رئیس آموزش و پرورش چرام: ما بر این باور هستیم که تحول اصلی در کلاس درس و با حضور معلم توانمند، با انگیزه و آشنا به شیوه‌های نوین تدریس به جلو خواهد رفت.
کد خبر: ۳۰۱۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ 25 September 2016
رئیس آموزش و پرورش چرام از کسب رتبه‌های برتر کشوری و استانی توسط آموزش و پرورش این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، صدرالله عزیزی عصر امروز در جمع دانش‌آموزان چرام با بیان اینکه امسال شعار آموزش و پرورش «آموزش و پرورش کیفیت‌مدار، تحول‌گرا و برنامه‌محور» است، اظهار کرد: موفقیت و کیفیت یک امر تصادفی و اتفاقی نیست، با برنامه‌ریزی‌های منسجم، پیگیری، جدیت و نظارت است که می‌توانیم به هدف برسیم.

رئیس آموزش و پرورش چرام، اضافه کرد: ما بر این باور هستیم که تحول اصلی در کلاس درس و با حضور معلم توانمند، با انگیزه و آشنا به شیوه‌های نوین تدریس به جلو خواهد رفت.

وی با تاکید بر استفاده بهینه و مفید از وقت آموزشی در مدارس، ابراز کرد: اگر یک روز و یک ساعت را از دست دهیم هزینه‌ای را اسراف کرده‌ایم.

عزیزی با بیان اینکه هزینه کل آموزش و پرورش در سال 95 حدود 30 هزار میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: اگر روزهای مفید سال تحصیلی را 200 روز مفید آموزشی در نظر بگیریم، این 30 هزار میلیارد تومان را بر عدد 200 روز مفید تقسیم کنیم، هزینه‌ای که نظام آموزش و پرورش برای هر روز باید پرداخت کند، حدود 150 میلیارد تومان است که اگر یک روز تعطیلی داشته باشیم حدود 150 میلیارد تومان فقط هزینه از دست داده‌ایم.

این مسئول در بخش بعدی از سخنان خود در خصوص پرسش مهر ریاست جمهوری سخن گفت و ابراز کرد: هر ساله به روال گذشته با توجه به اهمیت موضوع سوالی پرسیده می‌شود که انتظار می‌رود دانش‌آموزان، فرهنگیان و اولیا به این پرسش پاسخ دهند.

عزیزی به هدایت تحصیلی نیز اشاره کرد و با بیان اینکه برای اولین بار امسال پایه نهم را در سطح مدارس کشور داشتیم، عنوان داشت: هدایت تحصیلی یا انتخاب رشته از این پایه شروع شده و انتخاب رشته بر اساس چهار آیتم استعداد دانش‌آموز، علاقه دانش‌آموز، امکانات و نیاز منطقه انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر این مطلب که این چهار ضلع مربع باید تکمیل باشد تا بتوان یک انتخاب رشته مفید را انجام داد، تصریح کرد: در سالیان گذشته به این امر توجه زیادی نشد اما امسال با بررسی و پژوهشی که انجام گرفت آیین‌نامه هدایت تحصیلی و انتخاب رشته در سطح وزارت توسط شورای عالی آموزش و پرورش مصوب و به امضای رئیس‌جمهور رسید تا یک قانون شد که این قانون هم از سال آینده لازم اجرا است.

رئیس آموزش و پرورش چرام در ادامه به موفقیت‌های آموزش و پرورش این شهرستان اشاره داشت و خاطرنشان کرد: در سال گذشته در بحث پروژه مهر با توجه به آمادگی‌هایی که داشتیم توانستیم رتبه اول را در استان کسب کنیم.

عزیزی، ادامه داد: در برنامه طرح مصباح‌الهدی یا امام شناسی توانستیم رتبه اول را کسب کنیم، در مسابقات قرآن، عترت و نماز رتبه دوم، در تربیت بدنی رتبه برتر و در بحث معدل پایه متوسطه نیز رتبه اول و در مسابقات علمی و عملی هنرستان‌های کشور رتبه چهارم را کسب کردیم.

این مسئول با بیان اینکه رتبه دوم قرآنی در کشور را نیز کسب کردیم، متذکر شد: سال گذشته رتبه اول نهج‌البلاغه و همینطور برگزیده برگزیدگان را نیز داشتیم که امسال در بحث قرائت قرآن نیز رتبه دوم کشور را کسب کردیم.

وی، کسب رتبه اول برنامه تعالی مدیریت در سطح استان را از افتخارات دیگر آموزش و پرورش چرام ذکر کرد و گفت: همه این موفقیت‌ها با مشارکت دانش‌آموزان، معلمان و اولیا، همکاری و همیاری ادارات صورت پذیرفت که امیدواریم این مشارکت همچنان ادامه داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار