با مخاطبان
ولی متأسفانه به دلایل نامعلومی سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از این اشتغالزائی عظیم صفر بوده که این مهم را مدیران دانشگاه علوم پزشکی استان از دیدافکارعمومی، مسئولین رده بالایی استانی و... پنهان نموده اند.
کد خبر: ۲۹۶۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱ 16 September 2016
تابناک کهگیلویه وبویراحمد،آنچه در زیر آورده شده است از سری یاد داشت های مخاطبان تابناک کهگیلویه وبویراحمد است که عینا درج می شود و تابناک کهگیلویه وبویراحمد آن را تایید یا تکذیب نمی نماید شما هم می توانید نظر خود را در خصوص این مطلب بیان کنید.
 حقی که دانشگاه علوم پزشکی در سکوت خبری از فرزندان کهگیلویه و بویراحمد ضایع کرد
باشروع بکاردولت یازدهم در اوسط سال۹۲،دکترقاضی زاده هاشمی بعنوان وزیر بهداشت کابینه،جهت تحقق وعده های دولت تدبیر وامید درحوزه بهداشت درمان و سلامت، خبری از طرحی داد که صاحب نظران و کارشناسان از آن بعنوان بزرگترین طرح اجتماعی کشور یاد می کردند که در صورت اجرای موفقیت آن باری از مشکلات و معضلات کشور بخصوص در حوزه سلامت و اشتغالزائی برداشته خواهد شد.
طرح مذکور که بنام طرح تحول نظام سلامت نامگذاری شده بود بر اساس سیاست های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری، اسنادبالادستی همچون سندچشم انداز۲۰ساله، مواد قانونی مرتبط با سلامت در برنامه پنجم توسعه و برنامه های دولت پس از ساعت ها کار کارشناسی و مطالعاتی از اردیبهشت ۹۳ رسمأ در کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز و از ابتدا برای طرح موصوف دو دستاورد مهم نیز پیش بینی شده بود که یک دستاورد درحوزه خدمات پزشکی،درمانی و سلامت (( که تشریح این دستاورد خارج از این یادداشت می باشد)) و دستاورد دیگر آن اشتغالزائی عظیم برای جامعه جوان و فارغ التحصیل و بیکارکشور بوده است که تاکنون بیش از ۱۰۰۰۰ نفر از دانش آموخته رشته های پزشکی وپیراپزشکی ازجمله۵۳۰۰ماما (میانگین هر استان۳۰۰ تا ۵۰۰ نفر بجز کهگیلویه و بویراحمد)در طرح تحول بصورت های مختلفی مثل خریدخدمت جذب و بکارگیری شده اند ،که این خود موفقیت بزرگی برای دولت تدبیر و امید محسوب می شود.
ولی متأسفانه به دلایل نامعلومی سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از این اشتغالزائی عظیم صفر بوده که این مهم را مدیران دانشگاه علوم پزشکی استان از دیدافکارعمومی، مسئولین رده بالایی استانی و... پنهان نموده اند و تاکنون هم هیچ رسانه ای به این مسئله ورود نکرده است که چرا دانشگاه علوم پزشکی استان در این طرح تحول یک نفر را هم جذب نکرده است بطوریکه فرزندان استان برای اشتغال در این طرح تحول نظام سلامت سر از استانهای تهران،فارس، بوشهر و خوزستان و حتی شهرستان مرزی سوسنگرد، مسجد سلیمان و اندیمشک در آوردند و از استان مهاجرت نموده اند.
ازآنجای که استان کهگیلویه و بویراحمد در صدر استانهای بیکار کشور قرار دارد این طرح تحول می توانست خیل عظیم بیکاران استان در رشته های همچون بهداشت عمومی، روانشناسی بالینی، تغذیه، مامائی و حتی حسابداری و نیروی خدماتی را جذب تا در کوتاه مدت از جامعه بیکاران استان کاهش و باری از مشکلات استان برداشت شود ولی دانشگاه علوم پزشکی با استفاده از کارکنان قدیمی و نیروهای طرح اجباری، خود این طرح تحول را در استان اجرا که این امر بعلت حجم کار زیاد و کمبود نیروی انسانی موجب نارضایتی کارکنان دانشگاه شده و همین هم باعث گردیده خدمات مورد نظر وزارت بهداشت به مردم استان بدرستی ارائه نگردد و رتبه دانشگاه علوم پزشکی استان در این زمینه در پایین ترین رده قرار بگیرد.
حال که دوسال از اجرای طرح این طرح تحول درسطح کشور میگذرد و استان ما بعلت ضعف مسئولین دانشگاه علوم پزشکی و در رأس آن دکتر چمن و عدم نظارت مسئولین استانی و در رأس آن شخص استاندارهیچگونه دستاوردی از این اشتغالزائی عظیم نداشته است که می طلبد از طرفی رسانه های محلی استان بنا به وظایف و رسالت خود بطور جد پیگیر این مسئله و بودجه های اختصاص یافته جهت تنویر افکار عمومی بشوند و از طرف دیگر شخص استاندار و سازمان های نظارتی و مجمع نمایندگان استان (بخصوص یکی از نمایندگان استان که قبل از شروع مجلس دهم به عملکرد دکتر چمن نمره۱۸ داده بودند) این مسئله مهم و حیاتی را از راه های قانونی پیگیری نمایند که چرا دکتر چمن به موضوع اشتغال در طرح تحول نظام سلامت اهمیتی ندادند و حق جوانان بیکار استان را ضایع و باعث مهاجرت قشر عظیمی از این جوانان به استان های همسایه شده است؟
عمادعزیزیان

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
سال گذشته بیش از ۱۱۵ نفر کاردان و کارشناس بهداشت در نوبت طرح نیروی انسانی بودند که در طرح تحول تعداد زیادی بکارگرفته شدند الان هم در سری جدید ۸۰ نفر ثبت نام کرده اند
کارشناس تحول سلامت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
نمره دکتر چمن باید بیست تمام باشد. عدالت استخدامی را صد در صد رعایت کرده و کلیه مراحل جذب نیروی انسانی و برونسپاری طبق قانون و حق بوده.
در مورد نیروی انسانی اتفاقا در جذب پزش و متخصص و در کل در اجرای طرح تحول از دانشگاه های برتر کشور استان کهگیلویه و بویراحمد است.
نویسنده این مطالب متاسفانه در جریان طرح تحول نبوده و همینجوری یک حرف هایی زده مثلا نمی دونسته که اون آمار کشوری جذب نیروی پزشک و ماما مربوط به طرح و پزشک خانواده و همه و همه هست
اتفاقا 1000نفر از آمار کشوری مربوط به دانشگاه استان ک ب هست دوست عزیز.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
اگر همه استخدام شوند نیروهای طرحی کی باید بروند سرکار تا پایان طرح بگیرند در تحول سلامت بکارگیری نیروی انسانی عالی عمل شد
کارشناس درمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
نویسنده محترم اطلاع نداشته که در طرح تحول برای رسیدن به اهداف طرح مهمترین موضوع در جذب نیروی انسانی متخصص و پزشک بود که کهگیلویه و بویراحمد هم در کل طرح تحول و هم در جذب پزشک و متخصص از بالاترین رتبه ها بین استانهای کشور برخوردار بوده
و نمی دونسته که قبلا چقدر نیروهای در مقاطع کارشناسی و پایینتر در دولت قبل بی قاعده بکار گرفته شد
در این دوره خیلی عالی عمل شده .
درود خدا بر دکتر چمن عزیز که خیلی با اقتدار و قانونمند عمل کرده.
نیروی طرح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
من هم نیروی تازه از دانشگاه فارغ التحصیل هستم و برای داشتن سابقه کار مفید لازم است طرح بگذرانم برنامه تحول خدمات سلامت و بهداشت باعث شد بجای اینکه ده ماه در نوبت بمانم حداکثر بعداز دوماه بکار گرفته شوم من هم موافقم که از نیروی طرحی هم استفاده شود
پزشک خانواده
|
United States
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
از تابناک انتظار خیلی بیشتری داریم
این مطلب با واقعیت های موجود بسیار فاصله دارد. بروید اطلاعات واقعی را از علوم پزشکی استان بگیرید. خواهید دید که این مطالب چقدر غیرواقعی و نادرست هست.
در زمینه نیروی انسانی علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد خیلی خیلی عالی کار کرده است.
همون دستگاهها و نهادهای نظارتی و استانداری و وزارتی بارها و بارها بعنوان دستگاه برتر از عملکرد خوب علوم پزشکی استان تقدیر کردند.
این یادداشت فقط می خواد بگه به جای نیروی طرح نیروی قزاردادی بگیرند ولی نگفته که این کار ظلم به بچه های فارغالتحصیل جوان است.
بنظر من دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بهتر از هر جای دیگه بوده.
مدیر پایگاه ضمن تشکر از نظر شما مخاطب عزیز، سایت تابناک کهگیلویه و بویراحمد مطالب ارسالی مخاطبان را تحت عنوان با مخاطبان منتشر می کند و انتشار مطالب مخاطبان به معنی تایید یا تکذیب مطلب نیست و شما هم می توانید مطالب ارسالی توسط مخاطبان را نقد،تایید یا تکذیب نمایید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار