کد خبر: ۳۱۳۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰ 18 October 2016

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در شش‌ماهه نخست امسال، ۳ هزار و ۱۰۳ پرونده با موضوع نزاع در پزشکی قانونی استان تشکیل شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش ۲۲ درصدی را نشان می‌دهد.

amini

به گزارش سایت استان کهگیلویه و بویراحمد به نقل از تسنیم، کامروز امینی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه پروژه پزشکی قانونی شهرستان کهگیلویه یکی از دغدغه‌های سال‌های اخیر در استان بود اظهار داشت: امسال موفق به تصویب این پروژه و اختصاص اعتبار اولیه‌ای برای اجرای آن شدیم که امیدواریم با بهره‌برداری از این پروژه مشکل فضای فیزیکی و وضعیت رسیدگی به مراجعین پزشکی قانونی در این شهرستان مرتفع شود.

وی افزود: پروژه ملی پزشکی قانونی مرکز استان نیز در حال حاضر 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تکمیل تأسیسات آن اعتبار زیادی نیاز دارد که امیدواریم با تأمین این اعتبار، شاهد بهره‌برداری از این پروژه باشیم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در بحث تجهیز آزمایشگاه‌ها، در سال 95 با رایزنی فرمانداری شهرستان بویراحمد و سازمان برنامه‌وبودجه اعتباری برای تکمیل آزمایشگاه‌ آسیب‌شناسی پزشکی قانونی استان قرار داده شد که با راه‌اندازی این آزمایشگاه، روند پاسخگویی به پرونده‌های پزشکی قانونی تسریع می‌شود.
رتبه نخست کهگیلویه و بویراحمد در معاینات بالینی سرپایی

امینی با بیان اینکه پزشکی قانونی در 4 حوزه مراجعین سرپایی، اجساد، حوزه آزمایشگاهی و کمیسیون‌ها مراجعه‌کننده دارد، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 94 در بحث تعداد معاینات بالینی سرپایی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد.

وی ابراز کرد: در بخش پرونده‌های مربوط به موضوع نزاع رتبه دوم کشور و در بحث مصدومان ناشی از حوادث رانندگی رتبه 4 کشور را در سال گذشته داشتیم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه استان در صدور مجوز سقط درمانی در سال‌های اخیر همواره رتبه نخست کشور را داشته، تصریح کرد: بیشترین علت صدور این مجوز ناهنجاری‌های جنینی است.

امینی عنوان کرد: استان ما در آمار غرق‌شدگی نیز رتبه 5 کشور را دارد که بیشترین میزان غرق‌شدگی‌ها در رودخانه‌ها به وقوع پیوسته است.
افزایش آمار همسر آزاری

امینی همچنین به افزایش آمار پرونده‌های همسر آزاری در شش‌ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره داشت و تصریح کرد: این آمار 314 مورد بود که از این تعداد 308 نفر زن و 6 نفر مرد بودند.
12 مورد فوت ناشی از مصرف مواد مخدر

وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد در بحث فوت ناشی از مصرف مواد مخدر وضعیت مطلوبی داشته و جزء استان‌های آخر کشور است، گفت: در سال گذشته 12 مورد فوت ناشی از مصرف مواد مخدر داشتیم که روند کاهشی را نشان می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان به آمار معاینات بالینی در شش‌ماهه نخست امسال اشاره داشت و افزود: 13 هزار و 649 پرونده با این موضوع در استان تشکیل شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 9 درصدی را نشان می‌دهد.

امینی آمار مصدومان ناشی از حوادث رانندگی را 2 هزار و 311 نفر عنوان و بیان کرد: در این مورد نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14 درصد رشد داشتیم.
کاهش 22 درصدی نزاع در کهگیلویه و بویراحمد

وی عنوان کرد: در بحث نزاع در شش‌ماهه نخست امسال، 3 هزار و 103 پرونده تشکیل شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 22 درصد کاهش داشتیم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعداد کل اجسادی که در شش‌ماهه نخست امسال به پزشکی قانونی استان ارجاع داده شد 244 مورد بود که نسبت به سال گذشته کاهش داشتیم.

امینی همچنین از افزایش 39.5 درصدی سقط‌جنین در شش‌ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: استان ما همچنان رتبه نخست کشور را در صدور مجوز سقط‌جنین دارد.

وی بیان کرد: در بحث کمیسیون‌های پزشکی قانونی در شش‌ماهه نخست امسال 133 پرونده تشکیل و بررسی شد که در مقایسه با سال گذشته بالغ‌بر 34 درصد رشد داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بخشی از پرونده‌های کمیسیون‌های پزشکی قانونی مربوط به شکایت از کادر درمان است، عنوان کرد: در سال 95 حدود 21 پرونده شکایت از کادر درمان موردبررسی قرار گرفت که در مقایسه با سال گذشته بیش از 90 درصد رشد داشتیم.
11 نفر در رودخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد غرق شدند

امینی با اشاره به آمار غرق‌شدگی، گفت: در شش‌ماهه نخست امسال 11 نفر از مردم استان در رودخانه‌ها غرق شدند که همگی مرد بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان با اشاره به اینکه در ابتدای فصل سرما قرار داریم، گفت: در شش‌ماهه نخست امسال 3 مورد فوت ناشی از گازگرفتگی در پزشکی قانونی استان ثبت شد، این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته هیچ موردی نداشتیم که این امر لزوم دقت بیشتر مردم در استفاده از وسایل گرمایشی را می‌طلبد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار