کد خبر: ۳۱۲۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵ 17 October 2016
مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری یاسوج از راه‌اندازی سیستم جامع شهرسازی در یاسوج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، اسلام محمودی ظهر امروز در نشست کارگروه توسعه دولت الکترونیک با بیان اینکه متاسفانه حوزه آی تی در این استان جایگاه خاصی ندارد، اظهار داشت: امید است اعتبارات لازم به این حوزه تخصیص یابد تا بخش مهمی از مشکلات برطرف شود.

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری یاسوج با بیان اینکه در راستای گسترش فناوری اطلاعات در استان باید زیرساخت‌های لازم فراهم شود، عنوان کرد: شهردای یاسوج نیز همچون اکثر شهرداری‌ها با مشکلات مالی در این زمینه رو به رو است و این مسئله سبب بروز نارضایتی‌های مردمی می‌شود.

وی از راه‌اندازی سیستم جامع شهرسازی در یاسوج خبر داد و افزود: شهرداری یاسوج در راستای تحقق دولت الکترونیک و ایجاد این سیستم یک میلیارد تومان هزینه کرده است.

محمودی با بیان اینکه 60 درصد از خدمات تخصصی شهرداری یاسوج در ماه‌های آینده به صورت الکترونیکی به مردم ارائه می‌شود، بیان کرد: شهرداری یاسوج برای تحقق دولت الکترونیک زیرساخت‌های لازم در بخش سخت‌افزار و نرم‌افزار را گسترش می‌دهد و در این راستا 25 زیرسیستم توانمند در بخش‌های اصناف، بایگانی الکترونیکی، ایجاد لایه‌های مختلف جی آی اس و سایر خدمات به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام پرداخت‌ها از طریق درگاه الکترونیکی انجام می‌شود، اظهار داشت: برداشت تصاویر 360 درجه نیز توسط شهرداری یاسوج انجام شده است و این سامانه از تمامی معابر شهر یاسوج تصویر برداری کرده است.

ضریب نفوذ همراه اول در کهگیلویه وبویراحمد 98 درصد است‌

‌جواد غلام‌پور نیز ‌با بیان اینکه به علت نبود پارک علم و فناوری در استان با مشکلاتی در حوزه ایجاد مرکز توانمند سازی و تسهیل کسب و کارهای نوپا در استان رو به رو هستیم، اظهار داشت: در حال حاضر دو واحد فناوری در مرکز رشد استان فعال است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد آگاهی پایین جامعه از مزایای دولت الکترونیک و عدم انگیزه و آمادگی کافی برای الکترونیکی کردن خدمات را از مشکلات حوزه دولت الکترونیک در این استان برشمرد و گفت: استان کهگیلویه وبویراحمد اکنون به نسبت جمعیت در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن رتبه 12 کشور را به خود اختصاص داده است.

وی عنوان کرد: براساس آمار موجود تا پایان خرداد ماه امسال این استان به لحاظ آمار کاربران اینترنت پرسرعت و ضریب نفوذ در بین مردم با آمار 35.54 رتبه هفدهم کشور را دارد.

غلام‌پور با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد در اینترنت پرسرعت رتبه سی‌ام و در اینترنت متحرک رتبه دوازدهم کشور را دارد، اظهار داشت: 222 هزار کاربر اینترنت در سطح استان وجود دارد.

وی با اشاره به فروش یک میلیون سیم‌کارت همراه اول، ایرانسل و رایتل در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان به لحاظ سرانه درآمد تلفن همراه رتبه سوم کشور را دارد و از مجموع 825 خدمات الکترونیک در کشور 123 خدمت در این استان ارائه می‌شود.

غلام پور با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی استان ملزم به راه‌اندازی درگاه خدمات الکترونیکی هستند، ابراز کرد: به طور قطع با الکترونیکی شدن بسیاری از خدمات نه تنها در زمان و انرژی بلکه در حوزه اقتصادی نیز صرفه‌جویی مطلوبی انجام می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار