کد خبر: ۲۹۸۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰ 19 September 2016
نماینده شهرستان‌های گچساران و باشت گفت: پیش‌بینی می‌شود با راه‌اندازی پتروشیمی گچساران سالانه یک میلیون تن اتیلن توسط این پتروشیمی تولید شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران غلامرضا تاجگردون ظهر امروز در نشست رفع مشکلات پتروشیمی گچساران و کهگیلویه که با حضور مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس صورت گرفت، اظهار داشت: شهرستان گچساران روزانه بیش از 600 هزار بشکه نفت تولید می‌کند.

نماینده شهرستان‌های گچساران و باشت افزود: در حال حاضر شهرستان گچساران جزء مناطق ویژه اقتصادی در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در کشور بوده و دولت آن را تصویب کرده است.

وی گفت: از منظر اقتصادی و استفاده از زمان، فرصت مناسبی برای گرفتن اعتبار صنایع پایین دستی نفت و گاز است که اعتباری بالغ بر 3 میلیارد تومان به صنایع پایین دستی اختصاص داده شد.

تاجگردون با اشاره به اینکه راه‌اندازی پتروشیمی گچساران ملزم به راه‌اندازی پالایشگاه بید بلند است، تصریح کرد: پالایشگاه بید بلند باید احداث شود تا بتواند خوراک پتروشیمی گچساران و کهگیلویه را تأمین کند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس زمان‌بندی سال 97 پتروشیمی گچساران باید به اتمام برسد، افزود: پتروشیمی این شهرستان بعد از راه‌اندازی ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن اتیلن را دارد.

نماینده شهرستان‌های گچساران و باشت خاطرنشان کرد: امروز خوشحال هستیم که نماینده مردم کهگیلویه بزرگ نیز در کمیسیون انرژی تلاش خود را برای راه‌اندازی این دو واحد پتروشیمی انجام می‌دهد و امیدواریم تلاش‌هایمان به ثمر بنشیند.

وی ادامه داد: بالاخره روزی ذخیره نفتی این منطقه به اتمام خواهد رسید؛ از این رو امروز ما باید به فکر فردا و آینده باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار