آنقدر این سفر برای مسئولین استان مهم و با ارزش بوده که کار تعمیر و گسترش باند فرودگاه یاسوج را برای استقبال مناسب از هیئت روسی به تعویق انداخته است.
کد خبر: ۳۱۳۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۱ 18 October 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد،در دنیا برخی استان ها ،با ایجاد روابطی خاص خارج از دخالت مستقیم دولت و با استفاده از از ظرفیت ها و توانایی های منطقه ای خود، اقدام به برقراری روابطی عمدتا فرهنگی و اقتصادی می نمایند که با استفاده از این ارتباطات سعی در توسعه منطقه خود می نمایند.
یکی از نکات بارز اینگونه روابط حضور چشمگیر بخش خصوص است که فارغ از بورکراسی اداری توانایی ایجاد تحولات گسترده ،با توجه به شاخص های یک ارتباط منطقی و به صرفه را دارد.
استان کهگیلویه و بویراحمد که از محرومیت فراوانی رنج می برد ، به همت استاندار و برنامه ریزی های خوب اتاق بازرگانی ، پای در این مسیر گذاشته است و سعی دارد با استفاده از روابط جدیدی که با یکی از استان های با جایگاه خوب اقتصادی کشور روسیه برقرار کرده اند ،قدم ابتدایی را برای ورود به چنین ارتباطات بین المللی بردارند.
 
تمهیدات ویژه برای استقبال از خواهر خوانده 
اتاق بازرگانی یاسوج که ریاست آن را جبار کیانی بر عهده دارد در این زمینه تلاش های زیادی نموده است و آنگونه که خود وی می گوید، علاوه بر برنامه ریزی های خوب برای بهره بردن حداکثری از حضور روس ها در کهگیلویه و بویراحمد، با سفیر بلغارستان هم برای هفته آینده برنامه ریزی دیدار تدارک دیده شده است بلکه بتوان از طریق ارتباطات بیشتر بین المللی تغییری در وضعیت اقتصادی استان بوجود آورد.
آنقدر این سفر برای مسئولین استان مهم و با ارزش بوده که کار تعمیر و گسترش باند فرودگاه یاسوج را برای استقبال مناسب از هیئت روسی به تعویق انداخته است. 
تمهیدات ویژه برای استقبال از خواهر خوانده
آنگونه که جبار کیانی در نشست با خبرنگاران اعلام کرد:فردا هیئت روسی که متشکل از فعالان اقتصادی و استاندار استان "امسک"روسیه است وارد استان کهگیلویه و بویراحمد خواهند شد و این سفر در مقابل سفر فعالان اقتصادی و استاندار به استان امسک روسیه انجام می گیرد.
 
تمهیدات ویژه برای استقبال از خواهر خوانده
 کیانی با بیان اینکه قرار است دو استان کهگیلویه و بویراحمد و امسک روسیه به عنوان خواهرخوانده همدیگر اعلام شوند افزود: ما برای ارتباط با استان های کشورهای دیگر یکی از بهترین استان های روسیه را انتخاب کرده ایم و امیدواریم با توجه به تمهیداتی که پیش بینی کرده ایم سفر بسیار خوبی صورت گیرد و بتوانیم به اهداف از پیش تعیین شده دست یابیم.
رئیس اتاق بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد، گفت:این سفر در سطح بسیار بالایی انجام خواهد شد و در ادامه آن تفاهنامه های اقتصادی بین هر دو هیئت رد و بدل خواهد شد.
کیانی افراد حاضر در هیئت روسی را 17 نفر اعلام کرد و افزود: علاوه بر استاندار امسک دو وزیر اقتصاد و کشاورزی و برخی فعالان اقتصادی در این هیئت حضور خواهند داشت.
  کیانی از برپایی نمایشگاه دستاوردهای اقتصادی و تولیدی کهگیلویه و بویراحمد همزمان با سفر هئیت روسی خبر داد و تصریح کرد: تمامی شرایط و امکانات را برای معرفی فرصت‌ها و ظرفیت‌ها سرمایه‌گذاری استان فراهم کرده‌ایم.
 تمهیدات ویژه برای استقبال از خواهر خوانده
وی با اشاره به اینکه هیئت روسی از واحدهای صنعتی فعال این استان بازدید می‌کنند، افزود: کتاب فرصت‌های سرمایه‌گذاری موجود در استان به دو زبان فارسی و انگلیسی تدوین شده و همچنین دو کتاب دیگر در زمینه راهکارهای توسعه‌ای استان در دو بخش کشاورزی و گردشگری به چاپ رسیده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار