در جلسه پایش صادرات غیره نفتی استان مطرح شد:
بخش صنعت استان با پیش بینی حدود 5میلیون دلار تحقق صادرات گزینه اول برای رسیدن به 7 میلیون دلار صادرات غیر نفتی استان است.
کد خبر: ۲۶۲۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۷ 19 July 2016
استان کهگیلویه وبویراحمد با داشتن و استخراج منابع عظیم نفتی یکی از پایه های صادراتی کشور را تشکیل می دهد اما همانطور که اشاره شد ،صادرات استان محدود به نفت است و صادرات غیر نفتی بخش ناچیزی از سبد صادراتی استان را تشکیل می دهد.
با توجه به درصد پایین صادرات غیرنفتی در استان مسئولین اقتصادی استان سعی در افزایش میزان صادرات غیر نفتی را در دستور کار خود قرار داده اند که بخش صنعت استان با پیش بینی حدود 5میلیون دلار تحقق صادرات گزینه اول برای رسیدن به 7 میلیون دلار صادرات غیر نفتی استان است.
 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه وبویراحمد در جلسه پایش صادرات غیره نفتی که با حضور شرکت های تولیدی و صادراتی و تعدادی از مدیران و مسئولین اجرایی استان برگزار شد گفت: در سال 95 صادرات 7 میلیون دلاری برای کهگیلویه و بویراحمد هدف گذاری شده است.
داریوش دیودیده با بیان اینکه یکی از مهمترین اولویت های کنونی کشور بحث توسعه صادرات غیره نفتی است اظهار داشت: متاسفانه طی سالیان اخیر استان ما شرایط خوبی در بحث صادرات نداشته است.
دیودیده گفت: اراده مدیران استان مبنی بر توسعه صادرات کهگیلویه وبویراحمد و جلوگیری از صادرات خام برخی از منابع و ورود منابع مالی مناسب به استان از طریق صادرات تولیدات صنعتی، کشاورزی و دستبافته ها و صنایع دستی است.
وی اظهار داشت: میزان صادرات کشور در سال گذشته افزون بر 44 میلیارد دلار بوده که هدف گذاری های صورت گرفته برای سال 95 رشدی 10 درصدی صادرات و رساندن صادرات کشور به بالاتر از 50 میلیارد دلار است.
رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه وبویراحمد با تاکید بر این اینکه در بدترین شرایط پیش بینی میزان صادرات در سال 95 به میزان 7 میلیون دلار برای کهگیلویه وبویراحمد است افزود: 1 و نیم میلیون دلار صادرات محصولات کشاورزی، 1 میلیون دلار صنایع دستی و 5 میلیون دلار محصولات صنعتی انجام خواهد شد.
دیودیده گفت: دولت تسهیلاتی را برای امر صادرات به شرکت‌ های صادراتی اختصاص داده و در قالب بسته حمایتی 2 هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به ریال تبدیل شده و در 4 بانک قرار داده شد که برای صادرات تسهیلات داده شود و سود این تسهیلات برای بخش صنعت 16 درصد و برای بخش کشاورزی 14 درصد خواهد بود
رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه وبویراحمد افزود: بخشی از این منابع در اختیار بانک‌ ها قرار گرفته که بانک توسعه صادرات سهم بیشتری از این منابع دارد.
وی با بیان این مطلب که از صادرکنندگان حمایت همه‌ جانبه می‌شود افزود: حمایت همه‌ جانبه از صادرکنندگان در دستور کار بوده و در راستای توسعه صادرات همه دستگاه ‌های اجرایی مربوط باید تعامل و همکاری لازم را داشته باشند.
دیودیده گفت: صادرکنندگان باید علاوه بر تولیدات داخلی استان به تولیدات سایر استان ‌ها نیز توجه کرده و بستر توسعه و رونق صادرات را فراهم کنند و همچنین اهمیت برندسازی محصولات تولیدی استان و اثرگذاری آن بر توسعه صادرات را جدی بگیرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار