در شش ماهه اول سال جاری صورت گرفت
کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در راستای حمایت از 91 هزار نفر مددجوی تحت پوشش در شش ماهه اول سال جاری بیش از 128 میلیارد ریال کمک معیشت پرداخت کرده است.
کد خبر: ۳۰۳۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴ 28 September 2016
مدیر کل کمیته امداد استان گفت: تعداد 34 هزار و 417 خانوار با جمعیت 91 هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد استان هستند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، فرید محبی با اشاره به اینکه کمیته امداد یک نهاد حمایتی بوده و به تدبیر امام راحل و در راستای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه تأسیس شده است، افزود: رویکرد اصلی این نهاد توانمند سازی و خوداتکایی مددجویان است وکمیته امداد در این زمینه تمام تلاش خود را به کار می بندد.
وی با اشاره به افرادی که جامعه هدف کمیته امداد محسوب می‌شوند، اظهار کرد: خانواده‌های زیرپوشش این نهاد در قالب طرح مددجویی شامل (زنان سرپرست خانوار، خانواده‌های ایتام، از کار افتادگان) و در قالب طرح شهید رجایی شامل (خانواده‌های نیازمند بالای 60 سال روستایی) هستند که در شش ماهه اول سال جاری بیش از 128 میلیارد و 474 میلیون ریال کمک معیشت به آنان پرداخت شده است.
محبی با اشاره به اینکه کمیته امداد علاوه بر پرداخت مستمری ، کمک‌هایی در قالب طرح اکرام ایتام، محسنین، تحصیل، درمان، مسکن، مشاوره، سبدکالا، بیمه اجتماعی و درمانی به خانواده‌های تحت حمایت ارائه می‌کند، تصریح کرد: هر ساله تعدادی از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد از طریق ازدواج، اشتغال، بیمه اجتماعی و سایر بخش ها توانمند و از چرخه حمایتی خارج و افراد واجد شرایط دیگر جایگزین آنها می شوند.
وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف تاسیس کمیته امداد تامین عدالت اجتماعی بوده است، اضافه کرد: خوشبختانه با تلاش‌های امدادگران و کمک‌هایی که خیران در حمایت از خانواده‌های زیرپوشش انجام داده‌اند، اقدامات مطلوبی در راستای بهره‌مندی اقشار آسیب‌پذیر جامعه و نیازمندان انجام شده است.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار