تابناک کهگیلویه وبویراحمد
کاضمی گفت: سوالی که از مدیران استان دارم این است که چرا پول عمرانی که باید صرف کارهای عمرانی شود برای حقوق جاری کارکنان دستگاه‌ها هزینه می‌شود.
کد خبر: ۲۶۳۷۳۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰ 21 July 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،در وضعیتی که به گفته مشاور رئیس سازمان مدیریت نرخ بیکاری در استان بیش از 48 درصد عنوان شده است ، برخی خبرها از طرف مقامات قضایی کهگیلویه وبویراحمد اعلام شده است که سازمان بازرسی در خصوص گزارشات استخدام های غیر قانونی با جدیت در حال پیگیری است.
اما برخی از این استخدام ها و وضعیت کاری این مستخدمین در برخی جلسات مسئولین استانی باعث ایجاد سردرگمی هایی می شود تا جایی که نیروی منابع طبیعی با جان خود بازی می کند و حقوق هم نمی گیرد و در جلسات مسئولین هم با توجه به سخنانشان مشخص نیست این نیروها از چه سرفصلی حقوق می گیرند یا اینکه بطور کلی این نیروها، قانونی استخدام هستند یا نه؟ و اگر در حین انجام ماموریت دچار مشکلاتی شوند از چه مزایای برخوردار هستند.
در نشست شورای شورای حقوق بیت المال برخی صحبت های مسئولین نشان داد که چندان قانون نه در خصوص استخدامی ها و نه در خصوص هزینه کرد اعتبارات رعایت نمی شود که البته با توجه به همین سخنان ناچاری برخی مدیران در چنین شیوه مدیریتی مشهود بود.
بهشتی  مدیر کل منابع طبیعی استان ضمن توضیح سختی هایی که قرق بانان از وضعیت موجود خصوصا هنگام آتش سوزی ها متحمل می شوند گفت: 75 نفر از قرق بانان استان حدود چهار ماه است که حقوق نگرفته اند، همین ها هستند که شبانه روز جنگل را نجات می دهند اما سفره شان خالی از نان است.
مستخدمین غیر قانونی که حقوق نمی گیرند!
از سخنان بهشتی می توان فهمید که این قرق بانان چه وضعیتی دارند و البته جای سوال هم باقی است که این قرق بانان چطور حاضر به ادامه کار در این شرایط طاقت فرسا می شوند چیزی که پاسخ های سید حسین کاظمی مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در همین نشست و در پاسخ به مدیر کل منابع طبیعی استان بیان تا حدودی نمایان می شود.
 کاضمی گفت: سوالی که از مدیران استان دارم این است که چرا پول عمرانی که باید صرف کارهای عمرانی شود برای حقوق جاری کارکنان دستگاه‌ها هزینه می‌شود.
مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برخی از دستگاه‎‌ها به صورت غیرقانونی اقدام به جذب نیروی انسانی کردند، افزود: به همین دلیل است که دستگاه‌ها در پرداخت حقوق کارکنان خود به مشکل خوردند و بودجه عمرانی را در این زمینه هزینه می‌کنند.
کاظمی با بیان اینکه اداره‌کل راه و شهرسازی ۳۰۰ نفر از پرسنل خود را به صورت غیرقانونی جذب کرده و حقوق آنها را از اعتبارات که باید صرف امور عمرانی شود، پرداخت می‌کند و همچنین جذب برخی قرق بانان به صورت غیر قانونی صورت گرفته است، گفت: خواستار ورود سازمان بازرسی و دیوان محاسبات به استخدام‌های غیرقانونی ادارات هستیم و  لازم است دیوان محاسبات و سازمان بازرسی در این خصوص ورود پیدا کنند.
در ادامه این موضوع بهشتی با ارائه توضیحاتی عنوان کرد: کار غیر قانونی صورت نگرفته بلکه اعتبار ناچیزی که در این خصوص به ما می رسد جوابگوی انجام پروژه ای مثل دیوار کشی منابع طبیعی را نمی دهد نه این بودجه بلکه کل بودجه استان هم جوابگو نیست پس ما مجبوریم این کار را با بکارگیری قرقبانان و هزینه کرد در همان راستا یعنی حفظ منابع طبیعی هزینه کنیم.
مستخدمین غیر قانونی که حقوق نمی گیرند!
آنچه از سخنان این مسئولین به ذهن می رسد این است که هم واقعیت عدم اجرای درست قانون است و هم اینکه واقعا راهی برای مسئولین مربوطه باقی نمانده است و تقریبا هر کاری انجام می شود از سر ناچاری و برای جلوگیری از خسارات های بیشتر است.
از این موارد هم که بگذیریم وضعیت قرق بانان بیشتر از همه ی موارد باعث ناراحتی می شود که این نیروها چه گناهی کرده اند که با این زحمات طاقت فرسا نه می توانند اعتراض کنند و نه اینکه به حق خود می رسند.
این چنین موضوعاتی در استان کم نیستند و متاسفانه این هم از نوع مدیریت های عجیب و غریب در کهگیلویه وبویراحمد است. هر چند مسئولین قضایی با توجه به تعدد شکایات که خود عنوان کرده اند و همچنین برخی مشکلات مانند همین مشکلات قرق بانان که بعضا غیر قانونی استخدام شده اند اما با نگاهی به وضعیت معیشتی آنان تصمیم گیری را سخت می بینند ولی لازم است با تغییر نگرش در نوع انتخاب مدیران و در مرحله بعد تغییر نوع مدیریت از سوی مدیران استانی بر این مشکلات جوری فائق آمد که چنین مشکلاتی کمتر بوجود بیاید.
یکی از همین تغییر در نوع مدیریت ها در سخنان بالاترین مقام قضائی استان مطرح شد.
حجت الاسلام مزارعی در خصوص برخی بحران ها خواستار مدیریت جهادی از طرف مسئولین شد و از آن ها خواست در چنین شرایطی ادارات تیم هایی داوطلب داشته باشند تا بتوانند با اقدام سریع و به موقع جلوی برخی ضرر و زیان ها را بگیرند.
البته این سخن حجت الاسلام مزارعی در خصوص بحث استخدامی ها نبود اما پیشنهادی بود برای تغییر نوع مدیریت مدیران استانی که به نطر می رسد با توجه به وضعیت موجود اعتباری پیشنهادی جالب و عملی می باشد ضمن اینکه استقبال از این پیشنهاد در میان کارمندان بسیار خوب بوده است.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار