کد خبر: ۳۱۲۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰ 17 October 2016
کم خونی، وضعیتی است که در آن، تعداد یا اندازه گلبول‌های قرمز کاهش یافته و تبادل اکسیژن و دی اکسید کربن بین خون و سلول ها دچار اختلال می شود.
از علل ایجاد کننده کم خونی می توان کمبودهای تغذیه ای، خون ریزی، ناهنجاری های ژنتیکی، بیماری های مزمن یا مسمومیت های دارویی را نام برد.

در ادامه با 10 راهکار درمان کم خونی آشنا شوید:

1‌ ـ پنج تا شش گرم برگ و گل افسنتین را در یک لیتر آب جوش بریزید. در ظرف را ببندید و بجوشانید و بعد از خنک شدن آن را صاف کرده و با عسل شیرین کنید. این جوشانده را قبل از ناهار و شام یک فنجان بنوشید. برای درمان کم‌خونی بسیار موثر است.

2 ـ خوردن انگور شیرین، پوست نازک، دانه درشت و بدون هسته تولیدکننده خون است و به علت داشتن آهن، منگنز و منیزیم داروی بسیار خوبی برای کم‌خونی است.

3 ـ حدود 20 گرم از برگ‌های خشک بارهنگ را در نیم لیتر آب به مدت سه دقیقه بجوشانید و بعد از خنک شدن آن را صاف کرده و با عسل شیرین کنید. نوشیدن روزانه 3 تا 5 فنجان از این شربت برای درمان کم‌خونی بسیار موثر است.

4 ‌ـ مخلوطی از آب تره (حدود 20 گرم) با عسل درصد خیلی زیادی از کم‌خونی را برطرف می‌کند.

5 ـ مقدار 20 گرم جو پوست‌کنده را در یک لیتر آب سرد بریزید و به مدت 15 دقیقه بجوشانید و آب اول آن را به طور کامل دور بریزید و دوباره یک لیتر آب روی آن بریزید و دوباره 15 دقیقه بجوشانید و صاف کرده و کمی آن را شیرین کنید. نوشیدن این شربت کم‌خونی را برطرف می‌کند.

6 ـ خوردن فرنی ذرت و ذرت بو داده (پاپ‌کورن) برای اشخاص کم‌خون بسیار مفید است.

7 ـ مقدار 5 تا 10 گرم از ریشه ریواس را در یک لیتر آب در حال جوش بریزید و بعد آن را کنار بگذارید تا خنک شود. سپس آن را شیرین کرده و بنوشید. نوشیدن این شربت برای درمان کم‌خونی مفید است.

8 ـ شلغم خام پوست کنده را به شکل برش‌های نازک و بلند درآورید و آنها را در ظرفی ریخته مقداری آب نمک روی آن بریزید و بگذارید حداقل دو روز به همان حال بماند و به صورت شلغم شور درآید. هر روز مقداری از آن را داخل سالاد سبزی‌ها بریزید و میل کنید. این مخلوط درمان بسیار خوبی برای کم‌خونی است.

9 ـ کسانی که دچار کم‌خونی هستند بعد از هر وعده غذایی 5 تا 6 عدد فندق خام بخورند. برای درمان کم‌خونی بسیار موثر است.

10 ـ از برگ‌های کلم سبز و قرمز خام به صورت سالاد قبل از هر وعده غذایی میل کنید. چون برگ‌های کلم سبز و قرمز دارای مقدار زیادی کلسیم و گوگرد است و بسیار مفید و معالج کم‌خونی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار