کد خبر: ۳۰۳۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷ 28 September 2016
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت:‌ در دوران مدیریتم اجرای صحیح قوانین و مقررات را در دستور کار قرار داده‌ام و این موضوع باعث شد که از سوی برخی افراد مورد فشار و تهدید قرار بگیرم.

به گزارش افتونیوز، علی خوان پایه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: منافع و مصالح عمومی مردم برای من مهم است و در این راه همیشه مصر به اجرای قانون هستم.

وی ادامه داد: در برابر کسانی که برای بیت‌المال کیسه دوخته‌اند می‌ایستم و فصل الخطاب من در این زمینه قانون و منافع عمومی مردم است.

وی برنامه‌ریزی قبل، حین و بعد از اجرا را در دستگاه متبوع خود با اهمیت دانست و تصریح کرد: هدف‌گذاری، اولویت‌بندی، مدیریت پروژه، ساماندهی، کنترل و ارزیابی و برونداد و در کنار آن توجه به‌ سلامت کاری و اداری در هر سازمانی مهم است.

خوان پایه در ادامه با اشاره به تغییر نام اداره کل حمل‌ونقل بیان داشت: با اضافه شدن مجموعه راهداری وظیفه نگهداری از راه‌ها نیز به دیگر وظایف این اداره کل افزوده شده است.
جابجایی ۴ میلیون مسافر از ابتدای شروع کار دولت تدبیر و امید

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: از ابتدای شروع به کار دولت تدبیر و امید بیش از ۴ میلیون مسافر درون و برون‌استانی جا به جا شده است.

خوان پایه افزود: در همین مدت بیش از یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار تن بار نیز جابه‌جا شده است.
ایمن‌سازی کامل مدارس حاشیه راه‌ها

این مسئول در ادامه اظهار داشت: در خصوص مبحث ایمنی ترافیک که از وظایف اصلی این اداره کل است همه مدارس روستاهای هدف به‌صورت کامل ایمن‌سازی شد.

خوان پایه بیان داشت: ۳۰ روستا در استان برای ایمن‌سازی هدف‌گذاری شده بود که ۳۶ روستا با نصب تابلوهای عمودی و افقی ایمن‌سازی شد که بالاتر از برنامه پیش بینی شده بود.

وی ادامه داد: در بسیاری از این روستاها تا پیش از شروع کار این دولت علائم هشداردهنده وجود نداشت و یا هم بسیار ناچیز بوده است.

این مسئول به نصب پل عابر پیاده نیز اشاره کرد و گفت: ۳ عدد پل عابر پیاده در نقاط مختلف استان نصب شده و ۲ پل دیگر نیز تا پایان سال نصب می‌شود.

خوان پایه نصب تابلوهای مجتمع‌های خدمات رفاهی را از دیگر کارهای این اداره کل عنوان کرد و افزود: در کنار این کار، حذف تابلوهای اضافی کنار جاده‌ها نیز از دیگر اقدامات ایمنی این اداره بود.
اجرای برنامه‌هایی که لوح تقدیر مشاور وزیر را به همراه داشت

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان با اشاره به برنامه‌های فرهنگی و نمادین اجرا شده توسط این اداره کل بیان داشت: اجرای برنامه‌های نمادین در مدارس حاشیه راه‌ها، توزیع لوازم التحریر با محتوای آموزشی، توزیع کلاه کاسکت بین موتورسواران، برنامه‌های آموزشی برای وانت‌بارها و برنامه‌های آموزشی در جهت فرهنگسازی برای عموم مردم از مهم‌ترین اقدامات نرم‌افزاری اجرا شده بود که لوح تقدیر مشاور وزیر را برای این اداره کل به همراه داشت.
استفاده گسترده از تکنولوژی‌های هوشمند

خوان پایه استفاده از تکنولوژی‌های هوشمند را از نیازهای مهم دانست و بیان داشت: در همین راستا استفاده از دوربین‌های کنترل و نظارت تصویری تصادفات جاده‌ای را به طور محسوسی کاهش داده است.

وی اذعان داشت: ۴ دوربین ثبت تخلف هم‌اکنون در جاده‌های استان وجود دارد و تا پایان سال نیز ۱۰ دوربین دیگر اضافه می‌شود.

وی اعتبار این طرح را بالغ‌بر ۱۵۰ میلیون تومان عنوان کرد.
استان دارای جوان‌ترین ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور است

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان با اشاره به کاهش میانگین عمر ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای استان در دولت تدبیر و امید گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از جوان‌ترین ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور را دارد.

خوان پایه افزود: تا سال ۹۲ میانگین عمر اتوبوس‌های استان ۷ سال بوده و از سال ۹۲ تا پایان ۹۴ به ۸/۶ کاهش یافته است.

وی ادامه داد: تا سال ۹۲ میانگین عمر سواری ۱۰ سال، مینی‌بوس ۴۰/۱۹ و خودروهای باری نیز ۲۷/۱۱ بوده که از ابتدای سال ۹۲ تا پایان ۹۴ به ترتیب به ۸/۸، ۱۸ و ۵۲/۹ سال کاهش یافته است.
کنترل و نظارت مستمر بر شرکت‌های مسافربری و باربری

خوان پایه تعداد شرکت‌های مسافربری در استان را ۳۲ شرکت عنوان کرد و تصریح کرد: ۱۶ شرکت باربری نیز در استان فعال است.

وی ادامه داد: کمیسیون ماده ۱۱ و ۱۲ مربوط به تخلفات این شرکت‌ها است و ما نیز به‌صورت مستمر بر کار آن‌ها نظارت می‌کنیم.

وی رسیدگی به شکایات مردمی را از وظایف اداره متبوع خود دانست و اظهار داشت: در این خصوص با تشکیل کمیسیون‌های تخلفات در اسرع وقت به شکایت‌ها رسیدگی می‌شود که در این راه برخی از شرکت‌ها نیز با احراز شدن تخلفاتشان با جریمه‌های سنگین و گاها تعطیلی مواجه شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در پایان گفت: این اداره کل در دو سال اخیر در شاخص‌های ارزیابی عملکرد عمومی و اختصاصی جز دستگاه‌های برتر استان بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار