طی بازرسی های صورت گرفته :
رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد: متاسفانه برخی از طلافروشان شهر یاسوج با سوء استفاده از اعتماد مردم اقدام به عرضه ربع سکه های تقلبی و فاقد عیار استاندارد نموده بودند.
کد خبر: ۳۰۳۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷ 29 September 2016
داشتن اعتماد در میان خریداران و فروشندگان موضوعی است که لازمه یک اقتصاد و بازار پویا و رو به جلوست. در این میان یکی از صنوفی که با توجه به ارزش کالای مورد معامله در آن می تواند باعث جابجایی پول های زیادی شود،صنف طلافروشان است. بر همین اساس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد، اقدام به بازرسی از بازار طلافروشان شهر یاسوج نموده است که به موارد تخلفی هم برخورد کرده اند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد،رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی بازرسی های صورت گرفته از رسته طلافروشان شهر یاسوج تعدادی ربع سکه های تقلبی و فاقد عیار استاندارد کشف شد.
امیر جانی پور با بیان اینکه رسته های مختلف عرضه خدمات و کالا در سطح استان به صورت مستمر مورد بازرسی قرار میگیرند اظهار داشت: متاسفانه برخی از طلافروشان شهر یاسوج با سوء استفاده از اعتماد مردم اقدام به عرضه ربع سکه های تقلبی و فاقد عیار استاندارد نموده بودند.
جانی پور گفت: با آزمون های انجام شده توسط اداره کل استاندارد وضعیت پایین عیار و تقلب در عرضه ربع سکه های کشف شده به اثبات رسید.
وی با اشاره به اینکه برای متخلفین به اتهام تقلب در کسب تشکیل پرونده و به تعزیرات حکومتی استان معرفی خواهند شد افزود: با توجه به حساسیت امر و با دستور دادستان استان اقدامات لازم در جهت شناسایی عوامل تخلف، موضوع در مراجع قضایی در حال پیگیری است.
رئیس اداره نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: رعایت حقوق مصرف‌کنندگان در سرلوحه فعالیت تمامی صنوف استان قرار گیرد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف جریمه نقدی و برخوردهای قانونی در انتظار متخلفان خواهد بود.
جانی پور در پایان با تاکید بر اینکه نظارت و کنترل بازار جز با همراهی و همکاری مردم محقق نخواهد شد اظهار داشت: از هم استانی‌ های عزیز می خواهیم ضمن انجام دقت و حساسیت لازم در خریدهای خود تخلفات ‏اقتصادی شامل گرانفروشی، کم ‌فروشی، تقلب، درج نشدن قیمت، صادر نشدن فاکتور فروش، عرضه خارج از شبکه و فروش اجباری را با شماره تلفن 124 و یا به صورت حضوری به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و یا اداره‌ های شهرستان‌ ها اطلاع دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار