کد خبر: ۲۷۸۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹ 15 August 2016
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به حضور سیدعباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه در جلسه عصر دیروز کمیسیون به نقل از وی گفت: ارزش راهبردی فردو حفظ شده است.
خبرگزاری ایرنا: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به حضور سیدعباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه در جلسه عصر دیروز کمیسیون به نقل از وی گفت: ارزش راهبردی فردو حفظ شده است.

سیدحسین نقوی حسینی افزود: عراقچی گفت که برجام ثمره مقاومت همه ملت ایران و تدابیر مدبرانه مقام معظم رهبری است و حالا وقت چیدن مرات آن است و در این شرایط همه باید متعهد و منسجم در پی کسب حقوق و منافع جمهوری اسلامی ایران باشند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت معاون وزیر امور خارجه تصریح کرد که قرارداد اصلی طراحی و ساخت سایت اراک که بین سازمان انرژی هسته ای و یک شرکت ایران منعقد می شود. کارخانه آب سنگین اراک هم کار خودش را ادامه می دهد و محصول آن هم فروخته می شود.

نقوی حسینی گفت: عراقچی افزود که ما سالانه حدود ۲۰ تن آب سنگین تولید می کنیم و مصرف خودمان سالی یک تن است، مابقی آن فروخته می شود. به گفته سخنگوی کمیسیون امنیت ملی، عراقچی با بیان اینکه از نظر برجام کلیه وجوه ایران در خارج از کشور آزاد شده است، گفت: بانک مرکزی در مدیریت وجوه مذکور با مشکل روبه رو نیست.

نقوی حسینی گفت: عراقچی با بیان اینکه در بحث بیمه به ویژه در حوزه نفتکش هاو کشتیرانی ها، کلیه مشکلات حل شده است، افزود: در حوزه انرژی هیچ مشکلی نداریم و کلیه بازارهای قبلی احیا شده و در فاصله کوتاهی به تولید و صادرات قبلی رسیده ایم.

عراقچی همچنین گفته است که شیطنت و بدعهدی آمریکایی ها از موانع و مشکلات برجام است، تداخل تحریم های اولیه در اجرای برجام مشکلاتی ایجاد می کند، عوامل تندرو آمریکایی، صهیونیست ها و عربستان سعودی از جمله عوامل مشکل تراش علیه اجرای برجام هستند. ایران هراسی دشمنان هم از موانع اجرای برجام و احقاق حقوق ملت ماست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار