کد خبر: ۳۰۳۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱ 28 September 2016
به گزارش مهر، منوچهر سیاهپور ظهر سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران افزود: در شش‌ماهه نخست سال جاری ۸۸۱ فقره تصادف در جاده‌های استان رخ داده است.

وی بیان کرد: تلفات انسانی این تصادفات پنج درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

سیاهپور بیشترین تخلفات رانندگان را سرعت و سبقت غیرمجاز و تجاوز و انحراف به چپ عنوان کرد و گفت: بیشترین تعداد تصادفات که ۳۰ درصد تصادفات جاده‌ای را در استان شامل می‌شود، بین ساعت چهار بعدازظهر تا ۱۰ شب اتفاق افتاده است.

وی اظهار داشت: بیشترین علت وقوع حوادث ترافیکی عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت غیرمجاز با آمار ۳۵ درصدی است.

سیاهپور میزان تجاوز و انحراف به چپ را در تصادفات ۳۰ درصد عنوان کرد و گفت: یکی دیگر از علل تصادف در استان عدم توجه به جلو است که ۲۱ درصد تصادفات به دلیل عدم توجه به جلو در استان رخ داده است.

فرمانده پلیس‌راه استان با بیان اینکه عامل ۶۹ درصد تصادفات خودروهای سواری هستند، تصریح کرد: عامل ۱۳ درصد از تصادفات جاده‌ای استان وانت و عامل ۹ درصد از تصادفات نیز موتورسیکلت بوده است.

سیاهپور همچنین عامل چهار درصد از تصادفات را نیز خودروهای عمومی عنوان کرد و افزود: در ۱۱ درصد از تصادفات نیز عابران نقش داشته‌اند.

وی با بیان اینکه ۳۶ درصد تصادفات مربوط به واژگونی و خروج از جاده بوده، افزود: بیشترین تصادفات استان با آمار ۳۰ درصدی در حوزه راه‌های گچساران رخ داده است.

سیاهپور تصریح کرد: پرخطرترین محور استان محور یاسوج اصفهان است که ۲۳ درصد از تصادفات استان د این محور به وقوع پیوسته است.

وی محدوده «پل مهریان» تا «پل کتا» را پرخطرترین قسمت در این محور عنوان کرد و افزود: ۱۸ درصد تصادفات در جاده‌های استان نیز در محور دهدشت رخ داده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار