کد خبر: ۳۱۲۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰ 17 October 2016
سخنگوی جنبش انصارالله یمن به درخواست آمریکا و واشنگتن برای آتش‌بس فوری در این کشور واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المسیره، محمد‌عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن تاکید کرد که توقف کامل تجاوز، پایان محاصره علیه مردم یمن، شرط اصلی آغاز هرگونه مذاکرات زیر نظر سازمان ملل متحد است.

وی افزود: آتش‌بس کامل در زمین و دریا و آسمان و پایان محاصره و تحریم هوایی، خواسته همه یمنی‌ها است.

عبدالسلام گفت که مشورتها در سایه ادامه تجاوز وقت تلف کردن است.

وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه بعد از نشست با بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس در دیدار با خبرنگاران گفت: وقت آتش‌بس فوری و بدون قید و شرط در یمن و سپس آغاز مذاکرات در این کشور فرا رسیده است. دیگر نیازی نیست که ما بر ضرورت شدید پایان دادن به خشونت در یمن تأکید کنیم.

کری گفت اگر طرفین درگیر در یمن این خواسته را قبول کنند و در مسیر آتش‌بس گام بردارند، اسماعیل ولد الشیخ احمد نماینده ویژه سازمان ملل در امور این کشور زمان و چگونگی اجرای آتش‌بس را اعلام خواهد کرد.

این در حالی است که اسماعیل ولد الشیخ نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن نیز گفت: به‌محض اینکه طرفین درگیر در یمن با آتش‌بس موافقت کنند، جزئیات آن را اعلام خواهیم کرد.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند.

بر اثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان جان باخته یا زخمی و ده‌ها هزار نفر نیز آواره شده‌اند و 80 درصد تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار