مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از منازل مسکونی خانوار های تحت حمایت این نهاد در بافت فرسوده گچساران گفت:به هر خانواری که در بافت فرسوده شهرستان گچساران سکونت دارد از طریق بنیاد مسکن 300میلیون ریال وام کم بهره و 60 میلیون ریال وام بلاعوض پرداخت می شود.
کد خبر: ۳۱۱۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ 16 October 2016
بیش از 147 واحد مسکونی خانواده های تحت پوشش کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در بافت فرسوده شهرستان گچساران قرار دارد که تا پایان سال جاری بیش از 24 واحد بازسازی می شود.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، فرید محبی در این بازدید گفت: ارائه خدمات عمرانی و ایجاد پناهگاهی امن برای مددجویان تحت حمایت یکی از مهمترین برنامه های این نهاد است که در این زمینه 548 مورد خدمات عمرانی و مسکن به مددجویان این نهاد حمایتی در سال جاری ارائه شده است.
وی با بیان اینکه خدمات ارائه شده به مددجویان در زمینه ساخت 67 واحد مسکن شهری، 295 مورد تعمیرات کلی و جزئی و احداث 186 مورد مسکن روستایی است، تصریح کرد: برای ساخت و تعمیر این تعداد واحد مسکونی بیش از 13 میلیارد و 291 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
وی با اشاره به اینکه 60 میلیارد ریال اعتبار در سال جاری از محل اعتبارات دولتی، کمک های مردمی و موسسه های خیریه به بخش مسکن و ساختمان این نهاد اختصاص یافته است، بیان کرد: بیش از 28 میلیارد ریال از این مبلغ از ابتدای سال جاری تاکنون جذب شده است.
محبی با بیان اینکه 80 درصد خانوارهای زیر پوشش این نهاد حمایتی معادل 26 هزار خانوار بدون مسکن و یا دارای مسکن نامناسب هستند، گفت: بیش از 147 خانوار تحت پوشش کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در بافت فرسوده گچساران سکونت دارند که تا پایان سال جاری بیش از 24 واحد بازسازی می شود.
 نامناسب بودن مسکن بیش از 80 درصد خانوارهای مددجویان کمیته امداد
وی با اشاره به اینکه به هر خانواری که در بافت فرسوده شهرستان گچساران سکونت دارد از طریق بنیاد مسکن 300میلیون ریال وام کم بهره و 60 میلیون ریال وام بلاعوض پرداخت می شود، افزود: علاوه بر تسهیلات بانکی مبلغی بیش از 200 میلیون ریال به عنوان وام بلاعوض به این خانوارها پرداخت می شود.
مدیرکل کمیته امداد استان گفت: این نهاد حمایتی همچنین به خانوارهایی که در بافت فرسوده واقع شده اند برای اسکان موقت 50 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می کند.
محبی با اشاره به اینکه بیش از 9 هزار دانش آموز، دو هزار و 800 دانشجو، 900 بیمار صعب العلاج، 15 هزار زن سرپرست خانوار، سه هزار و 140 یتیم زیر 18 سال و 15 هزار سالمند زیر پوشش این نهاد حمایتی قرار دارد، افزود: تعداد یک هزار و 600 خانوار مددجوی زیر پوشش کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد سال گذشته به خودکفایی رسیده و از زیر چتر حمایتی این نهاد خارج شدند.
وی گفت: این افراد در چند سال گذشته با دریافت تسهیلات بانکی کم بهره از این نهاد صاحب شغل مناسب و درآمد پایدار شده و به خودکفایی رسیدند.
محبی در ادامه افزود: 80 درصد از خیران و حامیان و همچنین 10 موسسه خیریه که با کمیته امداد استان همکاری دارند خارج از استان کهگیلویه و بویراحمد هستند.
مدیرکل کمیته امداد این استان گفت: در حال حاضر هفت هزار حامی طرح اکرام حمایت از ایتام کمیته امداد را برعهده دارند و 12مرکز نیکوکاری که در مساجد مستقر بوده در این استان در حال فعالیت هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار