کد خبر: ۳۰۴۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴ 30 September 2016
ایران همیشه از وضعیت امنیتی شرق خود بخصوص از سمت مرزهای پاکستان نگران بوده است ،چرا که با عدم کنترل کافی مرز از سوی پاکستان، بسیاری از تروریست ها در این منطقه بر علیه ایران فعالیت می کنند.مقامات ایرانی همیشه اعلام کرده اند که نسبت به امنیت خود هیچگونه ملاحظه ندارند و با تروریست ها به شدت برخورد می کنند.
فارس در خبری نوشت: روزنامه اکسپرس تریبون در گزارشی نوشت که نیروهای مرزی ایران در منطقه بلوچستان به سوی خاک پاکستان چندین خمپاره شلیک کرده‌اند، اما این حمله تلفاتی را در پی نداشته است.

شبه نظامیان ایالت بلوچستان پاکستان گفته‌اند که مرزبانان ایرانی حداقل سه بار با خمپاره بر شهر «پنج‌گور» روز چهارشنبه حمله کرده و ترس و وحشت زیادی را در میان مردم محل ایجاد کرده‌اند.

پاکستان و ایران، 900 کیلومتر مرز مشترک دارند و هر دو کشور در سال 2014 تصمیم گرفتند تا همکاری اطلاعاتی را برای از بین بردن گروه‌های تروریستی در مناطق مرزی، تقویت کنند.

در تازه‌ترین اقدام، افغانستان، هند، بنگلادش و بوتان در اعتراض به حمایت پاکستان از تروریسم، نشست ماه نوامبر سازمان سارک را تحریم کرده‌اند.

این نشست به دنبال شرکت نکردن این چهار کشور، به تعویق افتاده است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Canada
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
حتی بایستی مواظب پابرهنهای نفوذی پاکستانیها به داخل شهرها و حتی تهران که در سر چهار راهها نفراتشان زیاد شده اند گردید تا باعث صدمات خاصه به کشور و مردم نشوند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار