کد خبر: ۳۰۲۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹ 27 September 2016
شهردار یاسوج گفت: تاییدیه آتش نشانی برای پایان کار ساختمان‌های چند طبقه در حال ساخت یاسوج الزامی شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، محمدعلی جاوید ظهر امروز در جمع کارکنان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج اظهار داشت: پایان‌کار ساختمانی زمانی به این واحدها داده می‌شود که آتش نشانی با رویت محل ساختمان را از نظر ایمنی و امکانات دسترسی به هنگام وقوع حوادث مورد تایید قرار دهد.

وی عنوان کرد: هر نوع ساخت و ساز در شهر یاسوج در زمانی که طرح تهیه می‌شود باید به آتش نشانی ارجاع تا ساختمان سازی بر اساس مهندسی ایمنی تایید و دستور العمل اجرایی ایمنی برای سازنده تعریف شود.

جاوید با بیان اینکه این دستور العمل شامل نصب تجهیزات ایمنی آتش نشانی، سیستم اعلام خطر، کپسول اطفای حریق و سایر ملاحظات ایمنی است خاطرنشان کرد: هم اکنون سه ایستگاه آتش نشانی در این شهر فعال بوده که با توجه به جمعیت شهری تعداد ایستگاه‌ها جوابگوی نیاز نیست.

شهردار یاسوج افزود: پرسنل آتش نشانی در یاسوج به ارائه خدمات ایمنی شامل اطفای انواع حریق، نجات محبوس شدگان، خودروی تصادفی، آسانسور، مقابله و پیشگیری از سقوط اجسام، نجات سقوط کنندگان، مقابله با حیوانات وحشی و موذی،نجات مصدومان و غیره می‌پردازند.

جاوید با بیان اینکه مدت زمان رسیدن آتش نشانان در محل وقوع حادثه 3 تا 5 دقیقه است عنوان کرد: برخلاف کمبود ایستگاه و مشکلات ترافیکی همه تلاش پرسنل آتش نشانی بر این بوده که در مدت زمان استاندارد در محل حادثه حضور پیدا کنند.

وی به هنگام وقوع حوادث اشاره کرد و گفت: شهروندان به هنگام روی داد حادثه، از تجمع در آن مکان به شدت خودداری کرده تا آتش نشانان به سرعت و بدون فوت وقت بتوانند حادثه را مدیریت کنند.

جاوید ابراز کرد: پرهیز از دخالت‌های بی‌مورد افراد حاضر در حوادث و داشتن حس اعتماد به مهارت و دانش آتش نشان مهمترین درخواست از مردم را عدم تجمع در محل‌هایی بوده که اتفاق در آنجا به وقوع پیوسته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار