مدیر شبکه درمان چرام اعلام کرد:
مدیر شبکه بهداشت و درمان چرام : امسال کلیه افراد بالای 30 سال غربالگری دیابت می‌شوند و بیشترین عامل مرگ و میر در شهرستان چرام، مثل کشور و استان،است .
کد خبر: ۳۰۴۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸ 01 October 2016
دومین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان چرام با حضور فرماندار وکلیه اعضاء شوراء سلامت در این شبکه برگزار شد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد،  مهندس مسعود احتشامی با بیان اینکه این نشست دومین جلسه شورای سلامت شهرستان چرام در سال 95 است، گفت: با توجه به 55 پروژه بهداشتی و درمانی تعریف شده در استان و اعتبار بالغ بر 27 میلیارد و 400 میلیون تومان، از این 55 پروژه، تعداد چهار پروژه سهم شهرستان چرام می باشد.

مهندس احتشامی ادامه داد: این پروژه‌ها شامل ساخت و احداث مرکز بهداشتی و درمانی سرفاریاب، مرکز بهداشتی و درمانی سواری، پایگاه سلامت چرام و خانه بهداشت تمبی می باشد.

وی به بحث غربالگری بیماری فشارخون و دیابت اشاره داشت و عنوان کرد: شعار امسال سازمان بهداشت جهانی به مناسبت روز جهانی بهداشت «غلبه بر دیابت» نام گرفت و وزارت بهداشت در کشور ما نیز بر آن شد که برنامه‌هایی برای کنترل این بیماری تدوین کند.

احتشامی با بیان اینکه امسال کلیه افراد بالای 30 سال غربالگری می‌شوند، اظهار داشت: دیابت در شهر چرام حدود 5 درصد شناسایی شده و احتمال بر این است که بالغ بر دو برابر این آمار، افرادی باشند که دیابت داشته و از آن آگاهی نداشته باشند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چرام گفت: بیشترین عامل مرگ و میر در شهرستان چرام را مثل کشور و استان، بیماری‌های قلبی و عروقی به خود نسبت داده است .
گزارش و عکس: منیر تقی زاده
 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۱
خواهرم بهتر نیست بجای بزرگ نمایی کارهایی که بواسطه طرح تحول سلامت صورت میگیرد واقعیات را بیان کنید اینکه چطور سلامت مردم شهرستان چرام بواسطه مدیریت رابطه ای مدیر شبکه بهداشت بخطر افتاده است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار