رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد:
صد درصد سرمایه گذاری های صنعتی و تولیدی کهگیلویه و بویراحمد متکی به تسهیلات بانکی است و این امر نشان از جایگاه ویژه منابع و تسهیلات بانک ها در رونق تولید و توسعه صنعت استان است.
کد خبر: ۲۶۱۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۹ 17 July 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد ،بخش صنعت که در استان کهگیلویه وبویراحمد عمری کوتاه دارد و بسیار نوپاست وابستگی زیادی به اعتبارات دولتی دارد و شاید مهمترین عامل این موضوع عدم وجود سرمایه گذار داخل استانی و همچنین نبود جذابیت در آن برای سرمایه گذار خارجی باشد به همین جهت مسئولین صنعت استان تمام تلاش خود را به کار می گیرند بلکه بتوانند از تسهیلات ارائه شده از طرف دولت نهایت استفاده را برده و صنعت استان را به سمت رونق و پیشرفت ببرند.
در این بین آنچه برای متولیان صنعت از اهمیت خاصی برخوردار است چگونگی تامل و استفاده از ظرفیت بانک هاست و در این میان بانک های خصوصی که به گفته دیودیده 50 تا 60 درصد منابع اعتباری را در اختیار دارند می توانند گره گشای بخش اعتباری مورد نیاز صنعت استان باشند.
در همین رابطه رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت در نشست با مدیران بانک های خصوصی استان گفت: بانک های خصوصی استان جهت حمایت از واحدهای صنعتی و تولیدی وارد گود شوند.
داریوش دیودیده با بیان اینکه در حدود 50 تا 60 درصد منابع اعتباری در اختیار موسسه ‌های مالی اعتباری و بانک‌ های خصوصی است افزود: بر همین اساس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برنامه‌ های ویژه ‌ای برای ورود بانک ‌های خصوصی در بخش تولید دارد.
دیودیده تصریح کرد: صد درصد سرمایه گذاری های صنعتی و تولیدی کهگیلویه و بویراحمد متکی به تسهیلات بانکی است و این امر نشان از جایگاه ویژه منابع و تسهیلات بانک ها در رونق تولید و توسعه صنعت استان است.
سهم 400میلیاردی صنعت کهگیلویه و بویراحمد از ارائه تسهیلات دولتی/ بانک های خصوصی همت کنند
رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه وبویراحمد گفت: دولت طی یک عزم جدی قصد دارد برای کمک به واحد های صنعتی و تولیدی 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات ارائه دهد که سهم استان کهگیلویه وبویراحمد 400 میلیارد تومان است که اخذ این تسهیلات بستگی به همت بانک ها و ثبت نام هرچه سریعتر بخش خصوصی در سایت بهینه یاب دارد و بانک ها موظفند شرایط را برای دریافت کنندگان وام فراهم کنند.
وی با اشاره به اینکه کهگیلویه وبویراحمد جز 5 استان اول کشور در زمینه ثبت نام و بررسی های اولیه طرح های ثبت نامی در سامانه بهین یاب است افزود: دولت و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برای بانکهای خصوصی برنامه‌‌ هایی در راستای ورود بیشتر در حوزه تولید دارد و در این راستا این جلسه با بانکهای خصوصی استان در راستای حمایت از تولید برگزار شده است.
دیودیده گفت: در حال حاضر بانک‌های خصوصی استان همکاری و مشارکت لازم را در حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی نداشته اند ولی اکنون مشاهده میکنیم که بانک های خصوصی استان بعنوان یک بنگاه اقتصادی با رایزنی و مطرح شدن مطالب و دغدغه ها تمایل لازم را در جهت حمایت از تولید و سرمایه گذاری در این بخش دارند.
وی با اشاره به اینکه جهش از مشکلات مربوط به صنعت امکان پذیر نیست، مگر با حمایت بانک ها دولتی و خصوصی، ابراز کرد: تاکنون 140 واحد تولیدی و صنعتی برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند و این تسهیلات فقط به بنگاه هایی که بازر فروش خوبی دارند ارائه می شود و تولید کنندگانی که محصولاتشان در انبارها مانده و فروشی ندارند، تسهیلاتی تعلق نمی گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار