کد خبر: ۳۱۲۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶ 17 October 2016
رئیس دانشگاه یاسوج گفت: دانشگاه یاسوج در پایگاه علمی اسکوپوس در بین سایر دانشگاه های کشور رتبه ۱۶ را کسب کرد.

محمودرضا رحیمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دانشگاه یک هزار و ۷۶۰ دانشجوی جدید پذیرش کرده که یک هزار و ۱۲۵ نفر در خوابگاه‌ها اسکان یافتند.

رئیس دانشگاه یاسوج با اشاره به ساماندهی سلف سرویس و خوابگاه‌های این دانشگاه بیان کرد: خوابگاه‌های خودگران ساماندهی شدند و دانشجویان بدون دغدغه خدمات بهتر و آسانتری دریافت خواهند کرد.

وی با اشاره به راه‌اندازی و تجهیز سالن برای ایجاد کانون‌های فرهنگی و انجمن‌های علمی گفت: دانشجویان با عشق و علاقه به رشته تحصیلی خود از هم‌اکنون به فکر درآمدزایی مبتنی بر علم و دانش باشند.

رحیمی ادامه داد: توسعه جنبه‌های رفاهی دانشجویان اولویت دانشگاه یاسوج در سال تحصیلی جدید است.

رئیس دانشگاه یاسوج با اشاره به اینکه برای رفاه حال دانشجویان چندین ستاد و معاونت جابه‌جا شده، گفت: معاونت پژوهشی دانشگاه طرح‌های پژوهشی و کارآفرینی و همینطور طرح‌های دانش‌بنیان را مورد حمایت قرار می‌دهد.

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود به رتبه‌های علمی و پژوهشی دانشگاه یاسوج در سال‌های اخیر اشاره و اظهار کرد: این دانشگاه به لحاظ جایگاه علمی و پژوهشی در سال‌های ۹۲، ۹۳ و ۹۴ در بین دانشگاه‌های کشور به ترتیب رتبه‌های ۳۲، ۲۸ و ۲۴ را کسب کرد.

وی ادامه داد: دانشگاه یاسوج در سال ۹۴ به عنوان نهمین دانشگاه پر استناد در فعالیت‌های پژوهشی شناخته شد و همچنین رتبه دوم کیفیت پژوهشی در میان دانشگاه‌های فنی و مهندسی و صنعتی کشور نیز مربوط به این دانشگاه است.

رئیس دانشگاه یاسوج با بیان اینکه دو دانشمند که جزء یک درصد بر‌ترین محققین جهان هستند از این دانشگاه می‌باشند، اظهار داشت: دانشگاه یاسوج رتبه ۱۶ را در پایگاه علمی اسکوپوس در بین سایر دانشگاه‌های کشور دارد.

رحیمی با اشاره به جایگاه مناسب دانشگاه یاسوج در جشنواره‌های مهم علمی از جمله ناتو، اضافه کرد: ۴۱۸ نفر از دانشجویانی که در در آزمون کار‌شناسی ارشد سال ۹۵ قبول شدند از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه یاسوج بودند./کبنا نیوز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار