علی کفاشیان نایب رئیس فدراسیون فوتبال ، هفته قبل نامه ای شدید اللحن را در این باره برای این سه تیم زده بود. باشگاه پرسپولیس هم در عمل در نامه ای پاسخ داده بود ممانعتی از تبلیغات محیطی لیگ نمی کند اما در نهایت در ورزشگاه آزادی ، مانع از تبلیغات محیطی شدند.
کد خبر: ۲۷۶۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵ 13 August 2016
داریوش سعیدی - خبرگزاری خبرآنلاین؛ فدراسیون فوتبال وسازمان لیگ برتر زیر فشار 13 تیم دیگری لیگ برتری قرار دارند. تیم هایی که اعتقاد دارند انحصارطلبی تیم های استقلال ، پرسپولیس و تراکتورسازی باعث ضرر جمعی تیم های لیگ برتر شده است.در دو هفته اخیر ، در بازی های ورزشگاه آزادی ، دو تیم استقلال و پرسپولیس درحالی که از سوی نهادی قدرتمند در برگزاری مسابقات ،حمایت می شدند ، توانستند سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال را مقهور کنند و مانع از تبلیغات محیطی انحصاری در لیگ برتر شوند.اتفاقاتی که چند ده میلیاردی خسارت را روی دست سازمان لیگ می گذارد. مهدی تاج که در این مدت تهران نبوده و به مالزی سفر کرده بود، در بازگشت به تهران به شدت از اتفاقاتی که افتاده دلخور است. اینکه نهاد بالادستی اش با حمایت از دو تیم تهرانی و البته تراکتورسازی قصد دارد مسیر درآمدزایی لیگ را مسدود کند، برای فدراسیون ضربه ای بزرگ و مهلک است و درحالی که لیگ دقیقا در آخرین روز قبل از شروع فصل ، تازه توانست با اسپانسر جدیدش قرارداد ببندد ، حالا اسپانسر قرمز و آبی ها که قرارداد اولیه اش فقط قرار بوده برای یک سامانه پیامکی باشد ، دارد تمام لیگ را تحت تاثیر قرار می دهد. اینکه در مهمترین بازی هفته لیگ به اسپانسر اجازه تبلیغات نداده اند ، خسارتی تا 10 میلیارد تومان را می تواند به همراه داشته باشد. درست مثل اتفاقی که سال قبل افتاد و سه هفته پخش نشدن بازی های لیگ برتر ، خسارتی 40 میلیارد تومانی را به تبلیغات لیگ زد.

این حرکت سه تیم پرطرفدار اما دقیقا در تضاد با قوانین فیفا و لیگ است. اینکه تیم هایی از لیگ یک کشور ، کارتلی اقتصادی را تشکیل دهند ، با پروتکل های بین المللی تضاد دارد و البته مشکل دیگرش این است که مجری انحصاری درآمدزایی از لیگ ، سازمان لیگ است ، نه باشگاه های لیگ برتری. حالا با این تصمیم ، سازمان لیگ به عنوان مجری برگزاری مسابقات ، این حق را دارد که اجازه برگزاری مسابقات را ندهد. علی کفاشیان نایب رئیس فدراسیون فوتبال ، هفته قبل نامه ای شدید اللحن را در این باره برای این سه تیم زده بود. باشگاه پرسپولیس هم در عمل در نامه ای پاسخ داده بود ممانعتی از تبلیغات محیطی لیگ نمی کند اما در نهایت در ورزشگاه آزادی ، مانع از تبلیغات محیطی شدند. در پی این اقدام ، سازمان لیگ که دو هفته با این تیم ها مدارا کرده است ، حالا با مدیران این سه تیم با موضعی دست بالا برخورد کرده است. آنها حالا تهدید به اخراج از لیگ شده اند. تصمیمی که اگرچه در عمل ، امکان وقوعش خیلی نیست اما تهدیدی است که اجازه سوءاستفاده از این تیم ها را توسط گروه های تبلیغاتی منفعت طلب ، می گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار