کد خبر: ۳۰۳۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲ 28 September 2016
دبیر کمیسیون توانبخشی شهرستان‌های کهگیلویه و لنده گفت: معلولیت‌های جسمی حرکتی و عقب‌ماندگی‌های ذهنی و حسی (شنوایی و بینایی) شایع‌ترین معلولیت‌ها در کهگیلویه و لنده هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، محمد شاکری ظهر امروز در حاشیه برگزاری کمیسیون توانبخشی در شهرستان لنده، گفت: به صورت متناوب و طبق جدول زمان‌بندی کمیسیون توانبخشی همه ساله و در فصول مختلف سال در سطح شهرستانت‌های کهگیلویه و لنده برگزار می‌شود.

وی افزود: طی شش ماه گذشته کمیسیون توانبخشی در سطح شهرستان لنده و کهگیلویه و بخش‌های دیشموک و چاروسا برگزار شده است.

دبیر کمیسیون توانبخشی شهرستان‌های کهگیلویه و لنده با اشاره به اینکه دومین کمیسیون توانبخشی در شهرستان لنده برگزار می‌شود تصریح کرد: در هر مرحله از کمیسیون‌ها تعداد 40 تا 50 نفر از توان‌خواهان و معلولان حضور می‌یابند.

شاکری افزود: در این کمیسیون‌ها معلولیت‌های جسمی و حرکتی، شنوایی، بینایی، ذهنی و اعصاب و روان توسط کارشناسان و پزشکان بررسی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در سطح همه شهرستان‌ها معلولیت‌های جسمی حرکتی، عقب‌ماندگی ذهنی، و بعد از آن معلولیت‌های حسی ( شنوایی و بینایی) بیشترین تعداد و آمار را به خود اختصاص می‌هند.

دبیر کمیسیون توانبخشی شهرستان‌های کهگیلویه و لنده ادامه داد: یکی از موضوعاتی که باید مد نظر قرار گیرد بحث پیشگیری‌ از معلولیت‌ها بوده که در این راستا باید بدانیم که حیطه آن بسیار گسترده و فراگیر است.

شاکری گفت: گذشته از پیشگیری‌های اولیه و ثانویه، باید آموزش‌های لازم ژنتیکی، کلینیکی، پاراکلنیکی قبل از تولد، رعایت بهداشت فردی و جمعی نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده از سوی سازمان بهزیستی به مددجویان و معلولان افزود: خدمات در زمان‌های مختلف از کودکی تا پیری و میانسالی به فراخور معلولیت و شدت آن به معلولان ارائه می‌شود.

شاکری یادآور شد: ارائه خدمات و وسایل کمک توانبخشی از قبیل عصا، ویلچر، تشک مواج، سمعک و ده‌ها وسیله دیگر برای رفاه معلولان در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

وی افزود: پرداخت هزینه‌های دانشجویی، دانش‌آموزی، تسهیلات اشتغالزایی، مسکن و درمان هم در دستور کار سازمان بوده و خدمات قابل توجهی در این راستا پرداخت می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار