معاون اداره حمایت از تولیدات صنایع دستی کشور گفت: پایگاه تخصصی صنایع دستی عشایر کشور در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد و راه اندازی می شود.
کد خبر: ۲۶۳۱۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶ 20 July 2016
به گزارش ایسنا، منطقه کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان محمدحسین دهقان در دیدار با معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه عشایر سهم زیادی در تولید صنایع دستی دارند افزود: کهگیلویه و بویراحمد به عنوان مقصد تولیدات صنایع دستی مانند گلیم، جاجیم، سیاه‌چادر، نی‌چیت بافی، زیورآلات سنتی و غیره فعالیت خوبی دارد.
وی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد جزء استان‌های برتر کشور در حوزه صنایع دستی است بیان کرد: در نظر داریم با تخصیص اعتبار پایگاه تخصصی عشایر کشور در این استان احداث شود.
معاون اداره حمایت از تولیدات صنایع دستی کشور خاطرنشان کرد: این اقدام با هدف معرفی و متمرکزسازی فعالیت‌های تولیدی صنایع دستی و سایر موارد مربوط به تولید از جمله آموزش و تجهیز کارگاه‌های تولیدی در رشته‌های مختلف صنایع دستی انجام می‌شود.
دهقان تصریح کرد: ارتقاءبخشی تولیدات صنایع دستی و تکمیل چرخه تولید از طریق تجهیز کارگاه و ایجاد اشتغال‌زایی پایدار از دیگر اهداف احداث این پایگاه است.
وی ادامه داد: برای شروع احداث این پایگاه حدود دو میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
معاون اداره حمایت از تولیدات صنایع دستی کشور با بیان اینکه تولیدات صنایع دستی نقش ‌بسزایی در اقتصاد مقاومتی دارند، اضافه کرد: به دنبال تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری در استان‌های کشور به‌ویژه کهگیلویه و بویراحمد هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار