کد خبر: ۳۱۳۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰ 18 October 2016
رئیس آموزش و پرورش چرام گفت: پیوند اولیا و مربیان و ارتباط خانه و مدرسه، رمز موفقیت آموزش و پرورش برای تربیت نسل آینده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، عصر روز گذشته همایش پیوند اولیا و مربیان با حضور آیت‌الله انصاری قمی روحانی اعزامی از قم، فرماندار چرام، بخشدار مرکزی، رئیس آموزش و پرورش، جمعی از مسئولان محلی و اولیا و مربیان در سالن آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.

صدرالله عزیزی در این همایش با بیان اینکه از 24 تا 30 مهرماه به نام هفته پیوند اولیا و مربیان نامگذاری شده است، اظهار کرد: پیوند اولیا و مربیان و ارتباط خانه و مدرسه، رمز موفقیت آموزش و پرورش برای تربیت نسل آینده است.

رئیس آموزش و پرورش چرام اضافه کرد: ایجاد ارتباط صحیح خانه و مدرسه علاوه بر اینکه حضور مردم را در آموزش و پرورش فراهم می‌کند باعث بهره‌بری آموزشی و تربیتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه هر موفقیت آموزشی و تربیتی در مدارس بستگی به ارتباط مستمر اولیا و مربیان دارد، توضیح داد: لازم است والدین محترم با ارتباطی که با مدارس دارند از وضعیت تحصیلی و همچنین اخلاقی فرزندانشان مطلع شوند که نتیجه این کار اصلاح رفتارهای نامناسب دانش‌آموزان است.

عزیزی به شیوه‌های تربیت اشاره کرد و با بیان اینکه شیوه‌های زندگی نسل جدید با نسل قدیم متفاوت خواهد بود، تشریح کرد: نیازهایی که برای زندگی به کار می‌رود بین این دو نسل تا حدود زیادی متفاوت است.

این مسئول تصریح کرد: آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین دستگاه فرهنگی و فرهنگساز در هر مقوله‌ای بحث فرهنگسازی را از مدارس شروع خواهد کرد چرا که دانش‌اموزان هستند که آینده اداره کشور و زندگی به عنوان شهروند را در جامعه ما رقم خواهند زد.

رئیس آموزش و پرورش چرام خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی در امر عفاف و حجاب، صرفه‌جویی در حامل‌های انرژی و غیره مستلزم تربیت صحیح در خانواده و مدارس است.

وی افزود: آموزش و پرورش نیز برای تحقق فرهنگ سازی به ارتباط والدین با مربیان نیازمند است.

عزیزی به هفته بهداشت و روان اشاره کرد و با متذکر شدن این مطلب که فاصله گرفته‌ایم با بحث بهداشت روانی دانش‌آموزان، متذکر شد: در این زمینه مرکز مشاوره ما در شهرستان چرام تاسیس شده که بسیاری از مشکلات دانش‌آموزان را تاکنون رفع کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار