رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: 12 طرح صنعتی و معدنی در سفر هیات دولت به استان افتتاح و کلنگ زنی شد.
کد خبر: ۲۷۹۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶ 16 August 2016
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: 12 طرح صنعتی و معدنی در سفر هیات دولت به استان افتتاح و کلنگ زنی شد.
داریوش دیودیده روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این طرح ها شامل هفت طرح افتتاحی و پنج طرح کلنگ زنی بود.
وی با بیان اینکه کارخانه سیمان مارگون از جمله مهمترین طرح های استان بود که در این سفر افتتاح شد اظهار کرد: ظرفیت این کارخانه تولید سالانه یک میلیون تن سیمان است.
دیودیده بیان کرد: اشتغالزائی مستقیم فاز نخست این کارخانه 150 نفر است.
وی عنوان کرد: پیش بینی می شود در یک دوره زمانی سه ماهه فاز دوم این کارخانه نیز به بهره برداری برسد.
دیودیده با بیان اینکه کارخانه آجر کهگیلویه یکی دیگر از طرح های معدنی استان است که در این سفر افتتاح شد اضافه کرد: تولید آزمایشی این کارخانه از یک ماه پیش شروع شده بود.
وی عنوان کرد: این کارخانه علاوه بر تأمین نیاز کهگیلویه و بویراحمد آجر مورد نیاز استان های همجوار را نیز تأمین خواهد کرد.
دیودیده به ظرفیت تولید این کارخانه اشاره کرد و گفت: تولید سالانه آن یک میلیون تن، اشتغالزائی آن 150 نفر و سرمایه گذاری 640 میلیارد ریال است.
وی اضافه کرد: سرمایه گذار این طرح برنامه صادرات این محصولات به خارج از کشور را در دستور کار دارد.
دیودیده بیان کرد: در شهرستان گچساران نیز کارخانه تصفیه روغن با ظرفیت سالانه 62 هزار و 500 تن با اشتغالزایی 45 نفر و سرمایه گذاری 220 میلیارد ریال افتتاح شد.
وی عنوان کرد: کارخانه روغن کشی دانه های روغنی گچساران نیز با ظرفیت سالانه 120 هزار تن، اشتغال زائی 45 نفر و سرمایه گذاری 190 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
دیودیده اظهار کرد: طرح نگهداری غلات در سیلو با ظرفیت سالانه 370 هزار تن، اشتغالزایی 90 نفر و با سرمایه گذاری 90 میلیارد ریال نیز در این سفر در گچساران افتتاح شد.
وی گفت: در این سفر همچنین طرح تولید مالت بهنوش گچساران با ظرفیت سالانه 33 هزار تن، اشتغالزایی 13 نفر و سرمایه گذاری 120 میلیارد ریال نیز به بهره برداری رسید.
دیودیده افزود: ساختمان اتاق بازرگانی با اعتبار 55 میلیارد ریال از طرح های افتتاحی در سفر هیأت دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد بود.
وی ادامه داد: طرح فولاد سقاوه با ظرفیت تولید سه میلیون و 200 هزار تن کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی نیز به بهره برداری رسید.
دیودیده بیان کرد: یک طرح صنعتی در زمینه صنایع شیمیایی نیز با ظرفیت سالانه 180 هزار تن و اشتغال زایی 433 نفر و اعتبار 7 هزار و 100 میلیارد ریالی کلنگ زنی شد.
وی اظهار کرد: طرح مجتمع فولاد بویراحمد با تولید سالانه 150 هزار تن و اشتغالزایی 250 نفر و اعتبار دو هزار و 620 میلیارد ریال نیز کلنگ زنی شد.
دیودیده یکی دیگر از طرح های مهم کهگیلویه و بویراحمد را کلنگ زنی سایت نمایشگاه های بین المللی استان عنوان کرد و گفت: این طرح در زمینی به مساحت پنج هکتار، اشتغالزایی 120 نفر و سرمایه گذاری 440 میلیارد ریال ساخته می شود.
وی گفت: در سفر رئیس جمهور به استان همچنین عملیات اجرایی تولید پتاسیم لیراب با سرمایه گذاری 48 هزار میلیارد ریال، ظرفیت 150 تن و اشتغالزایی 26 نفر کلنگ زنی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار