محور پاتاوه به دهدشت یکی از محورهای مهم استان کهگیلویه و بویراحمد که می‌تواند شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ را از بن‌بست خارج کند از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سال 73 به استان کهگیلویه و بویراحمد بود.
کد خبر: ۲۸۱۵۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷ 20 August 2016
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محور پاتاوه به دهدشت یکی از محورهای مهم استان کهگیلویه و بویراحمد که می‌تواند شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ را از بن‌بست خارج کند از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سال 73 به استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

این پروژه دارای پیشرفت فیزیکی 75 درصدی است که محور بنادر جنوب کشور و شرق خوزستان را به طول 200 کیلومتر به مرکز کشور نزدیکتر و 400 روستای کهگیلویه و بویراحمد را از بن‌بست راه ارتباطی خارج می‌کند.

این پروژه مهم ملی در استان کهگیلویه و بویراحمد به طول 136 کیلومتر دارای چهار فاز است که فاز یک و سه این پروژه به ترتیب 28 و 20 کیلومتر و فازهای دو و چهار هرکدام 28 و 63 کیلومتر بوده که هنوز بخشی از این پروژه بر زمین مانده است و مردم استان کهگیلویه و بویراحمد 20 سالیست که منتظر افتتاح این پروژه هستند.

تاکنون افزودن بر 100 میلیارد تومان اعتبار در محور مهم پاتاوه به دهدشت هزینه شده اما این پروژه برای تکمیل نیازمند اعتبارات بیشتری بوده و تاکنون هم به دلیل کمبود اعتبارات بر زمین مانده است.

تکمیل محور پاتاوه -دهدشت نقش مهمی در رفع بخشی از محرومیت تاریخی استان کهگیلویه و بویراحمد دارد، زیرا این استان در زمینه بزرگراه و آزاد‌راه از محروم‌ترین استان‌های کشور است و به دلیل غیر استاندارد بودن محورهای مواصلاتی پرخطرترین راه‌های کشور را در اختیار بود.

در سفر اخیر دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد انتظار می‌رفت این پروژه با نگاه ویژه دولت مواجه شود که همین گونه هم شد و حجت‌الاسلام حسن روحانی در سخنرانی خود در اجتماع مردم یاسوج که در روز یکشنبه 24 مرداد جاری در ورزشگاه تختی انجام شد با مهم خواندن موضوع حمل و نقل در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: 336 میلیارد تومان اعتبار به حوزه حمل و نقل این استان اختصاص داده می‌شود.

رئیس جمهور همچنین با مهم دانستن محور پاتاوه- دهدشت افزود: برای تکمیل راه اصلی پاتاوه به دهدشت مبلغ 150 میلیارد تومان اختصاص می‌یابد.

وی همچنین سال آینده را سال پایان ساخت این پروژه دانست و تصریح کرد: پروژه ملی محور پاتاوه- دهدشت سال‌هاست که روی زمین مانده است و مردم منتظر تکمیل و به بهره‌برداری رسیدن این طرح هستند که به یاری خداوند این پروژه در سال آینده به اتمام خواهد رسید.

مردم استان کهگیلویه و بویراحمد چشم انتظار افتتاح این پروژه هستند که امیدواریم در زمان اعلام شده از سوی عالی‌ترین مقام کشوری شاهد اتمام روند کار و بهره‌برداری این پروژه ملی باشیم.

گزارش از مهین‌تاج راوند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار