بسته خبری ویژه کمیته امداد
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گفت: در سال جاری 996 مورد خدمات عمرانی در زمینه های مختلف به مددجویان این نهاد ارائه می شود.
کد خبر: ۲۶۲۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱ 19 July 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،کمیته امداد امام خمینی به عنوان مهمترین نهاد حامی محرومین و کسانی که در اجتماع از نظر مالی برای اداره زندگی خود دچار مشکل هستند همواره سعی کرده است که بدور از مسائل روزمره ی موجود در سایر ادارات و نهادها وظیفه ی مهم خود را به نحو احسن انجام دهد.در همین رابطه مهمترین فعالیت های این نهاد حمایتی در قالب خبر برای جلب توجه مردم و مسئولین و خیرین برای کمک به این نهاد حامی محرومین ارائه می شود.
بسته خبری ویژه کمیته امداد مهمترین خبرهای این نهاد حمایتی را به مخاطبان تابناک کهگیلویه وبویراحمد ارائه می دهد.
ارائه 996 مورد خدمات عمرانی به مددجویان
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گفت: در سال جاری 996 مورد خدمات عمرانی در زمینه های مختلف به مددجویان این نهاد ارائه می شود.
فریدمحبی در نشست با مسئولین مسکن کمیته امداد شهرستانهای استان، با بیان اینکه كمیته امداد مسئله تأمین مسكن مددجویان و نیاز به سرپناه و محلی امن برای آسایش و گذران زندگی آنان را همواره مدنظر دارد، گفت: این نهاد در کنار سایر خدمات خود در خصوص فعالیت های عمرانی خدمات قابل توجهی ارائه داده است.
وی با بیان اینکه در سال جاری 996 مورد خدمت عمرانی به مددجویان ارائه می شود، تصریح کرد: 106 واحد مسکن شهری، 600 مورد تعمیرات کلی و جزئی ، 190 مورد مسکن روستایی و یکصد مورد تکمیل واحدهای مسکن نیمه تمام شهری و روستایی در دستور کار حوزه مسکن این نهاد در سال جاری قرار دارد.
محبی اعتبار درنظر گرفته شده در این زمینه را 75 میلیارد و 500 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: اعتبارات مسکن باید دقیقاً صرف هزینه های عمرانی شود و با نظارت و کارشناسی از جایگزینی و فضای مسکونی به دیگر فضاها جلوگیری شود.
به گفته محبی بیش از 5 هزار مددجوی نیازمند فاقد مسکن تحت حمایت این نهاد هستند و همچنین 4هزار واحد مددجویی نیاز به تعمیرات دارند.
از آغاز اردوهای زیارتی کمیته امداد تا ارائه 996 مورد خدمات عمرانی به مددجویان
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته سه هزار و 834 مورد خدمات عمرانی با هزینه بیش از 59 میلیارد و 904 میلیون ریال برای مددجویان انجام گرفته، خاطرنشان کرد: در نظر داریم در سال جاری در حد توان و با مشارکت خیرین مشکلات دیگر خانواده های فاقد مسکن را برطرف کنیم.
محبی بزرگترین مشکل در حوزه مسکن را بحث نظارت برشمرد و عنوان کرد: نظارت لازم بر کار مسکن باید تقویت شود و نظارت بر احداث ساختمانها در اولویت کاری قرار گیرد و نظارت های دقیق و میدانی داشته باشیم.
وی همچنین به نظارت بر پروژه های عمرانی زکات و مشخص شدن شناسنامه زکات پروژه ها تأکید کرد.
آغاز اردوهای زیارتی مددجویان کمیته امداد
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان از اعزام یک هزار و 120 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد این استان به اردوهای زیارتی در سال جاری خبر داد.

فرید محبی در اولین مراسم اعزام 120نفر از مادران و دختران تحت حمایت کمیته امداد، گفت: یکی از رویکردهای مهم کمیته امداد تقویت و ارتقاء سطح معنوی و تحکیم بنیان خانواده های تحت حمایت است.
وی افزود: به همین منظور در سال جاری یک هزار و  120 مددجو در قالب اردوهای خانوادگی، دانشجویی و دانش آموزی  به سفرهای زیارتی عتبات عالیات و مشهد مقدس اعزام می شوند.
محبی به ماندگاری و اثرگذاری برنامه های فرهنگی کمیته امداد اشاره کرد و افزود: برنامه های فرهنگی این نهاد با آموزه های دینی آمیخته شده و توجه به مسائل دینی و معنوی جزء افتخارات این نهاد است.
وی هدف از برگزاري اين اردوها را غني سازي اوقات فراغت ، ايجاد نشاط و تقويت روحيه خودباوري در بين خانواده هاي تحت پوشش عنوان کرد و گفت: در همین راستا امروز 120 نفر از مادران و دختران تحت حمایت برای اولین بار به مدت یک هفته به مشهد مقدس اعزام شدند.
از آغاز اردوهای زیارتی کمیته امداد تا ارائه 996 مورد خدمات عمرانی به مددجویان
محبی با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در اردوهای زیارتی، بیان کرد: در مدت این سفر برنامه‌های فرهنگی و مذهبی متعددی در راستای تقویت باورهای دینی و ارزش‌های مذهبی و اعتقادی برای بهره‌گیری خانواده‌های تحت حمایت اجرا می شود.
مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه برگزاری اردوهای خانوادگی می‌تواند به عنوان یکی از مثمرترین روشهای تاثیرگذار آموزشی باشد، افزود: به سه نفر از دانش آموزانی که در این سفر بهترین خاطره را داشته باشند و دستاوردهای سفر را در ابعاد معنوی و اعتقادی ترسیم و در خاطرات بیاورند، جوایزی اهداء می شود.
وی در پایان یادآور شد: در سال گذشته یک هزار و 42 نفر از مددجویان به اردوهای زیارتی عتبات عالیات، مشهد مقدس و اردوگاههای سایر استان ها اعزام شدند.
فناوری اطلاعات محور توسعه سازمانهاست
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گفت: حوزه برنامه ریزی و فناوری اطلاعات محور توسعه سازمانهاست.
فرید محبی در دیدار با کارکنان حوزه برنامه ریزی و فناوری اطلاعات کمیته امداد استان، گفت: وضعیت حال کمیته امداد نسبت به گذشته بسیار متفاوت است و دهه چهارم امداد، دهه حرکت با برنامه است.
وی با اشاره به اینکه نگاه به برنامه ریزی و فناوری اطلاعات یک نگاه ویژه است، افزود: با استفاده از تجربیات و برنامه ریزی می توانیم شاهد رشد بنیادی در کمیته امداد باشیم.
محبی ادامه داد: در راستاي رسالت كميته امداد بايد همواره با برنامه ريزي حركت كرده و بدانيم كه اگر در كارها برنامه ريزي درست و صحيح داشته باشيم و خدمات خود را به صورت هدفمند ارائه كنيم، اثربخشي كار را افزایش داده ایم.
وی با بیان اینکه حوزه برنامه ریزی و فناوری اطلاعات محور توسعه سازمانها و یکی از تخصصی ترین حوزه های این نهاد است، بیان کرد: این حوزه با تمامی اجزا و ارکان کمیته امداد مرتبط است و مسیر حرکتی تمام حوزه ها را طراحی و ترسیم می کند و برای موفقیت در کار باید از توان بيشتري بهره برد.
محبی با اشاره به اینکه بهبود مستمر در فعالیت های حوزه برنامه ریزی باید جدی گرفته شود، گفت: این حوزه تأثیر زیادی بر سایر حوزه ها دارد چراکه به تناسب نیاز می تواند با تجزیه و تحلیل به موقع فعالیت های انجام شده، اطلاعات لازم را برای اقدامات اجرایی در اختیار سایر حوزه قرار دهد.
وی با تأکید بر این که آمار و اطلاعات صحیح و دقیق و نظارت بر برنامه ها، خروجی اثربخشی را به دنبال دارد، یادآور شد:
حوزه برنامه ریزی می بایستی مشکلات سایر حوزه ها را با برنامه رصد کرده و در قالب تحلیل و ارزیابی در اختیار حوزه های دیگر قرار دهد.
مدیرکل کمیته امداد استان همچنین مهمترین برنامه های این حوزه را مدیریت برنامه ای و نظارت عالیه بر تخصیص و هزینه کرد اعتبارات، تشکیل کمیته آمار و کاهش مغایرتهای آماری، افزایش کارآیی و بهره وری خدمات امداد، توجه به مناطق محروم در توزیع اعتبارات وتلاش جهت مشارکت همکاران در طرح و برنامه ها عنوان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار