کد خبر: ۳۱۲۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵ 17 October 2016
طبق یک مطالعه جدید، برخی داروهای فشارخون موجب افزایش ریسک بستری شدن بیماران به دلیل افسردگی و اختلال دوقطبی می شود.
خبرگزاری مهر: محققان دانشگاه گلاسکو اسکاتلند دریافته اند برخی داروهای فشارخون بیماران را در معرض ابتلا به افسردگی و اختلال دوقطبی قرار می دهند، اگرچه این محققان این تاثیر را اندک عنوان می کنند.

آنجلا بول، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «پزشکان در سراسر جهان باید به خاطر داشته باشند که برخی از این داروها ممکن است بر سلامت روان برخی از بیماران تاثیر گذارد.»

به گفته وی، محققان به شواهد مربوط به رابطه بین بیماری قلبی و بیماری روانی پی برده اند. برخی توضیحات در این باره این است: افرادی که دچار اضطراب هستند، کمتر ورزش می کنند، غذاهای ناسالم می خورند و عادات همچون سیگار کشیدن و سوءمصرف مواد مخدر دارند.

بعلاوه استرس موجب افزایش سطح قند خون شده و در نتیجه هورمون های مضر احتمالی هم افزایش می یابند.

وی در ادامه عنوان می کند: «اما هنوز دلیل ارتباط بین افسردگی و فشارخون بالا مشخص نیست. به عنوان مثال هنوز مشخص نیست که آیا فشارخون پیامد افسردگی است یا فشارخون منجر به افسردگی می شود؟»

در این مطالعه جدید، حدود ۱۴۵ هزار نفر در اسکاتلند که به خاطر فشارخون بالا تحت درمان بودند به مدت ۵ سال تحت نظر قرار گرفتند. میانگین سنی این افراد ۵۵ سال بود.

محققان دریافتند نزدیک به ۳۰۰ نفر به خاطر افسردگی یا اختلال دوقطبی در بیمارستان بستری شدند.

به گفته بول، بیمارانی که اصلا داروی فشارخون مصرف نکرده بودند ۰.۲۰ درصد یا ۲ نفر به ازای هر ۱۰۰۰ نفر، در معرض ریسک بستری شدن در بیمارستان قرار داشتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار