کد خبر: ۳۱۰۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۶ 13 October 2016
رئیس جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در مراسم معارفه مدیر جدید این اداره در گچساران گفت: نگاه طایفه‌ای و سیاسی باعث ضربه زدن به حوزه کشاورزی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، پیش از ظهر امروز جلسه تودیع و معارفه رئیس اداره جهاد کشاورزی این شهرستان با حضور فرماندار و مسؤولان استانی و شهرستانی در سالن فرمانداری گچساران برگزار شد.

جعفر گوهرگانی در این نشست اظهار کرد: در دو سال اخیر و با حمایت دولت یازدهم در زمینه کشاورزی و تولیدات محصولات باغی و زراعی، افزایش چشمگیر تولید محصولات را در سطح استان داشته‌ایم.

وی در ادامه افزود: در 10 سال گذشته کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد صدمات زیادی در زمینه توزیع بذر و تولید نهال وارد شده دیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرستان گچساران در دو پروژه بزرگ آبی تامین اعتبار شده دشت امامزاده جعفر، دشت خیرآباد و لیشتر می‌تواند تحول بزرگی در کشاورزی این منطقه به وجود آورد.

گوهرگانی تصریح کرد: در سال جاری 150 هزار تن گندم در استان تولید شد که از این میزان 76 هزار تن گندم تضمینی از کشاورزان خریداری شد.

وی با بیان اینکه استان توانایی تامین گندم مورد نیاز سایر استان‌ها را نیز دارد، خاطرنشان ساخت: در سال جاری برای نخستین بار 100 درصد نان تولید شده از گندم و آرد تولیدی استان تهیه می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان با اشاره به کشت دانه روغنی کلزا در مزارع استان گفت: کشت این محصول در سه هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان انجام می‌شود.

این مسؤول عنوان کرد: شهرستان گچساران در سال‌های گذشته 4 هزار تن دانه‌های روغنی کلزا تولید می‌کرد که این روند هم اکنون به دلیل کاهش به 150 تن در سال جاری رسیده است.

وی گفت: شهرستان گچساران دارای ظرفیت تولیدات بیشتر در بخش بذر، دانه‌های روغنی و در زمینه طیور و دام را دارد.

گوهرگانی اذعان داشت: تامین مواد غذایی به عهده وزارت کشاورزی است و ما باید در این زمینه به دور از بحث طایفه‌گری و قبیله‌ای در حوزه جهاد کشاورزی کار کنیم که نگاه سیاسی و طایفه‌ای باعث ضربه خوردن حوزه کشاورزی خواهد شد.

در این مراسم از زحمات علی علیرضانژاد تقدیر و علی مرادی به عنوان رئیس جدید اداره جهاد کشاورزی شهرستان گچساران معرفی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار