از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری
محمد نهاوندیان : مبلغ یکصد میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه در سفر ریاست جمهوری از محل منابع بانکی برای ایجاد اشتغال مددجویان تحت حمایت به کمیته امداد اختصاص داده شد.
کد خبر: ۲۷۸۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰ 15 August 2016
رئیس دفتر رئیس جمهور از اختصاص یک صد میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد از محل اعتبارات ریاست جمهوری به این استان خبر داد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد،محمد نهاوندیان در دیدار با مدیرکل کمیته امداد استان در غرفه استقبال کمیته امداد از ریاست جمهوری، ضمن تقدیر و تشکر از این نهاد در حمایت از نیازمندان،گفت: ورود کمیته امداد به حوزه اشتغال با ایجاد مجتمع های اقتصادی اقدام موثری است که در حال نهادینه شدن است.
محمد نهاوندیان افزود: مبلغ یکصد میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه در سفر ریاست جمهوری از محل منابع بانکی برای ایجاد اشتغال مددجویان تحت حمایت به کمیته امداد اختصاص داده شد.
وی همچنین یادآور شد: تعداد هشت مجتمع تولیدی و خدماتی از طریق منابع امدادی برای مددجویان تحت حمایت این نهاد در نظر گرفته شده است.
یکصد میلیارد تومان تسهیلات به اشتغال مددجویان اختصاص یافت
مدیرکل کمیته امداد استان در این دیدار با بیان اینکه 14 درصد جمعیت استان تحت حمایت کمیته امداد استان هستند که در بعضی از شهرستانها به 34 درصد می رسد، گفت: این جمعیت تحت حمایت توسط یک اداره کل، 7 مدیریت شهرستان و 12 اداره اصلی با تعداد 488 پرسنل رسمی و قراردادی خدمت رسانی می شوند.
فرید محبی با اشاره به اینکه توانمندسازی مددجویان یکی از مهمترین برنامه های کمیته امداد است، افزود: در راستای توانمندی مددجویان و افراد نیازمند تعداد 6هزار و 849 طرح اشتغال و خودکفایی از جمله دامداری، کشاورزی، خدماتی و غیره برای مددجویان از ابتدای سال 92تاکنون اجرا شده است.
وی اضافه کرد: مبلغ 640 میلیارد ریال در زمینه اشتغالزایی مددجویان پرداخت شده و تعداد چهار هزار و 700 خانواده خودکفا و از چرخه حمایت امداد خارج شده اند.
یکصد میلیارد تومان تسهیلات به اشتغال مددجویان اختصاص یافت
محبی تعداد پرونده های پشت نوبت دریافت تسهیلات اشتغال را سه هزار و 69 مورد عنوان و تصریح کرد: مبلغ 600 میلیارد ریال برای اشتغالزایی این تعداد متقاضی در استان نیاز هست.
وی به آموزش مددجویان در زمینه های گوناگون در حوزه اشتغال از سال 92 تاکنون اشاره و بیان کرد: تعداد 21 هزار و 965 نفر آموزش بلند مدت و کوتاه مدت را با اعتبار قریب به دو میلیارد و 600 میلیون ریال فرا گرفته اند، که جهت صحت اجرای این طرحها 16 هزار و 96 نظارت مستقیم توسط کارشناسان مربوطه انجام شده است.
محبی در ادامه بیان کرد: تعداد دو هزار و 376 خانواده به تعداد پنج هزار و 940 نفر به دلایل مختلف از جمله، آزادی سرپرست از زندان، اتمام خدمت سربازی، اشتغال به کار ، عدم استحقاق، ازدواج و یا ازدواج مجدد از ابتدای سال 92 تاپایان سال 94 از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج شده اند.
یکصد میلیارد تومان تسهیلات به اشتغال مددجویان اختصاص یافت
مدیرکل کمیته امداد استان تعداد افراد بیمه شده بیمه اجتماعی را 20 هزار و 811 نفر با اعتبار 80 میلیارد ریال برشمرد و اضافه کرد: تعداد افراد بیمه شده بیمه درمانی این نهاد 11 هزار و 964 نفر می باشد که مبلغ 25 میلیارد ریال برای آنان هزینه شده است.
وی به حمایت کمیته امداد از بیماران صعب العلاج و کمک به تأمین هزینه های درمانی آنان به عنوان یکی از مهمترین برنامه های این نهاد اشاره کرد و افزود:تعداد 900 بیمار صعب العلاج از خدمات حمایتی این نهاد بهره مند هستند که برای تأمین هزینه های درمانی آنان نیازمند کمک خیرین هستیم.
محبی تعداد کودکان مبتلا به سوءتغذیه زیر 6 سال برابر نظریه مراکز بهداشتی را دو هزار نفر عنوان کرد و گفت: ماهانه به هر نفر سبدغذایی به مبلغ 600 هزار ریال پرداخت که بالغ بر 24 میلیارد ریال در این زمینه هزینه شده است.
وی با یادآوری اینکه 18 هزار خانوار با جمعیت 35 هزار و 496 نفر(53 درصد) در مناطق محروم با ضریب محرومیت 6 و 7 و 8 هستند، تأکید کرد: رویکرد کمیته امداد این است که در خدمات رسانی به این مناطق توجه بیشتری کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار