کد خبر: ۳۱۲۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۰ 16 October 2016
علاقه شدیدی به معلمی داشتم و حتی در دوران کودکی و در بازی باهم سن و سالهایم همیشه نقش معلم را انتخاب می کردم که به لطف خدا به آرزویم رسیدم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زنان کهگیلویه وبویراحمد ایل بانو ؛ روز ۱۵ اکتبر مصادف با (۲۴ مهرماه) از سوی سازمان علمی و فرهنگی یونسکو به عنوان «روز جهانی نابینایان» یا «عصای سفید» نامگذاری شده است. این نامگذاری تبلور قابلیت ها، توانمندی ها و شان و منزلت اجتماعی نابینایان است تا با اغتنام از این فرصت کوتاه نگرشی مطلوب در جامعه نسبت به نابینایان به وجود آید.

به همنین مناسبت مصاحبه ای که به مناسبت روز معلم ازیکی از معلمان روشندل یاسوجی تهیه کرده ایم را برای خوانندگان عزیز منتشر کردیم.

بعد از چند روز فکر کردن درموردسوژه روز معلم و برای پیدا کردن سوژه ای متفاوت سراغ مسئولان اداره کل آموزش و پرورش استان رفتم تا برای گرفتن مصاحبه چند معلم نمونه را معرفی کنند.

مسئولان اداره کل آموزش و پرورش نیز شماره تماس چند معلم نمونه را در اختیار من قرار دادند اما بعد از تماس های مکرر موفق به گرفتن مصاحبه با آنها نشدم.

بعد از ساعت ها فکر کردن به سراغ مسئولان آموزش و پرورش استثنایی استان رفتم و از آنها خواستم تا چند معلم معلول جهت مصاحبه روز معلم به من معرفی کنند که آقای دستپاک کارشناس آموزش اداره مربوطه من را به کلاس درسی برد و خانم زیور نجات پور بانوی معلم روشندل را به من معرفی کرد و بعد از اجازه گرفتن از او، من را با این بانوی معلم روشندل موفق تنها گذاشت.

بعد از ساعت ها فکر کردن به سراغ مسئولان آموزش و پرورش استثنایی استان رفتم و از آنها خواستم تا چند معلم معلول جهت مصاحبه روز معلم به من معرفی کنند که آقای دستپاک کارشناس آموزش اداره مربوطه من را به کلاس درسی برد و خانم زیور نجات پور بانوی معلم روشندل را به من معرفی کرد و بعد از اجازه گرفتن از او، من را با این بانوی معلم روشندل موفق تنها گذاشت.

زیورنجات پور معلم روشندل یاسوجی 30 ساله، به همراه نگین و مهدی دانش آموزان روشندل چنان با لبخند و محبت از من استقبال کردندکه از همان اول احساس صمیمیت فضای کلاس را پر و برقراری ارتباط برای یک گفت و گوی جالب و متفاوت را برایم راحت تر کرد.

در ادامه مخاطبان را به خواندن گفت و گوی صمیمی من با این بانوی معلم روشندل دعوت می کنم:

1.چی شد که زیور نجات پور معلم شد؟

من علاقه شدیدی به معلمی داشتم و حتی در دوران کودکی و در بازی باهم سن و سالهایم همیشه نقش معلم را انتخاب می کردم که به لطف خدا به آرزویم رسیدم.

2. دنیای معلمی وروشندلی از نگاه شما چه دنیایی است؟

ما افراد روشندل خیلی دنیارا متفاوت تر از دیگران نمی بینیم چون نابینایی را معلولیت می دانیم نه محدودیت مثل دیگران زندگی می کنیم وتفاوتی در دنیا نمی بینیم .

3.چطوربا دانش آموزان ارتباط برقرارمی کنید و این ارتباط تا چه اندازه در یادگیری دانش آموزان موثرهست؟

ارتباط من با دانش آموزانم کلامی و دوستانه است و ارتباط کلامی بیشتر عاطفه را در بر می گیرد ،هرچه رابطه کلامی و عاطفی بیشتر باشد حس علاقه و تمایل در دانش آموزان هم بیشتر می شود.

4.سختی ها و شیرینی های کار شما چیست؟

بیشتر دوست دارم شیرینی ها مطرح شود تا سختی ها، همینکه با وجود معلولیت می توانم به همنوعان خودم خدمت کنم خود سراسر شیرینی و لذت است.اگر سختی باشد بیشتر جنبه امکاناتی دارد.

5.تصور مردم از یه معلم روشندل چیست و چه برخوردی با شما دارند؟

خوشبختانه من راضی هستم و به نظر من این بستگی به خود ما دارد که چگونه خود را به جامعه نشان می دهیم . ما با خانواده هایمان می توانیم با رفتاروبرخوردمان دید جامعه را نسبت به خودمان تغییر دهیم.

6. چند خواهر و برادر هستین، آیا در خانواده شما فرد معلول دیگری هم هست؟

4 خواهر و 5 برادر هستیم . بله یکی از برادرهایم روشندل است .

6.یک خاطره از دوران معلمی خودتان برایمان تعریف کنید ؟

چون روز معلم هست یک خاطره به همین مناسبت به یاد دارم و اینکه یکی از دانش آموزانم چند سال پیش برایم تعریف کرد که خانم ما در خانه با پدر و مادرم روی اینکه برای روز معلم چه کادویی تهیه کنیم صحبت می کردیم که متوجه شدم پدرم به مادرم گفت یک سینی مجلسی برای کادوی روز معلم می خریم .روز بعد که پدرم کادو را خرید وبه خانه آورد مادرم از سینی خوشش آمد و گفت این سینی را برای خودم بر می دارم اما به اسرار؛ دانش آموزم آن را هر روز به مدرسه می آورد و هر روز به یکی از معلمان یا مدیر و معاون می داد و پس می گرفت و آخر سرهم سینی را برای مادرش کادو برد.

7. بزرگترین آرزوی زیور نجات پور چیست؟

با کمال خوشحالی می گویم که آرزوی دنیوی ندارم و فقط از ته قلب نزدیک شدن ظهور آقا امام زمان عج را از خداوند منان خواستارم.

8 .اعضای خانواده شما چه نقشی در موفقیت شما دارند؟

من تا ابد مدیون خانواده ام هستم و بعد از خدا هرچه دارم از خانواده ام دارم.

9.وقتی درس می دهید و خط بریل را زیر انگشتاتنتان احساس می کنید به چی فکر می کنید؟

به قدرت خدا و اینکه این همه توانایی را به من و همنوعانمان هدیه داد وبه انگشتانی که حکم چشم را برای من دارند.

10. زیباترین جمله ای که تا الان خوانده اید و در زندگیتان نقش داشته چیست؟

فکر نکنم چیزی زیباتر از آیات قرآن وجود داشته باشد که من خوانده و حس کرده باشم.به خصوص آیه معروف دعای حضرت موسی (ع)( رَبِّ اشْرَحْ لِی صَدْرِی * وَیسِّرْ لِی أَمْرِی * وَ احْلُلْ عُقْدَةً مِنْ لِسانِی * یفْقَهُوا قَوْلِی * وَاجْعَلْ لِی وَزِیراً مِنْ أَهْلِی)جمله ای که سراسر زیبایی و مفهوم است.

11.در خواست زیور نجات پور از مسئولین چیست؟

سختی کار ما این است که هرکلاس درسی روشندلان چند پایه ای است و دیگر اینکه شهر و ادارات ما اصلا از نظر فضا سازی برای معلولان مناسب نیست و ما معلولین همیشه با این مشکل مواجه هستیم اگر در این زمینه همتی داشته باشند بهتر است.

12. آیا زیور نجات پوراهل آشپزی هست؟چه غذایی را خوشمزه تر می پزد؟

اگر بگویم آشپزی من خوبه حمل بر خودستایی می شود اما مثل اینکه دیگران از دست پخت من راضی هستند ، به خصوص پلویی که من پخت می کنم به قول خانواده رو ته دیگ های من دعوا می شود.

13. به غیر آشپزی در چه حرفه ای توانایی دارید؟

تا حدودی هم با کامپیوتر آشنایی دارم و کار می کنم.

14. چندتا دانش آموز دارید ودر چه پایه هایی هستند؟

سه تا دانش آموز .مهدیه پیش دبستانی, نگین کلاس دوم ابتدایی و مهدی کلاس پنج سه تا دانش آموزان خوب من هستند.

---

15. مدرک تحصیلی شما چیست و چند ساله که معلم هستید؟

من کارشناسی آموزش ابتدایی دارم و حدود 9 سال است که با افتخار به شغل معلمی مشغول هستم.

صحبت پایانی شما؟

من موفقیت خودم را مدیون خانواده ام و جناب آقای احمد علی رهنما معلم دوران ابتدایی خودم هستم که دوست دارم از همین جا ازآنها تشکر کنم و بگویم که هیچ وقت زحمات شما را فراموش نمی کنم .

ما هم از سرکار خانم زیور نجات پور معلم روشندل یاسوجی که وقت گرانبهایشان را در اختیار ما قرار دادند نهایت تشکر و قدر دانی را داریم وبرای وی آرزوی سلامتی و تندرستی از خداوند منان خواستاریم.

گزارش و عکس: مرضیه غلامی

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
اصرار نه اسرار
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار