کد خبر: ۳۰۲۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱ 27 September 2016
شما می‌توانید با روش طبیعی و غیر سمی نیز به مبارزه با حشرات و از جمله مورچه‌های خانگی بپردازید. در ادامه این روش‌ها را به نقل از پارسه‌گرد می‌خوانید.
اولین خط دفاعی شما، برداشتن مواد جاذب مورچه است: کانتر‌ها را از خرده‌های نان و نقاط چسبناک پاک کنید. روی ظرفِ شکر و عسل را با یک کیسه پلاستیکی بپوشانید. از چکه کردن منابع آب جلوگیری کرده و اجازه ندهید که ظروف در طول شب در ظرفشویی خیس بخورند. اگر تمام این کار‌ها را انجام دادید و مورچه‌ها باز هم پا فشاری کردند، موارد زیر را انجام دهید:

- یک اسپری کوچک را در دسترس داشته باشید و مقداری آب و صابون به آنها اسپری کنید. این یک نوع حشره کش طبیعی است.

- مقداری پوست خیار را را جمع آوری کرده و در آشپزخانه و جا‌هایی که فکر می‌کنید محل عبور و مرور این حشرات باشد قرار دهید. بسیاری از مورچه‌ها به طور طبیعی از خیار متنفرند و از آن دوری می‌کنند. خیار‌های تلخ بهتر عمل می‌کنند.

- به عنوان حشره‌کش طبیعی می‌توان مقداری چای کیسه‌ای نعنا، در محل‌هایی که مورچه‌ها فعال‌ترند، قرار دهید. برگ‌های خشک و خرد شده نعنا و حبه‌های سیر مورچه‌ها را فراری می‌دهند.

- اگر در ایوانِ خود مورچه دارید، مقداری سیر در شکاف‌ها و گوشه و کنار آن قرار دهید.

- در ادامه پیشنهاد ما این است که محل زندگی خود را تمیز نگه داشته و مسیر ورودی مورچه‌ها را دنبال کرده و آن‌ها را با بتونه مسدود کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار