در شورای آموزش و پرورش لنده بیان شد:
عضوشورای آموزش و پرورش لنده : متاسفانه نزدیک به یک سال است که آموزش و پرورش شهرستان لنده از داشتن معاونت حوزی پرورشی بی بهره است.
کد خبر: ۳۱۱۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۱ 13 October 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، محسن رحمانی دبیر ستاد اقامه نماز لنده در نشست شورای اموزش وپرورش که پیش از ظهر امروز با محوریت مقوله نماز و ترویج این فریضه دینی برگزارگردید گفت: مدارس مهمترین کانون و جایگاهی هستند که میتوانیم فریضه نماز و ترویج مسائل دینی را نهادینه نمائیم.
دبیر ستاد اقامه نماز لنده افزود:نماز جماعت شور و شوق و اشتیاق رابرای دانش آموزان فراهم می آورد و لذا باید تلاش شود حضور روحانیون در مدارس به صورت مداوم انجام پذیرد.
وی یادآور شد:حضور روحانیون در کنار اساتید در نماز جماعت مدارس پیام های گوناگونی را برای دانش آموزان به همرا دارد که (ارتباط روحانیت بادانش اموزان، پاسخ به شبهات دینی دانش آموزان ،آموزش صحیح نماز از مهترین دست آوردها هستند.
محسن رحمانی گفت :اکثریت دانش آموزان رتبه های برتر کنکور طی سال های گذشته در شهرستان لنده دانش آموزانی بودند که به مسائل دینی اهمیت میدادند و لذا نشر و ترویج مسائل دینی در رأس آن نماز ،برای دانش آموزان منطقه اهمیت بسزایی دارد که نتایج درخشان ان را در کسب نتایج درخشان علمی شاهد بودیم.
رحمانی در جمع اعضای شورای آموزش و پرورش گفت :امروز با توجه به تأثیر بسزای نماز در چگونگی شخصیت دانش آموزان از همه ابزارات لازم و کارساز در نهادینه کردن این فریضه مهم و تأثیرگذار استفاده نمائیم .
 معنوی:مهمترین مشکل نبود معاون پرورشی است/محمدی نسب:نیرویی برای تصدی این پست معرفی می شود
دبیر ستاد اقامه نماز خاطرنشان کرد:امروز اکثریت مدارس منطقه با تلاشی که طی سال های گذشته صورت گرفت از نعمت نمازخانه بهرمند شدند به طوری که ۱۱۴۰متر مسجد در مدارس شهرستان با امکانات مناسب راه اندازی گردید و حال که به لحاظ فضای فیزیکی مشکلی برای برپائی نماز در مدارس نداریم انتظار می رود مقوله نماز در مدارس را به جدیت رونق دهیم .
وی گفت :آموزش و پرورش برای ترویج و ترغیب دانش آموزان به سمت نماز می تواند از راه های گوناگونی چون برگزاری مسابقات نماز، حضور دانش اموزان در مساجد و نماز جمعه و برگزاری دوره های توانمندسازی تخصصی پیرامون نماز ویژه دانش آموزان اولیا و همچنین فرهنگیان استفاده نماید.

درادامه نشست شورای آموزش وپرورش لنده هریک از اعضابه بیان دیدگاه های خودپرداختند

معنوی عضوشورای آموزش و پرورش لنده گفت :همه اعضا امروز از اهمیت نماز،ترویج و نشر مسائل دینی مذهبی گفتید و هر کدام دغدغه هایی را بیان نمودید حال انکه کمبود نکاتی تاثیرگذار و کلیدی در مدارس و ستاد اموزش و پرورش دیده میشود.
معنوی گفت :حوزه معاونت پرورشی از مهمترین واحدهای است که در کنار آموزش برای دانش آموزان مهم است. معاونت پرورشی است که نقش بسزایی در ترویج مقوله نماز،شکل گیری شخصیت دینی مذهبی دانش اموزان دارد ولی متاسفانه نزدیک به یک سال است که آموزش و پرورش شهرستان لنده از داشتن معاونت حوزی پرورشی بی بهره است همچنان که در بعضی از مدارس لنده مدیر و معاونان کار مربی پرورشی را انجام می دهند.
وی خاطرنشان کرد:انتظار می رود با توجه به اهمیت حوزه پرورشی و تأثیر بسزای این حوزه در شخصیت دینی مذهبی و اخلاقی دانش آموزان هرچه سریعتر در این رابطه اقدامی صورت گیرد.
 معنوی:مهمترین مشکل نبود معاون پرورشی است/محمدی نسب:نیرویی برای تصدی این پست معرفی می شود
سیف اله محمدی نسب رئیس آموزش و پرورش لنده در این نشست که عمده بحث آن بر محوریت نماز و حوزه پرورشی اموزش و پرورش لنده بود گفت: نماز وسیله تقرب به خداوند است ،نماز اولین واجب الهی است و در اهمیت آن همین بس که به به عنوان اولین واجب توسط فرشته وحی بر پیامبر نازل گردید.
رئیس آموزش و پرورش لنده گفت :اداره آموزش و پرورش از تمام ظرفیت ها در ترویج مقوله نماز استفاده کرده است.
وی در این راستا گفت: اداره آموزش و پرورش جدای از اهمیت دادن به نماز، همکاریهای فراوانی در برگزاری مراسمات مختلف مذهبی با دستگاه آب فرهنگی و هیأت های مذهبی داشته است.
محمدنسب درپاسخ به مطلبی که یکی از اعضای شورای اداری گفته بودند پرداختن به مقوله نمازدراموزش وپرورش لنده کم رنگ شده و آن شور و حال سال های قبل در مدارس خصوصا برگزاری نماز جماعت در مدارس وجود ندارد گفت:کسب رتبه های برتر حوزه ی پرورشی در مقوله های مختلف نماز،قرآن ،نهج البلاغه،درسطح منطقه ،استان و کشوری گواه رد این نظریه است و بالعکس رشدخوبی درحوزه ی پرورشی اداره اموزش وپرورش شهرستان وجودداشت
محمدی نسب درپاسخ به مطلب معنوی از اعضای شورای آموزش و پرورش که در این نشست اعلام نمودند درشهرستان لنده در مدارسی مدیر و معاونان کار معاونت پرورشی را انجام میدهندگفت:در مقطع ابتدائی اگرچه این امر برای یکی دوساعت هم اتفاق بیفتد بدین دلیل که درحال حاضر مگر غیرازاین نکته است که معلمی در مقطع ابتدائی درهرشش پایه تدریس میکند و این نکته برای شهرستان لنده نیز تنها نیست و وقتی قانون اجازه میدهد معلمی در هر شش پایه تدریس نماید ولذا همان معلم میتواند دو ساعتی هم حوزه پرورشی را در مدرسه ای اداره نماید .
رئیس اداره آموزش وپرورش لنده در رابطه بانداشتن معاونت پرورشی ستاد اداره آموزش وپرورش که امروز نیز به آن اشاره شده بود گفت : حوزی معاونت پرورشی اداره آموزش و پرورش لنده از دید گاه ما نیز مهم و تأثیر گذار است و لازم به ذکر است در روزهای آینده این مشکل و مرتفع و نیرویی برای تصدی معاونت پرورشی شهرستان انتصاب خواهد شد.
 
معنوی:مهمترین مشکل نبود معاون پرورشی است/محمدی نسب:نیرویی برای تصدی این پست معرفی می شود 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار