تابناک کهگیلویه وبویراحمد
از آن جایی که پروژه های زیادی در این استان کلنگ زنی شده و به نتیجه هم نرسیده است ، برخی نسبت به اتمام این پروژه هم از اول خوشبین نبوده اند و آن را در حد یک پروژه تبلیغاتی می دانسته اند
کد خبر: ۲۶۳۹۱۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳ 21 July 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،در حالی که هفته گذشته وزیر صنعت و معدن به استان سفر کرد تا زمینه های سفر رئیس جمهور را در استان مهیا کند و به قولی با مسئولین استان جمع و خرجی بزنند بلکه در سفر رئیس جمهور به صنعت نوپا و غیر رقابتی کهگیلویه و بویراحمد تحرکی ببخشد، غلام رضا تاجگردون که از نظر ما مردم کهگیلویه و بویراحمد جمع دار اموال کشور محسوب می شود ، همراه وی نبود.
با همراه هیئت بازدید کننده نبودن تاجگردون و سفر های هوایی! وزیر صنعت و معدن به حوزه های گرمسیری استان و پس از پایان سفر هم نبود عدد و رقم خاصی در خصوص پروژه های صنعتی ،مشخص شد که نماینده گچساران و باشت چندان به این سفر خوشبین نیست و در فکر برنامه ریزی کارهایی است بلکه بتواند دو حوزه انتخابیه محروم استان یعنی گچساران ،باشت و حوزه ی کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده را به حوزه ی برخوردار استان یعنی بویراحمد و دنا نزدیک کند تا شاید بتوان در برنامه ریزی های بعدی این هجوم گسترده دیگر مناطق به مرکز استان را کنترل نماید.
دستاورد سفرمعاون وزیر راه ملموس تر از سفر وزیر صنعت/چرا به اتمام پروژه چرام- باباکلان امیدوار باشیم؟
پروژه چرام به باباکلان خروج از بنبست بی برنامگی
یکی از کارهای بسیار ارزشمند دکتر تاجگردون در حوزه راه رقم خورد که البته در ابتدا برای برخی از مسئولین استانی از نماینده تا مدیران، بلند پروازانه و غیر ممکن بود و گاها مورد تمسخر هم قرار گرفته بود اما خوشبختانه با سفر معاون وزیر راه و شهرسازی قبل از سفر رئیس جمهور به استان آن هم با همراهی کسی که بیشتر از هر کسی در کشور به محتویات خزانه و هزینه کرد دولت اطلاع دارد امیدواری برای به نتیجه رسیدن این پروژه دوچندان شده است.
معاون برنامه‌ریزی اقتصاد و حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت تکمیل این طرح در خروج تعداد زیادی از روستاها از بن‌بست و کوتاه شدن مسیر جاده کهگیلویه و بویراحمد به استان‌های مرکزی افزود: شتاب بخشی این طرح مهم در اولویت برنامه‌های دولت است.
این پروزه نشان داد که اگر مدیران استانی در تعریف پروژه شرایط و امکانات و نتیجه کار را در نطر داشته باشند همه ی استان از این بن بست بی برنامه گی خارج خواهد شد چیزی که متاسفانه در استان با توجه به مباحث قومیتی چندان دیده نمی شود.
لزوم نگاه استانی نمایندگان به پروژه ها
متاسفانه در استان ما رقابتی در میان نمایندگان ، مسئولین و خود مردم بوجود آمده تا هر کس فقط حوزه ی خود را ببیند و به عواقب کار فکر نکند و نتیجه چنین برنامه ریزی هایی این می شود که شهر یاسوج از قبل مهاجرت های گسترده در حال انفجار است و شهرهای تاریخی و با قدمت بالا مانند دهدشت و چرام و لنده در حال خالی شدن از سکنه هستند.
تاجگردون در تعریف این پروژه به نکاتی اشاره کرد که علاوه بر اطلاعات فنی پروژه نگاه همه جانبه گر خود را هم نشان می دهد.
نماینده گچساران و باشت در این خصوص گفت: بخش عمده ای از این اعتبار برای چهار خطه بابامیدان، گچساران به بهبهان، چرام به باباکلان و یاسوج به سپیدان و سایر طرح های راهسازی کهگیلویه و بویراحمد هزینه شده است.
وی اظهار کرد: با وجود شتاب بخشی به تکمیل پروژه های راهسازی این استان در دولت یازدهم اما راههای برخی از مناطق این استان مانند شهرستان کهگیلویه دارای محرومیت های زیادی است که نیازمند توجه ویژه دولت است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه بیان کرد: از اختصاص 485 میلیارد ریال اعتبار برای طرح های بزرگ زیرساخت های جاده ای شهرستان های گچساران و باشت در سال 95 خبر داد.
تاجگردون تصریح کرد: 350 میلیارد ریال از این اعتبار به چهارخطه گچساران، بابامیدان، بهبهان، 80 میلیارد ریال به باشت چرام و 45 میلیارد ریال نیز به جاده کمربندی گچساران در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به محرومیت های تاریخی استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه زیرساخت های جاده ای بیان کرد: تا قبل از دولت یازدهم 14 کیلومتر روشنایی در جاده های گچساران وجود داشت در حالی که در سه سال اخیر 30 کیلومتر روشنایی جدید به آن افزوده شده است.
وی تکمیل طرح های بزرگی مانند جاده پاتاوه به دهدشت، باباکلان به چرام، چهارخطه گچساران، بابامیدان، بهبهان ، شتاب بخشی به طرح راه آهن یاسوج به اقلید و توسعه بزرگراه ها از راهکارهای توسعه راه های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد است.
توضیحات معاون برنامه‌ریزی اقتصاد و حمل نقل وزارت راه و شهرسازی در بازدید از پروژه چرام به باباکلان
معاون برنامه‌ریزی اقتصاد و حمل نقل وزارت راه و شهرسازی در بازدید از پروژه چرام به باباکلان اظهار داشت: پروژه چرام به باباکلان پروژه جدیدی است که درسال ۹۴ وارد قانون بودجه شده است.

امیر امینی افزود: این پروژه پیشرفت خوبی داشته است و در حال حاضر ۵ کیلومتر از سمت گچساران به باباکلان و ۶ کیلومتر از گچساران به سمت چرام اجرایی شده است.

امینی عنوان کرد: درصورتی‌که در سال جاری منابع مالی به این محور تزریق شود ۳۰ کیلومتر از این محور یعنی ۱۰ کیلومتر به سمت باباکلان و ۲۰ کیلومتر به سمت چرام به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اهمیت تکمیل این طرح در خروج تعداد زیادی از روستاها از بن‌بست و کوتاه شدن مسیر جاده کهگیلویه و بویراحمد به استان‌های مرکزی افزود: شتاب بخشی این طرح مهم در اولویت برنامه‌های دولت است.

حاشیه جالب بازدید معاون وزیر راه از جاده باباکلان چرام

معاون برنامه‌ریزی اقتصاد و حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی در جواب این سؤال که در سال های  گذشته حجت‌الاسلام علی‌محمد بزرگواری نماینده چهار شهرستان کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام عملیاتی کردن پروژه محور اصفهان، چرام، گچساران، باباکلان را توسط تاجگردون را مصداق ضرب المثل، بزک نمیر بهار میاد، کمبزه با خیار میاد تشبیه کرده بود، نظر شما در این مورد چیست؟ وی عنوان کرد: می‌بینید که پروژه اجرایی و محقق شده است.

چرا به نتیجه دادن این پروژه خوشبین باشیم؟
از آن جایی که پروژه های زیادی در این استان کلنگ زنی شده و به نتیجه هم نرسیده است ، برخی نسبت به اتمام این پروژه هم از اول خوشبین نبوده اند و آن را در حد یک پروژه تبلیغاتی می دانسته اند اما همین کارهایی که انجام گرفته نشان از جدیت در به نتیجه رساندن این پروژه را نشان می دهد.
دستاورد سفرمعاون وزیر راه ملموس تر از سفر وزیر صنعت/چرا به اتمام پروژه چرام- باباکلان امیدوار باشیم؟
یکی دیگر از مواردی که ما را به نتیجه دادن این پروژه امیدوار می کند وجود عدل هاشمی در کنار تاجگردون به عنوان نماینده ی مجلس است چرا که عدل هاشمی فردی با گرایش های سیاسی نیست و بیشتر به دنبال مسائل اقتصادی و توسعه ای است از طرف دیگر نماینده کهگیلویه ، بهمئی، چرام و لنده دارای تخصصی بالا در زمینه کارهای عمرانی و راه سازی است و بدون از حضور مشاورینش هم می تواند به نظارت بر کار پروژه بپردازد.
حال باید دید که این امیدواری در سفر هیئت دولت به استان پررنگتر خواهد شد یا نه؟
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
هم استاني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
احداث پروژه مهم جاده چرام به گچساران كه در سال هاي گذشته منجر به تصادفات خونيني بوده اقدام بسيار خوبي خواهد بود اميدواريم كه اين جاده هر سه سريع تر به پايان برسد تا شاهد تصادفات ناگوار و تلخ نباشيم.
saeed
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
با سلام
لطفا جهت گمراه نشدن مسافر هایی که قصد سفر به اقلید را دارند را با زدن تابلو از کمربندی یاسوج به سمت اقلید و برعکس از اقلید به سمت کمربندی یاسوج راهنمایی نمایند تا از سردرگمی مسافران پیشگیری شود. ممنون
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار