مدیر کل حفاظت محیط زیست استان با اعلام این خبر گفت : بادستوراستاندار در شورای اقتصاد مقاومتی استان , به منظورکاهش وصرفه جویی در مصارف انرژی جلسات متعدد کارشناسی درون و برون سازمانی با هدف ارائه بهترین راهکارها در این اداره کل برگزار شد.
کد خبر: ۳۰۳۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۰ 27 September 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سید اسداالله هاشمی ، با اعلام اینکه فصل الخطاب مدیریت محیط زیست استان اجرای قانون است گفت : به استناد مادتین 66 و 190 قانون برنامه چهارم و پنجم توسعه و همچنین بودجه 96 تمامی دستگاههای اجرایی استان ملزم به نهادینه سازی مدیریت سبز در دستگاهها می باشند, که اجرای آن باعث کاهش هزینه ها و در نهایت منتج به حفظ محیط زیست می شود .
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان هدف از نهادینه سازی مدیریت سبز را کاهش مصرف انرژی دانست و افزود: کاهش مصرف انرژی ها بخصوص نفت , بنزین , گازوئیل و صرفه جویی در مصرف کاغذ , آب و برق در راستای سیاستهای کلان دولت و فرمایشات مقام معظم رهبری در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی است .
هاشمی در ادامه افزود : بمنظور ارائه بهترین راهکارها جلسات متعدد درون و برون سازمانی با هدف ارائه بهترین راهکارهای صرفه جویی در حامل های انرژی برگزار شد و خوشبختانه نظرات کارشناسی خوبی تهیه و به تمامی دستگاههای عضو شورای اداری استان ابلاغ شد .
این مقام مسئول در ادامه افزود : کارشناسان این اداره کل اجرای مصوبات این جلسه را در دستگاهها رصد می کنند و در پایان هر ماه با اعلام گزارش و قیاس انجام شده درپایان هر فصل دستگاههای اجرایی پرمصرف به شورای اداری و شخص استاندار معرفی خواهند شد .
سید اسدالله هاشمی در ادامه ضمن تشکر از دیدگاه خوب زیست محیطی دکتر خادمی استاندار استان در توجه ویژه به محیط زیست و اعتماد در سپردن مسئولیت خطیر برگزاری جلسات کاهش و صرفه جویی حامل های انرژی ادارت به این اداره کل گفت : بخشی از محیط زیست در راستای تحقق اهداف مدیریت سبز است که صرفه جویی در مصارف انرژی باعث حفظ محیط زیست می شود.
هاشمی در ادامه به مشکلات پسماند و تاثیر آن بر آب های زیر زمینی اشاره کرد و گفت : آتش سوزی جنگل ها , افت سطح آبهای زیر زمینی و پسماندها جزء مواردی مضرو خطرآفرین برای محیط زیست است.
در ادامه این جلسه نمایندگان دستگاهها ی اجرایی استان مطالبی پیرامون مصارف انرژی ( آب , برق , گاز , گازوئیل ) و همچنین کاغذ پرداختند .که مواردی به شرح ذیل مصوب شد.
مقررگردیددرصورت وجود اعتباردستگاههای اجرایی بجای پنجره های قدیمی از پنجره های دوجداره استفاده کرده و در غیر اینصورت با توجه به نزدیکی فصل سرما از درز گیر و پرده ضخیم استفاده شود وضمن استفاده از درب های اتوماتیک در روزهای آفتابی از روشن کردن لامپ در دستگاهها ممانعت شود و صرفا" از نور طبیعی برای روشنی اتاق ها استفاده شود.
همچنین مصوب گردید حتی الامکان از لامپ های ال ای دی و کم مصرف استفاده شود و بمنظور جلوگیری از هدر رفت انرژی نسبت به نصب سنسور بر روی رادیاتورها اقدام گردد.
مصوب گردید ضمن تجمیع ماموریتهای اداری و خلاصه کردن آنها در دو یا سه روز در صورت امکان از خود روهای پایه گاز سوز بجای خودروهای فرسوده و با مصرف بنزین بالا استفاده شود.
در ضمن این جلسه مصوبات دیگری نیز داشت که بمنظور اجرا مکتوب به دستگاهها ابلاغ شد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار