لحظه به لحظه با رئیس جمهور در کهگیلویه و بویراحمد
بنا بر اعلام قبلی رئیس جمهور و هیئت دولت برای دیدار با مردم این استان و افتتاح چند پروژه وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شد.
کد خبر: ۲۷۷۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷ 14 August 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام حسن روحانی به همراه هیئت دولت و با استقبال استاندار و نماینده ولی فقیه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی وارد فرودگاه یاسوج شد.
برنامه‌هایی مانند دیدار با علما و نخبگان، خانواده ایثارگران و نشست در جمع عشایر از جمله برنامه‌های رئیس‌ جمهور در کهگیلویه و بویراحمد بود.
رئیس‌ جمهور همچنین در ستاد سرمایه‌گذاری و شورای اداری استان شرکت کرد.
رئیس جمهور در میان استقبال مردم کهگیلویه و بویراحمد وارد ورزشگاه یاسوج شد.
آغاز سفر هیئت دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد/راه اصلی پاتاوه به دهدشت به اتمام می رسد/در حال بروز رسانی...
اولین برنامه رئیس جمهور در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد ، دیدار مردمی وی بود که این برنامه با استقبال خوب مردم که از سراسر استان به یاسوج آمده بودند روبرو شد.
در ابتدای این مراسم، آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی با تبریک میلاد امام رضا(ع) ضمن خیر مقدم اظهار کرد: استان یکپارچه شیعه امام علی است و تجلیگاه روحیه عشایری است.

وی گفت: این استان بیشترین حضور در جبهه‌ها را داشته و بیشترین شهید را به انقلاب تقدیم کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان، با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد استانی محروم است ، گفت: این  استان سرزمینی است که عمق فقر و شکاف محرومیت در آن بالا بود اما انقلاب با تلاش این شکاف را جبران کرده است.

آیت‌الله ملک‌حسینی اظهار کرد: امروز مردمی به استقبال شما آمدند که همه شاکر نظام بودند اما استان کهگیلویه و بویراحمد با دارا بودن ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیار دارای افراد بیکار است و این بیکاری شایسته این مردم نیست.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیکاری شایسته مردم این استان نیست، برخی خانواده‌ها در کهگیلویه و بویراحمد 7 فرزند بیکار دارند.
سخنرانی ریاست جمهوری در جمع مردم یاسوج
 رئیس جمهور ضمن تقدیر از فداکاری مردم کهگیلویه و بویراحمد، ورود خود و همزمانی آن با ولادت امام رضا را به فال نیک گرفت.
رئیس جمهور با اشاره وجود مرقد امام رضا در ایران افزود: همه ی مردم ایران و مذاهب و ادیان مختلف مجذوب اخلاق و علم آن بزرگوار بودند .
رئیس جمهور: مردم این استان همیشه از انقلاب دفاع کرده اند ، در برابر سلطه رضاخانی مقابله کرده اند.شما بودید که در کنار امام ماندید و انقلاب را به پیروزی رساندید. شما بودید که در جنگ تحمیلی با استقامت و شجاعت توانستید از کشورتان دفاع کنید.
رئیس جمهور گفت:امروز سالرروز تشکیل دولت تدبیر وامید پس از تنفیذ حکم ریاست جمهوری بود که در 12 مرداد صورت گرفت.
روحانی گفت:دیشب مرکز آمار ایران رشد اقتصادی را 4/4 درصد اعلام کرده است در حالی که هنگام تشکیل دولت رشد منفی 7 درصدی را داشتیم.
در حالی که دشمنان انقلاب قیمت نفت را به نصف کاهش داده اند توانستیم رشد اقتصادی را به حدود 5 درصد برسانیم و امروز ماتوانستیم در نقطه خوبی قرار بگیریم.
شما با غیرت و شجاعت توانستید زنجیر تحریم را از کشور بزرگ تاریخ یعنی ایران بردارید . دشمنان بر پای ما زنجیر تحریم بسته بودند که شما توانستید با استقامت و شجاعتتان آن را بردارید.
امروز ما هر مقدار بخواهیم می توانیم نفت صادر کنیم ، کشتی های ما بیمه می شوند ، ظرف این مدت 160 هیئت اقتصادی به کشور ما سفر کرده اند.
امروز شاید عده ی قلیلی از برداشتن تحریم ها ناراحت شوند اما مردم ایران مسرورند و انشاء الله رونق اقتصادی هم به ایران برمی گردد.
رئیس جمهور با اشاره به سخنان نماینده ولی فقیه در استان ، که از وجود بیکاری بالا در خانواده ها گفته بود،گفت:نباید هیچ بیکاری درخانه ها باشد.
ما باید در این استان که قایلیت جذب گردشگری دارد سرمایه گذاری کنیم . در این استان هم در فصل سرما و گرما توانایی جذب گردشگر وجود دارد.
رئیس جمهور در بخش دیگری از صحبت هایش افزود:برجام برای این بود که شرایط برای حرکت آماده شود و به برجام خوشبین هستیم اما به دشمنانمان بدبین هستیم ، ما به برجام خوشبینیم اما به آمریکا بدبین هستیم.
الان 82 تفاهم نامه و قرار داد با هیئت های خارجی امضا کردیم و تا حالا 29 قرارداد از آن ها اجرایی شده است.
روحانی با اشاره به طرح های اجرایی این استان افزود:پروژه های آبرسانی به شهرستان های کهگیلویه ، چرام، بهمئی و لنده از سد کوثر اجرایی خواهد شد.
وی گفت:سه صندوق حمایت از تولید کنندگان بخش کشاورزی در شهرستان های گچساران ، باشت و کهگیلویه راه اندازی می شود.
روحانی ادامه داد: برای سهولت در تردد و حمل و نقل در استان مبلغ 150 میلیارد تومان برای اتمام پروژه جاده ای پاتاوه به دهدشت اختصاص داده شده است و این پروژه در سال 96 به پایان می رسد.
در پایان سخنرانی روحانی اعلام کرد که سفر خود به استان دوروزه شد.
تصاویر تکمیلی

حاشیه ها
حضور مردم سراسر استان در این استقبال چشمگیر بود به گونه ای که از تمام شهرستان های استان با وجود دوری راه و صعب العبور بودن مناطق مردم آمده بودند
قبل از ورود کاروان رئیس جمهور پلاکاردی که احتمالا از طرف منتقدان روحانی بود توسط انتظامات مردمی جمع آوری شد
آغاز سفر هیئت دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد/به برجام خوشبینیم اما به آمریکا بدبین/راه اصلی پاتاوه به دهدشت به اتمام می رسد/در حال بروز رسانی...+ تصاویر و حاشیه ها

پایگاه خبری بسیج نوشت :کارت خبرنگار «بسیج» در یاسوج که برای پوشش خبر سفر استانی روحانی به کهگیلویه و بویراحمد عازم فرودگاه این شهرستان شده بود، در همان ساعات ابتدایی ورود رییس جمهور به این استان، ضبط شد
 
براساس این گزارش، خبرنگار خبرگزاری بسیج که با هماهنگی قبلی، کارت همراهی با دولتمردان را در دست داشت، پس از ارسال دو خبر کوتاه، با برخورد زننده تیم همراه روحانی مواجه شد و ضمن اخراج از فضای داخلی فرودگاه یاسوج، کارت وی نیز ضبط شد
جالبترین حاشیه این مراسم این بود که تا آخر سخنرانی دکتر روحانی نمی توانست واژه بویراحمد را درست تلفظ کند
از دیگر حاشیه های جالب این مراسم حضور نوازندگان ساز محلی ،ساز و نقاره بود که همزمان برخی جوانان به رقص و پایکوبی پرداختند

موافقان و منتقدان رئیس جمهور در قاب تصویر
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد سفر رئیس جمهور در استان ، با حاشیه هایی همراه بود هرچند این حاشیه ها در چنین سفرهایی بسیار طبیعی است
 مردم استان کهگیلویه و بویراحمد امروز با پلاکارد‌های متفاوتی در مراسم استقبال از رئیس دولت تدبیر و امید شرکت کردند 
دراین مراسم موافقان رئیس جمهور و دولت تدبیر و امید هم با شال های بنفش به استقبال روحانی رفته بودند


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
یاسوجی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
درود بر روحانی
نصرالله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
مشکل از رئیس جمهور نیست،اسم استان نفس گیر است
گچسارن عشق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
روحانی تنها نیست....درود بر دکتر روحانی...ضمنا اسم اصلاحات تا بی نهایت...روحانی تا ۱۴۰۰
psdk
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
رییس جمهور محترم
لطفا در تخصیص بودجه و کمک به استان اولویت با شهرستانهای محروم باشه
در سخنرانی امزوز شما مشخص شده که بیشتر به مرکز استان و شهرستانهای بزرگ نظر دارید.
هیچ اسمی از شهرستان بهمیی نبردید و پروژه ای برایش در نظر نگرفتید.
amir
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
دلم ب حاله مردمه این استان میسوزه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار