تابناک کهگیلویه و بویراحمد
رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه وبویراحمد خاطر نشان کرد: بخش عمده از دستاوردهای سفر وزیر صنعت به استان در سفر رئیس جمهوری رونمایی خواهد شد.
کد خبر: ۲۶۲۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۹ 18 July 2016
هفته گذشته وزیر صنعت و معدن به استان سفری داشت که برای صنعت چندان توسعه نیافته استان و همچنین اصحاب رسانه دستاورد های آن مشهود نبود چرا که در بیشتر مطالباتی که صنعت گران و اصحاب رسانه عنوان می کردند با یک کلمه از وزیر مواجه می شدند و آن هم این بود که "پول نیست" اما گویا یکی از مهمترین دلایل سفر وزیر صنعت به استان زمینه سازی برای به سرانجام رساندن برخی تصمیمات در خصوص معادن و صنعت استان بوده است که با توجه به سخنان رئیس سازمان صنعت و معدن در سفر قریب الوقوع ریاست جمهور نهایی می شوند.
رونمایی از دستاوردهای سفر وزیر صنعت به استان در سفر رئیس جمهور
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد ،داریوش دیودیده در تشریح مهمترین دستاوردهای سفر یکروزه مهندس نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان با بیان اینکه خوشبختانه حضور وزیر صنعت در استان و بازدید از طرح ها و پروژهای صنعتی و معدنی و شرایط و ویژگی های جغرافیایی استان پیامدها و دستاوردهای مطلوبی داشته است اظهار کرد: انجام فعالیتهای گسترده معدنی و توسعه اکتشاف های تفصیلی و نیمه تصفیلی و شناسایی معادن، منابع و ذخایر معدنی در مناطق مستعد اکتشافی در اختیار، با عملیات سیستماتیک اکتشافی انجام و در صورت دستیابی به ذخایر اقتصادی نسبت به استخراج و ساخت کارخانه فرآوری اقدام لازم صورت خواهد پذیرفت.
دیودیده بررسی مشارکت سازمانهای سرمایه گذاری همچون سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ایمیدرو و ایدرو در طرح های که امکان مشارکت و فعالیت را دارند از دیگر دستاوردهای سفر وزیر به استان دانست.
رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه وبویراحمد اعمال معافیت ها و پیگیری جهت اعطا سایر مشوق ها جهت سرمایه گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته همچون کهگیلویه وبویراحمد را از دیگر نتایج این سفر دانست.
وی برنامه ریزی و حمایت همه جانبه از طرح های بالای 70 درصد پیشرفت در جهت رسیدن به مرحله تولید، نامحدود بود تسهیلات رونق اختصاصی به استان، نهایی نمودن طرح ارزیابی زیست محیطی فولاد دنا آسیا سقاوه، استمهال بدهی های یکساله شرکت دنا صنعت یاسوج در بانک ملی و استفاده از تولیدات این شرکت در پروژه های عمرانی و زیربنایی کشور و مطرح نمودن بحث سایت نمایشگاهی استان در هیات دولت در جهت اخذ منابع لازم را از دیگر دستاوردها مهم سفر وزیر صنعت به استان دانست.
دیودیده تزریق تسهیلات به کارخانه سیمان مارگون، افزایش ظرفیت تولید صادراتی سیمان در کارخانه سیمان یاسوج به میزان 1000 تن در روز، تعیین قیمت پایه برای محصولات شرکت طبیعت زنده (سینره) و توسعه کشت گیاهان دارویی در سطح استان را از مهمترین مصوبات این سفر دانست.
رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه وبویراحمد خاطر نشان کرد: بخش عمده از دستاوردهای سفر وزیر صنعت به استان در سفر رئیس جمهوری رونمایی خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار