت: تب و اشتیاق مدرک گرایی در این استان به مراتب بیش از مهارت آموزی بوده و این مهم نیز یکی از مشکلات و آفت های فرآروی آموزش های فنی و حرفه ای است.
به گزارش ایرنا، فرج الله راد روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در یاسوج اظهار داشت: موازی کاری و دخالت برخی مراکز علمی ، آموزشی و حتی دستگاه های اجرایی در امر آموزش و مهارت آموزی نیز از دیگر مشکلات و دغدغه های اساسی مراکز آموزشی فنی و حرفه ای در استان است.
وی گفت: افزون بر 50 درصد از آموزش های مهارتی در این استان بر عهده آموزشگاه های آزاد (بخش خصوصی) است.
راد با بیان اینکه 11 مرکز دولتی وابسته به اداره کل آموزش فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد هم اینک در استان فعالیت می کنند، افزود: سه مورد از این تعداد ویژه آقایان، سه مورد ویژه ویژه بانوان، چهار مورد 2 منظوره و یک مورد نیز در زمینه فناوری اطلاعات است.
** 6 کارآموز این استان به رقابت های ملی مهارت راه یافتند
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کهگیلویه وبویراحمد در ادامه گفت: 6 نفر از کارآموزان در 6 رشته فنی و مهارتی از این استان به هفدهمین دوره رقابت های ملی مهارت در کرج مرکز استان البرز راه یافتند.
وی تصریح کرد: این 6 رشته شامل «آجرچینی»، «کاشی کاری دیوار و سقف»، «فناوری مد(طراحی دوخت لباس)»، «لوله کشی گرمایشی»، «فناوری خودرو» و «کنترل ومهندسی برق» است.
هفدهمین دوره رقابت های ملی مهارت از دوم تا پنجم آبان سال جاری در کرج مرکز استان البرز برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: این افراد راه یافته به مدت چهار روز کاری و روزانه چهار ساعت در این دوره به رقابت خواهند پرداخت.
راد یادآور شد: افراد برگزیده این دوره به رقابت های بین المللی مهارت راه پیدا خواهند کرد.
وی با بیان اینکه بیش از 29 رشته مهارتی در بخش های مختلف صنعت، خدمات، کشاورزی و هنر در این دوره از رقابت ها تعیین شده است،گفت: سن افراد شرکت کننده نباید از 21 سال بزرگتر باشد.
وی گفت: ارتقای فرهنگ مهارت آموزی در میان جوانان، افزایش سطح استانداردهای آموزش مهارت در کشور، ایجاد بستر مناسب برای ارتقای مهارت های حرفه ای کشور تا سطح مهارت های جهانی، ایجاد فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات فنی و تجارب حرفه ای از پیامدهای این رقابت ها است.
مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای کهگیلویه وبویراحمد فراهم کردن فرصت مناسب برای رقابت سالم میان جوانان کشور، کشف استعدادهای حرفه ای جوانان و ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی مهارت ها و ایجاد انگیزش در جوانان برای کسب دانش مهارتی را از دیگر اهداف برگزاری این رقابت ها ذکر کرد.
راد با تاکید بر اینکه سالانه افزون بر چهارمیلیون نفر ساعت آموزش فنی و حرفه ای در سطح شهرها و روستاهای این استان ارایه می شود، افزود: بیش از 300 هزار نفر ساعت آموزش های حرفه ای در 6 ماه نخست امسال در مناطق روستایی بوده است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
ثبقت؟!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار