کد خبر: ۳۰۳۲۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱ 28 September 2016
مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: آیین تجلیل از جوانان حسینی استان پانزدهم ماه محرم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام حمید برازش در گردهمایی هیأت مذهبی و مداحان شهرستان بویراحمد بر لزوم اجرای کارهای فرهنگی در استان تأکید کرد و اظهار داشت: کارهای فرهنگی در استان جوان است و کسانی که متولی کارها و برنامه‌های فرهنگی هستند نباید دلسرد شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه طراوت و شادابی در ارتباط میان هیأت مذهبی و اداره تبلیغات اسلامی وجود ندارد، گفت: علت این عدم ارتباط مأیوس شدن مردم از مسؤولان است که البته مسؤولان مقصر نیستند بلکه مشکلات مالی باعث این یأس شده است.

وی در ادامه با اشاره به مسؤولیت سنگین مسؤولان هیأت‌های مذهبی گفت: بیش از 60 محله سینه‌زنی در سطح شهر یاسوج وجود دارد که اداره این محله‌ها توسط هیأت‌ها کار ضروری و مهمی است.

این مسؤول با اشاره به تجلیل از جوانان حسینی در سطح شهر یاسوج گفت: طی آیینی که پانزدهم ماه محرم برگزار می‌شود از جوانان حسینی کهگیلویه و بویراحمد تجلیل می‌شود.

برازش اضافه کرد: نیروی انتظامی استان طبق هر ساله در برگزاری مطلوب برنامه‌های عزاداری ماه محرم به هیأت مذهبی کمک می‌کند، همچنین طی نشستی با هیأت مذهبی تمام این هیأت در روزهای تاسوعا و عاشورا تجمیع و به مراسم عزاداری می‌پردازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: 600 مبلغ برای اعزام به مناطق مختلف در نظر گرفته است که 100 نفر از این مبلغان در شهرستان بویراحمد حضور خواهند یافت و به بیان فلسفه و قیام اباعبدالله(ع) خواهند پرداخت.

این مسؤول اضافه کرد: مداحان اشعاری را انتخاب کنند که شائبه نداشته باشند چرا که دشمنان در تلاش برای پیدا کردن راهی برای ایجاد تفرقه بین مردم و دین هستند.

وی اضافه کرد: 213 هیأت مذهبی در شهرستان بویراحمد وجود دارد که با توجه به مشکلات و محدودیت‌های اعتباری تا جایی که توان باشد به هیأت مذهبی کمک می‌کنیم.

برازش به اجلاسیه شهدای استان هم اشاره کرد و یادآور شد: با اشاره به در پیش بودن اجلاسیه شهدا عکس شهدا در محلات نصب شود.

وی با اشاره به تدوین منشور مداحان گفت: برای اولین بار این منشور اخلاقی مداحان طراحی و در اختیار هیأت قرار داده می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار